Gezocht: vrouwen die voor hun 1e kindje proberen

Leuk om te horen hoe iedereen er mee om gaat. Zouden jullie het ook snel vertellen als jullie dan zwanger zijn? Ik denk echt dat ik uit enthousiastme m'n mond niet kan houden tegen in ieder geval m'n moeder niet als ik een positieve test zou hebben.
Vandaag m'n 29e dag en waarschijnlijk m'n nod dus, ben zo zenuwachtig. Maar ik wacht nog even met testen tot morgen. Ik ben mezelf helemaal gek aan het maken dat ik symptomen voel, maar die zijn ongeveer gelijk als bij een menstruatie of door bepaalde dingen eten. Afgelopen  dagen ben ik heel emotioneel, normaal heb ik dat maar 1 dag de week van te voren. Ook moe, een opgeblazen gevoel en een klein beetje gespannen borsten. Vanmorgen voelde ik me een beetje misselijk, maar misselijk ben ik ook wel vaker..
 
 
Net terug van bij de gyn. Zoals ik dacht heb ik te veel follikels die dus moeilijk rijpen. De gyn probeerde me gerust te stellen dat wat er geschreven wordt over PCOS vaak overdreven is en dat vele vrouwen wel zwanger worden, dat het al goed is dat er follikels zijn en zo verder. Maar eigenlijk komt het toch gewoon super hard binnen, wilde ik er vooral zo snel mogelijk weer weg om een potje te janken.
29/3 heb ik een afspraak bij een fertiliteitsarts. Als ik dan geen menstruatie heb gehad zullen ze een eisprong opwekken dus tot die tijd is het wachten...
Dat worden lange 2 maanden vrees ik...
 
Ik vind dit topic echt wel fijn, omdat we allemaal elkaar zo goed begrijpen en nog niet zo lang bezig zijn maar wel al een paar keer een teleurstelling hebben gehad natuurlijk!
Ik hoop voor jou Gebruiker10374477 dat het zwangerschapssymptomen mogen zijn en geen menstruatie symptomen! Laat het ons zeker weten hé, misschien wordt jij wel de eerste in deze topic die een positieve test aflegt :D
@Jannienne, wat een toeval: ik was in nov 2020 bij de gyneacoloog en sprak toen ook over dat we over een jaar aan kinderen wouden beginnen. Ze had toen een echo genomen en ook veel onrijpe follikels gezien en het woord PCOS laten vallen. Ik monitorde toen mijn cyclus nog niet, maar zei dat ik na 6 maanden zonder succes al mocht terugkomen (ipv een jaar). Ik was toen erg geschrokken, want we waren nog helemaal niet bezig en het ging al over wat als het mis gaat....
Ik heb toen zelf veel op internet opgezocht over PCOS en zo op een goede website (Healthy Hormones) gekomen. Die vrouw heeft /had zelf PCOS en is op zoek gegaan naar natuurlijke manieren (en de echte oorzaken) om dit op te lossen en is haar ook gelukt! Ik volg ze nu al een tijdje en pas haar tips zoveel mogelijk toe. Vandaar mijn andere eetgewoontes en die hebben écht invloed op mijn cyclus.
Dus ik zou zeggen... kijk eens of het wat voor jou is, maar ik heb er alleszins al veel aan gehad het voorbije jaar. Voeding = clue! (en ik dacht dat ik al gezond at, maar niets was minder waar. De hoeveelheid groenten die ik dit voorbije jaar naar binnen heb gewerkt is meer dan ik al ooit at haha) en van suiker ben ik ook  volledig afgekickt (en vroeger grote zoetenbek). 
 
Tot nu heeft het me nog geen zwangerschap opgeleverd, maar ik weet tenminste wel dat ik regelmatig ovuleer (door mijn lichaamstekenen te onderzoeken), want je leest vaak bij PCOS dat er helemaal geen ovulatie is, maar dat hoeft dus zeker niet.
 
 
Hallo iedereen, 
wat leuk om dit allemaal te lezen en dat we ongeveer allemaal gelijktijdig zijn begonnen met proberen. Ik heb het enkel nog maar aan mijn beste vriendin verteld en mijn vriend aan zijn beste vriend. Mijn schoonmoeder weet het ook wel maar de rest wouden we het nog even voor ons houden omdat het zo al stresserend genoeg kan zijn. Mijn vriend en ik praten er wel veel met mekaar over. Ik zit nu in mijn vruchtbare week en die ook ovulatietesten van Kruidvat en ik volg mee op een app. We zijn dus nu goed ons huiswerk aan het maken en hopelijk lukt het. Mijn vriend is een overthinker dus hij zit er wel harder mee als ik als het niet gelukt is. Hij neemt ook extra vitaminen nu op het moment omdat hij gelezen heeft dat dit goed is voor het spermakwalitiet dus hopelijk werkt het, we zullen zien ☺️ Ik vind het oprecht leuk dat we allemaal wat ik hetzelfde schuitje zitten en hierover kunnen babbelen. Ik neem ook al foliumzuur doen jullie dit ook al? ☺️
 
