Gezocht: vrouwen die voor hun 1e kindje proberen

@Flora: Slim dat je idd al langer met de pil bent gestopt, zodat je iig al ontpild bent zo goed als. Fijn dat jullie wel altijd al zo'n instelling hebben gehad samen!  
Ik merk dat mijn vriend het toch wel ineens spannend vind nu we er echt serieus mee bezig zijn. We hadden gisteren een gesprek gehad erover. Zeker nu ik het goed wil bijhouden en dagelijks een ovulatie test doe. Ik snap dat mannen er toch iets verder vanaf staan dan wij vrouwen doen. Hij is sowieso een wat minder 'enthousiast' persoon dan ik ben in bepaalde situaties en misschien vind ik dat soms lastig haha. Hij is wel echt onwijs lief en ik zie hem echt 100% als vader figuur. Dus ik heb er wel de volle vertrouwen in!
 
[quote quote=10532647]@Flora: Slim dat je idd al langer met de pil bent gestopt, zodat je iig al ontpild bent zo goed als. Fijn dat jullie wel altijd al zo’n instelling hebben gehad samen! Ik merk dat mijn vriend het toch wel ineens spannend vind nu we er echt serieus mee bezig zijn. We hadden gisteren een gesprek gehad erover. Zeker nu ik het goed wil bijhouden en dagelijks een ovulatie test doe. Ik snap dat mannen er toch iets verder vanaf staan dan wij vrouwen doen. Hij is sowieso een wat minder ‘enthousiast’ persoon dan ik ben in bepaalde situaties en misschien vind ik dat soms lastig haha. Hij is wel echt onwijs lief en ik zie hem echt 100% als vader figuur. Dus ik heb er wel de volle vertrouwen in![/quote]
Ik had hetzelfde met mijn vriend. Maar omdat ik er zo hard in op ging en teleurgesteld was bij een negatieve test is mijn vriend uiteindelijk ook meer gaan meeleven. Ik denk deels ook wel doordat het voor ons wat moeilijker is owv mijn ziekte. Maar nu heeft mijn vriend die twijfels niet meer en we zijn ook nog niet lang bezig (5 maanden serieus bezig). Dus ik vind wel dat hij snel is bijgedraaid. 
Eerlijk zelfs ik had soms nog angsten en soort van twijfels of ik het nog niet wat zou uitstellen.. Maar als je het gebrek aan enthousiasme storend vindt, kan je dat mss eens zeggen? Ik heb het ook recent geuit (na een rot opmerking van hem die je hier ergens kan lezen :D) en sindsdien is het eigenlijk echt veel verbeterd. Ik zei dat ik me heel eenzaam voel als hij niet meeleeft met mij, en dat begreep hij wel.
 
@Anirbas: Wat fijn dat je vriend nu wel goed betrokken is en niet meer deze twijfels heeft! Ik had inderdaad de opmerking van je vriend gelezen. Goed dat je het gesprek bent aangegaan en dit hebt aangegeven. Ook snap ik ook heel goed je eigen twijfels, want die voel ik soms ook nog weleens. Je kan je hier niet 100% op voorbereiden, haha!
Ik heb trouwens direct aangegeven aan hem over zijn enthousiasme en hoe ik me daarbij voel. Nu moet ik zeggen dat dit ook wel een beetje in zijn karakter zit. Hij gaf aan dat hij meer zijn best wil doen om meer betrokken te zijn, maar ik snap dat hij echt nog aan het idee moet wennen, we zijn ook zo recent gestart. Hij vertelde wel dat hij aan een goede collega had verteld dat ik gestopt was met de pil. Ik vind het leuk en positief dat hij dat toch met iemand wil delen.
 
Ik heb vandaag een positieve ovulatie test van CB. Dus we zullen vanavond (en misschien ook morgen) flink ons best gaan doen, haha!
 
Oh fijne reactie van hem. Mede door dit forum heb ik ook wel geleerd dat dit proces voor mannen toch wel echt anders :D.
Veel succes de komende dagen! 
 
Hier is de menstruatie eindelijk weer klaar na een week! Gelukkig was het niet zo pijnlijk als voor mijn spiraaltje! We gaan er de komende weken weer voor! Ik twijfel nog een beetje of ik nu ovulatietesten wil gebruiken of niet.. In principe zou het niet uitmaken als we regelmatig seks zouden hebben... Het geeft me aan de ene kant denk ik wel rust om te weten wanneer het eraan komt, maar aan de andere kant ook wel stress omdat er dan druk op komt te liggen. Volgende week gaan we lekker een weekje op wintersport. Dus denk dat ik maar gewoon lekker ga ontspannen daar.
 
