Gezocht: vrouwen die voor hun 1e kindje proberen

@Jansje: Ja, laten we hopen dat het gelukt is! Maar verwacht er nog niet teveel van hoor. Ik vind het wel echt rete spannend, haha.
Balen dat je menstruatie is doorgebroken. Zeker als je van alles hebt gevoeld. Je lichaam kan je zo voor de gek houden hiermee. Fijn dat je vriend er voor je is op dit soort momenten! Spannend weer, deze ronde!  
 
Ik heb tot nu toe best wel een lange cyclus. Ik werd 24 januari voor het eerst ongesteld na het stoppen met de pil. Dit duurde 37 dagen. We zijn toen nog niet echt begonnen. Wilde eerst even echt ongesteld worden. Dus ik reken dit nu als mijn eerste echte ronde en ging weer uit van een cyclus ongeveer 37 dagen. Tijdens het testen om mijn ei te vinden, had ik hem, op 1 dag na, direct gevonden. Ik heb alles netjes in de app ingevuld, qua piek dagen rondom mijn ovulatie. Alleen nu geeft hij aan dat mijn NOD 2 maart is. Dat is maar 11 dagen vanaf mijn ovulatie. Dit zou toch meestal rond de 14 dagen moeten zijn? Online kan ik er niet veel over vinden. Maar misschien heeft iemand anders dit toevallig ook. Je komt dan wel precies weer op 37 dagen uit qua cyclus, dus het zal vast wel kloppen. De tijd zal het sowieso leren, mocht ik ongesteld worden, haha. Ik zit nu pas op 2 DPO, dus ik moet nog even geduld hebben. Hoe snel doen jullie een test? Ik heb namelijk al wat early testen in huis liggen.  
Sorry voor het hele verhaal!    
 
@jansje succes weer deze ronde!!
@flora hopelijk neemt de gyneacoloog je serieus en wordt je goed geholpen.
@caramel wat fijn dat je je ovulatie meteen gevonden hebt! Ik zou denk ik nog minstens een week wachten met een zwangerschapstest. Ik zou denken dat je inderdaad 14 dagen na je ovulatie je NOD hebt, dus 10 dagen na ovulatie zou je een early test kunnen doen? 
Ik laat het deze ronde even op zijn beloop. Heb zaterdag nog mijn booster gehaald en ben niet mega fit. Hopelijk brengt het mijn cyclus niet in verwarring. Mijn vriend vond het in het begin allemaal erg spannend maar hij is nu best wel geinteresseerd. Hij leeft ook echt wel mee en wil nu toch stiekem ook wel dat het zo snel mogelijk lukt. Terwijl hij eerst altijd heel hard riep, neeeee over 5 jaar ofzo! Bij het invullen van het formulier bij de booster moest je aangeven of je zwanger was dus vroeg hij nog of ik dat van te voren had moeten testen, heb ik hem toch maar even uitgelegd dat je niet zwange kunt zijn als je net 1 dag niet meer ongesteld bent.. XD
 
@Caramel spannend het wachtbankje, ik ga voor je duimen dat het raak is ? uitgaan van 14 dpo en testen op 10 dpo is inderdaad het meest waarschijnlijk

@Jansje midden in de nacht is wel heel kut, maar wel fijn dat je vriend zo meeleeft. Veel succes deze nieuwe ronde. Ik wacht deze ronde iets langer met testen, denk rond dag 12. Want de vorige keer was het ook pas dag 16 en was ik al op dag 7 begonnen.

@Nanuk hopelijk voel je je snel weer wat beter en heeft de booster geen effect. Wie weet, het kan altijd nog deze ronde. Hahah wel een geniale reactie van je vriend.

Mijn vriend doet ook ineens bezorgd dat ik niet mag drinken. Ik had gister 1 wijntje op en ben nog ongesteld, dus had zoiets naja kan wel voor een keertje. Verder heb ik nu wel dat ik er ietsjes minder mee bezig ben doordat ik het druk heb en nog niet in de wachtweken zit.
Voor de gyn moet ik nog 30 dagen wachten, in het ziekenhuis waar ik normaal ga was de wachtlijst 90 dagen ? dus voorlopig weet ik nog niks

 
Thanks voor het advies meiden! Ik ga idd rond 10 DPO een testje er tegenaan gooien. :D  
@Nanuk: Ja, ik geloof graag dat je even een beetje moet uitzieken van je booster prik. Ben benieuwd of je cycus hetzelfde gaat blijven inderdaad. Super leuk dat je vriend zo geïnteresseerd en meelevend is. Zo kun je samen al helemaal die voorpret hebben! :D  
@Flora: Ik denk dat 1 wijntje geen kwaad kan hoor. Ik eet ook nog dingen die je misschien tijdens een zwangerschap beter niet kunt eten. Vanaf het moment dat ik weet dat ik zwanger ben, stop ik daar direct mee. Volgens mij krijgt het vruchtje op het begin niet direct voedingsstoffen van de moeder toch? Maar met alcohol is dat misschien anders, omdat het in je bloedbaan terecht komt. Maar nogmaals, 1 glaasje kan echt geen kwaad! Wel fijn dat je er nu wat minder mee bezig bent door drukte.  Wat een bizarre wachtlijst joh! Dan is een maandje nog redelijk voor de gyn. Wel vervelend dat je nog even erop moet wachten.  
 
