Gezocht: vrouwen die voor hun 1e kindje proberen

@Jansje ah wat balen ook! Maar gelukkig heb je weinig klachten van corona.

@Jannienne al contact gehad met de verloskundige en een echo gepland? Zo spannend allemaal lijkt mij!

@Arnirbas wat een spannende week waar je veel geduld voor moet hebben! Dat duurt idd lang voor je weet of je bod is geaccepteerd.

Ik baal er nog steeds een beetje van dat ik m'n ovulatie niet heb gevonden omdat ik nu niet in kan schatten wanneer m'n menstruatie is. Maarja we gaan het wel zien. Ik hoop eigenlijk op snel want ik ga 21 maart op wintersport en heb weinig zin om dan m'n periode te hebben.
 
Anirbas, spannen die aankoop van het huis! En de aankomende onderzoeken en resultaten. Hopelijk heb je die snel of is het niet meer nodig!
Flora lastig dat je je ovulatie niet vond. Ik heb ook 60dagen vanalles getrackt en dat nooit gevonden. Ben je andere min of meer regelmatig of helemaal niet?
Hier is het in tusssen toch nog een hele mallemolen geworden. maandag bij de arts bloedlaten prikken was oké, maar ze wilde me snel naar de gyn om periode goed te kunnen bepalen. Woensdag dus naar de gyn, gezien HCG895 was kon ze nog niet veel zien zei ze (kon pas vanaf hcg 1000 blijkbaar) toch wilde ze me daarom volgende week al terug zien om BBZ uit te kunnen sluiten. Ze schatte in dat ik 4-5 weken was. Kreeg ik savonds om 21u plots telefoon van de gyn dat ze mijn bloed nog extra had laten onderzoeken op progesteron en bleek dat die waarde op de wip zit tussen voldoende om te kunnen ontwikkelen en net niet voldoende dus kans op miskraam dus ze vroeg me om vrijdag (morgen dus) opnieuw bloed te laten prikken en al nieuwe echo (terwijl die eigenlijk volgende week al gepland stond) dus gezien ze me na 2 dagen al terug wil zien toch wat bezorgd nu of alles wel goed mag gaan. Morgen dus al 3de afspraak in 5 dagen, hopelijk weet ik dan meer en is alles in orde.
 
[quote quote=10538708]Anirbas, spannen die aankoop van het huis! En de aankomende onderzoeken en resultaten. Hopelijk heb je die snel of is het niet meer nodig! Flora lastig dat je je ovulatie niet vond. Ik heb ook 60dagen vanalles getrackt en dat nooit gevonden. Ben je andere min of meer regelmatig of helemaal niet? Hier is het in tusssen toch nog een hele mallemolen geworden. maandag bij de arts bloedlaten prikken was oké, maar ze wilde me snel naar de gyn om periode goed te kunnen bepalen. Woensdag dus naar de gyn, gezien HCG895 was kon ze nog niet veel zien zei ze (kon pas vanaf hcg 1000 blijkbaar) toch wilde ze me daarom volgende week al terug zien om BBZ uit te kunnen sluiten. Ze schatte in dat ik 4-5 weken was. Kreeg ik savonds om 21u plots telefoon van de gyn dat ze mijn bloed nog extra had laten onderzoeken op progesteron en bleek dat die waarde op de wip zit tussen voldoende om te kunnen ontwikkelen en net niet voldoende dus kans op miskraam dus ze vroeg me om vrijdag (morgen dus) opnieuw bloed te laten prikken en al nieuwe echo (terwijl die eigenlijk volgende week al gepland stond) dus gezien ze me na 2 dagen al terug wil zien toch wat bezorgd nu of alles wel goed mag gaan. Morgen dus al 3de afspraak in 5 dagen, hopelijk weet ik dan meer en is alles in orde.[/quote]
Oh ik kan me voorstellen dat je je dan zorgen gaat maken. Maar ik lees gelijkaardige verhalen wel vaker in een facebook groep waar ik in zitten (voor vrouwen die ivf behandeling volgen). En vaak komt het toch echt goed hoor ook al zijn de waarden niet helemaal goed. Dus ik hoop dat dat je een beetje geruststelt. Ik duim alleszins voor je en ik hoop dat je intussen toch ook kan genieten van het zwanger zijn. 
 