@caramel herkenbaar dat je vriend er anders instaat hoor. Mijn vriend is een beetje wisselvallig haha. Het ene moment kan hij ineens zeggen ik wil een baby met jou en het andere moment krabbelt hij een beetje terug en weet hij ook niet of hij er al klaar voor is. Maar dat hoort er ook allemaal een beetje bij denk ik.

@Arnirbas goed om te horen dat je vriend het zo heeft opgepakt. hoe gaat het met de onderzoeken? Weet je al iets meer of duurt dat nog even?

@Nanuk ik snap de testdrang helemaal haha. Maar op wintersport is het misschien goed om eventjes los te laten, dat zou mij denk ik wat meer rust geven op vakantie. Veel plezier!

Ik ben vandaag naar de huisarts gegaan om toch maar verder te onderzoeken waar m'n menstruatie klachten vandaan komen. HA denkt aan endometriose. Maar de eerste reactie was daarna vervolgens je bent nog maar kort bezig en met endometriose kan je ook gewoon zwanger worden. Toch gelukkig doorverwezen naar de gynaecoloog. Ik ben vooral benieuwd of het echt endometriose.

 
@Anirbas: Haha, daar ben ik inderdaad ook achtergekomen. Zoals Flora zegt, ben ik ook wel benieuwd hoe het met je onderzoeken gaat?
@Nanuk: Ik snap je twijfel dat je met ovulatie testen meer druk of spanning erop kunt leggen. Zou je je vriend het vertellen als je een positieve ovulatie test hebt? Ik zou zeker doen waar jij jezelf het fijnste bij voelt, zeker als jullie zelf al wat regelmatiger het gezellig hebben, haha. Heel veel plezier op je vakantie!
@Flora: Ja, precies wat je zegt, haha. Vervelend dat je zulke menstruatie klachten hebt. Ik heb eventjes moeten opzoeken wat endometriose is, maar dat lijkt me totaal niet prettig inderdaad. Wel een opluchting dat je er prima zwanger mee kunt raken! Ben benieuwd of de gynaecoloog iets bij je kan vinden.  
 
Afgelopen twee dagen had ik mijn ovulatie piek (twee dagen een smiley met CB test). De eerste dag hebben we het heel gezellig gehad, maar gisteren is het er echt niet van gekomen. Ik heb sinds die eerste gezellige nacht 24 uur nonstop een zeurende onderbuik gehad en gisteravond voelde ik me echt opgeblazen en emotioneel (ik ben echt een heel nuchter persoon en huil niet zo snel). Nu vanmorgen weer een ovulatie test gedaan (om zeker te weten dat ik over de piek ben) en er kwam inderdaad geen smiley. Ik moet zeggen dat ik me eigenijk ook weer helemaal goed voel, haha. Ik begrijp dat je ook klachten kunt hebben bij de ovulatie zelf, dus dat is een nieuwe voor mij. Nu hoop ik dat die ene keer gezellig maken voldoende was op de piekdagen (en 2 dagen daarvoor ook nog gezellig gehad). Voor nu zit ik op het wachtbankje en gaan we het wel zien!  
 
@Anirbas ik ook idd. Hoe het gaat en of je al iets te horen hebt gekregen? 
@Flora balen dat je zoveel last van je menstruatie hebt! Wel fijn dat ze toch een verwijzing voor de gyn hebben gedaan, hopelijk snel ook duidelijk mbt oorzaak van heftige menstruatie! 


@Caramel hopelijk is het gelukt! In ieder geval fijn op de dag zelf en twee dagen ervoor gezien ze vaak toch even moeten "reizen"
Mijn menstruatie is nu ook al weer even voorbij, binnenkort weer ovulatie testen denk ik en dan weer wachten haha. Ik had de vorige keer iets te veel hoop en dacht daardoor dat ik van alles voelde, waardoor m'n menstruatie wel zwaar viel (midden in de nacht ook, werkt ook niet mee) dus wel enigsinds emotioneel. Vriendlief was toen wel heel medelevend en snapte wel dat het lastig is met alles voelen etc. 
 
Terug
Bovenaan