Eva Ve, dank je wel! Ik ben inderdaad nu op zoek naar dergelijke info omdat ik er ook wel ibgeloof dat ik door voeding, slaap, beweging mijn hormoonhuishouding weer op orde krijg. Ik heb altijd al een druk leven gehad waarbij er elk jaar wel weer een verhuis aan kwam of andere job, nu na 2jaar gedaan met verbouwen en binnen rwee weken weer een andere job dus al die jaren zullen ook wel een invloed hebben gehad op mijn hormonen dus nu tijd om wat aan mezelf te gaan denken. Dank je wel voor de tip dus! Ik las ook over teunisbloemolie dat dat kan helpen je cyclus te verkorten en je hormonen weer in balans kan helpen brengen dus ga dat ook eens proberen. Hier misschien ook ervaring mee?
 
Hi allemaal!
Ik sluit mij graag bij jullie groepje aan. Ik ben 27 en mijn vriend is 31, komen uit nederland!  Dit is onze 2e ronde en mijn NOD is aanstaande zaterdag. Vind het zo spannend, kan het echt amper loslaten? Heb vanmorgen een testje gedaan, ik dacht een heel licht streepje te zien maar misschien verbeeld ik het mij wel. Moet eigenlijk gewoon even wachten met testen, mn ovulatie was vorige week maandag dus is gewoon nog te vroeg. Had wel zaterdag en zondag last van mn borsten en ik heb dus af en toe steekjes in mn baarmoeder. Vandaag ook een beetje een opgeblazen gevoel. Kan natuurlijk allemaal niks zijn maar ik hoop het zo! 
Bij mij weet zo een beetje iedereen het haha, ben een ontzettend flapuit en kon in mn enthousiasme toen we besloten het te gaan proberen niet mn mond houden. Mn nichtje is zwanger en ook mijn broer en schoonzus verwachten een kindje. Ik zou het zo leuk vinden als het bij ons ook zou lukken binnenkort. Duimen voor ons allen!
@ hart, ja ik neem al 2 maanden foliumzuur met visolie van davitamon, had gelezen dat die wel goed zijn omdat alles er in zit.  
 
Zucht.. weer ongesteld helaas, op naar de volgende ronde dan maar. Hoe hevig is ongesteld worden bij jullie? Bij mij is het echt een ramp. Vorige maand viel ik net niet flauw op werk door de krampen, vandaag werkte ik gelukkig thuis dus kon ik het beter opvangen. Maar ik heb wel vaker gehad dat ik flauw viel, en ook wel eens dat ik moest overgeven van de pijn door buikkrampen. Ik vermoed dat ik misschien endometriose heb, maar bij de gynaecoloog hebben ze 2 jaar geleden vastgesteld dat alles er goed uitzag. Las dat het wel lastig vast te stellen is.
@jannienne pff dat is echt het laatste wat je wil horen. Hopelijk valt het allemaal mee, er zijn gelukkig wel medicijnen/ oplossingen voor en de meeste vrouwen worden gewoon zwanger met PCOS!
@Eva Ve goed om te horen dat je zoveel met voeding kan doen en dat ook daadwerkelijk effect heeft bij jou! Volgens mij is voeding vaak the key. Ik ben sinds een maand koolhydraatarmer aan het eten, eet nu vooral meer vis en groente, en geen chips en snoep meer.
@bellie super spannend, ik ga voor je duimen. Zou leuk zijn als je ongeveer tegelijk bent met je nichtje en broer
@hart ik ga deze week beginnen met slikken. Had er wel al over gelezen dat het goed is om al te starten, maar nog niet in huis gehaald.
 
 
 
 
Hey allemaal,
Ik slik al foliumzuur van zodra we besloten hebben om het te proberen. Dus sinds november. Had ook gelezen dat dit goed zou zijn... 
Afgelopen zaterdag had ik een positieve ovulatie test, ondertussen voel ik sinds gisteren van alles, vooral wat druk in de onderbuik.. Ik vrees enkel dat ik het me wat inbeeld, wat dat is toch vele te vroeg, toch??
Hebben jullie dit ook? Ik heb het aan het begin van mijn cyclus veel beter kunnen los laten dan vorige maand, maar nu ik in de wachtweken zit, hen ik het toch weer moeilijk.. Hoe gaan jullie hiermee om? 
 
Terug
Bovenaan