Gezocht: vrouwen die voor hun 1e kindje proberen

Hey allemaal!
Wat leuk om dit topic tegen te komen.
Ik ben ook van België en ik ben 28 jaar, mijn vriend is 30 jaar. Ik ben al ongeveer een jaar dit forum aan het volgen en het voorbije jaar vooral mijn cyclus gemonitord en voeding proberen aanpassen (ik nam geen pil dus was mijn gewone cyclus al, maar die is meestal 35 dagen of meer, wel vrij onregelmatig).
Ik heb ongeveer een jaar geleden al eens een gelijkaardig topic geopend (Starten nazomer 2021 is de titel) maar de vrouw waarmee ik toen chatte die moet nu bijna bevallen en wij zijn pas met ronde 3 bezig, dus we liepen niet echt gelijk. Maar wij zijn hier precies allemaal op elkaar afgestemd nu haha!
Ik vind het ook heel spannend allemaal. Ik hoop heel erg dat we in 2022 een positieve test hebben, en liever vroeger dan later natuurlijk ;-)
Ik zit nu midden in de wachtweken en dan merk ik dat ik het wel moeilijk heb om er niet mee bezig te zijn... In de rest van mijn cyclus lukt dat wel goed (misschien wel logisch, de wachtweken zijn het spannendste natuurlijk).
Ik heb al ovulatie testen liggen maar nog niet gebruikt, omdat ik het voorbije jaar wel m'n lichaam heb leren aanvoelen en wel ongeveer kan inschatten wanneer de eisprong valt. Het testen schrikt me wat af, maar misschien proberen we het wel eens ermee als het deze ronde niet gelukt is.
Zou zo leuk zijn mochten we allemaal in deze ronde een positieve test hebben zeg!
 
En @Jannienne: da's echt wel balen dat je nu al 50 dagen geen tekenen van cyclus hebt... 
Ik heb het voorbije jaar gemerkt dat groene groenten eten (vooral in smoothies doe ik het bij het ontbijt) mijn cyclus direct korter kan maken.  M'n vorige NOD was met kerst (cyclus van 38 dagen) en ik heb toen daarna twee weken elke dag veel (groene) groenten gegeten en mijn eisprong was ongeveer een week vroeger, dus nu ongeveer een cyclus van 30 dagen wellicht, maar dat valt nog af te wachten want m'n NOD schat ik begin volgende week.
Ik wil gewoon maar zeggen: ik heb het voorbije jaar véél uitgeprobeerd en gemerkt dat mijn cyclus echt wel sterk door mijn voeding wordt beïnvloed. Dat vond ik wel geruststellend aan een kant, omdat je er dan toch een beetje "controle" over hebt als je niet regelmatig bent...
 
Hey Eva Ve en Fieke,
Wat fijn inderdaad dat we hier allemaal wat gelijktijdig aan beginnen! Iedereen zit toch altijd in andere fase en toch gek hoeveel nood er is om wat te kunnen praten met gelijkgestemden he.
Bedankt voor de tip trouwens van de groene groenten. Ik vind die ook heel lekker dus dat helpt al en lijkt me inderdaad fijn dat je iets kan doen om er zelf wat controle op te hebben! Ik wacht nog even de consultatie van woensdag af en dan probeer ik het alvast!
Het moment tussen dat je iets kan doen en dat je moet wachten op het testen zijn inderdaad de moeilijkste! Gezien ik het hier niet weet wanneer dat is test is voorlopig wel om de twee weken, stel dat het toch een keer raak is. Tegen dat het dag 10 is, ben ik er altijd weer heel erg mee bezig. Ik duim alvast dat het raak is voor jullie!
 
 
Hallo dames!
Ik ben toevallig ook in ronde 4 op het moment. Mijn vriend (27) en ik (25) willen ook graag een kindje! Mijn nod is 4 februari. Spannend allemaal.. ik zit nu in de vruchtbare periode, dus druk aan het klussen haha!
Leuk om elkaar zo te volgen. Ik kom trouwens uit Nederland, maar dat moet niet uitmaken haha. 
 
Wat leuk dat we al met een aantal zijn in dit topic die zo gelijk gestart zijn aan dit avontuur!
Het lijkt me dan zelfs heel plausibel dat toch één van ons deze ronde raak heeft!
Ik verwacht mijn nod rond 24/1 van deze 3e ronde dus. Ik voel me totaal niet zwanger momenteel (8dpo). Ik hoop natuurlijk dat er iets gebeurt binnenkort.
Maar het is zo moeilijk voor mij om er in deze periode niet aan te denken... dan zit ik echt heel vaak op dit forum haha. In de andere periode in mijn cyclus bezoek ik het veel minder vaak. Hebben jullie dit ook?
Kijk al uit naar jullie berichtjes ! x
 
 
 
 
Ik ga nu de 4de ronde in, ook eerste kindje. Ik ben 30 jaar, mijn vriend is 33 jaar en wij wonen in België. Jullie konden misschien in  een ander topic al lezen dat ik endometriose heb dus voor mij is het zeker spannend. Volgende maand ga ik een eerste consultatie doen bij een fertiliteitskliniek en daarna zou ik wat testen willen laten doen zodat we tenminste al een beetje een beeld krijgen hoe we er voor staan
 @Eva Ve: precies hetzelfde, ik be  hier ook veel actiever in de twee weken wachttijd :'). Ik heb me sowieso wel voorgenomen om hier minder aanwezig te zijn, omdat ik er anders veel te veel mee bezig ben.. maar kijk, hier ben ik weer dus zo goed is het toch niet aan het lukken, haha.
 
Ooh veel plezier vooral deze periode BoJo. 
EvaVe helemaal te begrijpen dat die periode het moeilijkst is. Is ook de periode dat je niets meer kan plannen, niets meer kan ondernemen en echt gewoon moet wachten he. Hoop vooe je dat het snel 24/1 is dat je weer meer weet en duim voor positief nieuws!
Anirbas, ppff heel vervelend voor je. Altijd hopen op een wonder en hopelijk snel die eerste consultatie! En doe vooral waar je je goed bij voelt!
Ik merk dat ik regelmatig wel wat wil lezen omdat je er ook tegen zo weinig mensen over praat. Maar ook altijd moeilijk he, soms geeft het wat steun en hoop, soms ook frustratie als het bij anderen zo vlot gaat, hoewel ik het iedereen keihard gun!
 
Hoi hoi Meiden,
Leuk forum! Toevallig dat iedereen ongeveer in dezelfde ronde bezig is.
Ik ben in mijn 2e 'serieuze' ronde. Ik ben 24, m'n vriend is 26 en komen uit Nederland. M'n cyclus is onregelmatig (24-27-33-25-29)  en ik zit nu op de 28 dagen. Mijn nod is dus een beetje onvoorspelbaar maar ik hou voor nu 20/1 aan. Ongeduldig als ik ben heb ik zondag een early zwangerschapstest van Kruidvat gedaan, maar daar kwam dus niks uit. Nu wacht ik het maar even af.
@anirbas & @eva Ve: ik sluit me aan bij het groepje teveel er mee bezig zijn en hier op het forum kijken haha
 
 
Terug
Bovenaan