Zelf hebben we vandaag het resultaat gekregen  van mijn vriend zijn  spermaonderzoek, dat was via de huisarts en is daarom ook maar kort besproken maar alles was goed tot zeer goed dus dat is al een geruststelling.
@ Flora: wel fijn dat je een vakantie hebt om naar af te tellen! Maar ik ken het ja, kon deze maand ook niet goed mijn ovulatie vinden en zo'n onzekerheid is vervelend. Maar ik hoop dat je snel meer weet.
Oh en ons bod is niet aanvaard, had uiteraard iemand hoger geboden:(. Maarja, neeext!
 
Anirbas wat vervelend van dat bod! Weer zoeken naar een huis lastig seg! Daarentegen wel heeeeeel leuk om te horen dat het semenonderzoek van je vriend zo goed was! Kan me voorstellen dat mannen daar helemaal van glunderen ?
Hier is gisteren alles weer goed uitgedraaid, hcg en progesteron blijven goed oplopen en allemaal in goede waardes nu en er was ook een vruchtzakje en vruchtje zichtbaar op de echo dus nu gewoon de 8weken echo binnen 3 weken en blijven duimen dat het goed gaat! 
 
Ja ik heb meerdere keren mogen aanhoren over zijn "superzaad" :p.
Oh keigoed, Jeannienne!! Wat spannend zeg, maar is vast al een hele geruststelling dat het tot nu toe allemaal goed is. Ik kan niet wacht tot ik zelf dat gevoel van geluk kan ervaren ?.
 
@Arnirbas jammer, hopelijk vinden jullie snel een nieuw paleisje. En wat een goed nieuws dat de zaadkwaliteit van je vriend goed is. Dat zal vast meehelpen als je straks het traject in gaat.

@Jannienne gelukkig! Fijn dat alles goed loopt. Spannend om naar de echo's toe te leven. Al veel last van zwangerschapskwaaldjes?

Ik heb echt geen idee wat ik nu van m'n cyclus moet denken. Zit op dag 26 en had eigenlijk verwacht dat m'n cyclus korter zou zijn dan 28 dagen en dus dit weekend ongesteld zou worden. Nu heb ik het gevoel dat ik totaal nog niet ongesteld moet worden. Op dag 23 had ik ineens even kramp, dus misschien was m'n eisprong toen wel. Maar we gaan het zien, als ik op dag 29 geen menstruatie heb ga ik wel even testen, ookal denk ik dat de kans heeel klein is. Heb ook geen symptomen.
 
[quote quote=10539406]@Arnirbas jammer, hopelijk vinden jullie snel een nieuw paleisje. En wat een goed nieuws dat de zaadkwaliteit van je vriend goed is. Dat zal vast meehelpen als je straks het traject in gaat. @Jannienne gelukkig! Fijn dat alles goed loopt. Spannend om naar de echo’s toe te leven. Al veel last van zwangerschapskwaaldjes? Ik heb echt geen idee wat ik nu van m’n cyclus moet denken. Zit op dag 26 en had eigenlijk verwacht dat m’n cyclus korter zou zijn dan 28 dagen en dus dit weekend ongesteld zou worden. Nu heb ik het gevoel dat ik totaal nog niet ongesteld moet worden. Op dag 23 had ik ineens even kramp, dus misschien was m’n eisprong toen wel. Maar we gaan het zien, als ik op dag 29 geen menstruatie heb ga ik wel even testen, ookal denk ik dat de kans heeel klein is. Heb ook geen symptomen.[/quote]
Toch spannend! Voel je anders je eisprong ook? Anders mss inderdaad later deze maand. Ik had mijn eisprong deze maand ook pas op dag 23. Mijn luteale fase was wel even lang als we vorige keer.
Mijn menstruatie is vandaag zo wat begonnen, het komt er nog niet echt door maar dat zal nog wel komen. Jammer genoeg moest ik vandaag onderzoeken laten doen. Maar omdat mijn eisprong en dus ook mijn nieuwe cyclus later startte kon het niet. Typisch! De afspraak is nu verzet naar woensdag. Dus al bij al geen ramp maar heb er toch wat om zitten stressen dit weekend ?. Ik hoop toch nog spontaan zwanger te worden voor het ivf traject start dus nu maar weer uitkijken naar de volgende eisprong.
Het goede nieuws is dat ik verschillende verjaardagsfeestje gepland heb de komende tijd en dan kan ik toch nog eens een keertje iets drinken :d.
Gisteren was er een beurs voor kinderkleren en speelgoed hier vlakbij mijn thuis. Elke maand dat ik niet zwanger ben, neem ik me voor iets te kopen voor de zwangerschap/baby, zodat ik niet is teleurgesteld bent als het niet in gelukt. En gisteren op de beurs vonden we een inbakeningsdeken. ? daar was ik wel blij mee.
 
Terug
Bovenaan