Hey iedereen, nog eens een update (ik had gisteren ook proberen posten maar toen was mijn bericht plots weg..).
Morgen ga ik naar mijn gynaecoloog om nog even te horen wat zijn advies is ivm zwanger worden en endometriose. En in de avond ga ik naar de fertiliteitskliniek voor een MRI. 
Tussen de 2de en 5de dag van mijn nieuwe cyclus (dat zal ongeveer 11 - 14 maart zijn) moet ik gaan voor een echo en bloedafname en dat geeft hun dan beter zicht op mijn vruchtbaarheid. Gezellig wel zo'n echo tijdens mijn menstruatie :').
Dan 18 maart zal ik horen welke behandeling we gaan starten (ik vermoed in april dan effectief starten). Als er niets verontrustend te zien is op de MRI, zal het advies zijn om te starten met IUI (kunstmatige inseminatie) ipv meteen ivf. Zelf twijfel ik nog een beetje of ik wil starten met IUI. Het is minder intensief maar heeft ook zowat de helft minder slaagkans dan ivf. Ik zou liefst zo snel mogelijk zwanger worden (en liefst mss zelfs een tweeling, ik ga eens informeren of ze dat kunnen waarmaken :D) zodat ik erna opnieuw geopereerd kan worden aan endometriose.  En dan ben ik er hopelijk vanaf en moet ik me geen zorgen meer maken over vruchtbaarheid. Want twee kinderen zou voor mij wel genoeg zijn ?.
 
@caramel hoe is het op het wachtbankje? Voel je al iets anders?
Volgens mij maakt een wijntje inderdaad niet uit en komt het idd niet in de bloedbaan in zo n vroege fase voor de innesteling. Is alleen wat minder goed voor het rijpen van het eitje.

@arnirbas fijn dat het traject nu echt een beetje op gang komt. Moet je een inwendige echo tijdens je menstruatie? ? Lijkt me inderdaad ook geen pretje. Maar het is voor het goede doel.

Ik heb een verkeerde positieve test. Vandaag een corona zelftest gedaan en overduidelijk positief. Ik heb 4 maanden geleden ook al corona gehad dus had het niet verwacht. Hopelijk heeft het geen invloed op m'n cyclus/ vruchtbaarheid maar heb er wel minder vertrouwen in.


 
[quote quote=10534807]@caramel hoe is het op het wachtbankje? Voel je al iets anders?Volgens mij maakt een wijntje inderdaad niet uit en komt het idd niet in de bloedbaan in zo n vroege fase voor de innesteling. Is alleen wat minder goed voor het rijpen van het eitje. @arnirbas fijn dat het traject nu echt een beetje op gang komt. Moet je een inwendige echo tijdens je menstruatie? ? Lijkt me inderdaad ook geen pretje. Maar het is voor het goede doel. Ik heb een verkeerde positieve test. Vandaag een corona zelftest gedaan en overduidelijk positief. Ik heb 4 maanden geleden ook al corona gehad dus had het niet verwacht. Hopelijk heeft het geen invloed op m’n cyclus/ vruchtbaarheid maar heb er wel minder vertrouwen in.[/quote]
Oh nee zo balen! Hopelijk heb je er niet teveel last van en idd geen inpakt op je cyclus. Had je dat vorige keer wel of geen idee van? De vaccinaties hebben alleszins bij mij nooit invloed gehad.
De echo staat ingepland op 14 maart wat wellicht dag 4 of 5 van mijn menstruatie zal zijn. Dat is wel een opluchting want ik ga dan gelukkig nog amper bloedverlies hebben, but still.. ?
 
@Flora: Het gaat goed! Ik zit vandaag op 9 DPO, maar kon het toch niet laten om een early test te doen. Uiteraard negatief.. Ik ga denk ik maandag nog een keer testen en verder maar gewoon afwachten, haha.
Wat balen dat je een postieve corona test hebt. Heb je je al laten testen bij de GGD? Hopelijk heeft dit inderdaad geen invloed op je cyclus!

@Anirbas: Spannend dat je 14 Maart je echo hebt. Inderdaad niet heel prettig dat je dan nog midden in je menstruatie zit. Hopelijk valt het mee inderdaad!
 
Terug
Bovenaan