Goed bedoelde adviezen / kritiek van anderen

Ja heerlijk! Ik ga van dit topic houden ?. Zo erg!? weet t nu al. 
Buiten weet nog niemand het dus ik kom straks ook lekker hier de standaard vragen en stomme antwoorden melden. Enige wat ik nu wel soms irritant vind is dat iemand die het wel weet op alles zegt. Ohja dat had ik ook en ja dat is dit of dat. Soms wil ik gewoon horen. Oh leuk.of zoiets. Stel je voor dat ik de enige zou zijn met dit en dat he... pfff
Tuurlijk lekker blijven spieken Ananasss, leuk! 

Of deze: vertellen dat je zwanger bent is blijkbaar een vrijbrief voor anderen om hun (horror) bevallingsverhalen te vertellen! ?

Jaaa horror bevallingsverhalen. Zo not done! Ben laatst super boos geworden daarom op een collega. Ik wilde het niet horen! En ze ging gewoon door! Dus toen ben ik uit mijn slof geschoten. 
Oh en hebben jullie deze ook al gehoord? Heb je kwaaltjes? Wacht maar, wordt straks op het einde alleen maar erger.. dat zeiden mijn collega's continu! Ik zei dan altijd: dankjewel dat geeft moed. Jeez... 
Een collega kreeg het zelfs voor elkaar om mijn laatste werkdag te zeggen dat het echt niet allemaal roze wolk is, kinderen krijgen. Dat sommige mensen spijt hebben. Nou, lekker verzuurde tante. Ik wist gewoon niet hoe ik moest reageren dus heb haar maar genegeerd hahaha 

Heerlijk dames, wat een fijn topic! Hier is de situatie niet veel anders (23 weken). Iedereen meent maar vanalles te mogen vinden van je zwangerschap, je buik, allerlei plannen. Ik ga over een maand verhuizen, nou, hoe haalde ik het in mijn hoofd om dit tijdens de zwangerschap te doen?! En mijn buik, werkelijk alle reacties heb ik al voorbij horen komen: "je buik is wel fors voor het aantal weken" tot "wat heb je een mooi bescheiden buikje". Buikaanrakers leren het bij mij snel af, want ik doe het gewoon terug ongeacht of de ander zwanger is of zwanger van een bierbuik. Dan kijken ze raar maar weten ze wel dat ik daar gewoon niet van gediend ben.  
Die bevallingsverhalen van anderen kan ik idd ook niet meer aanhoren. Bizar dat mensen maar onbegrenst dat soort dingen met je delen... 
Al met al. Ik heb het idee dat anderen maar opeens alles van je situatie mogen zeggen. En, het is schijnbaar niet goed of het deugt niet. Kan me er gelukkig niet meer zo druk om maken als in het begin, want dat kost me alleen maar energie die ik beter kan steken in het kleine wonder in mijn buik. 
Oh, en @beeblove: leverpastei mag prima 1 broodje per dag. Toen ik dat ontdekt had, was ik zooo gelukkig! 

Haha heerlijk topic dit. 
Ik ben 10,5 week zwanger en alleen mensen die dicht bij ons staan weten nog dat ik zwanger ben. En inderdaad de goed bedoelde adviezen blijven maar komen; “eet je dropjes? Kijk daar maar mee uit.” “Koffie ja?? Hmm..” 
Het vervelende voor mij is dat ik er best onzeker door wordt. Dit is mijn eerste zwangerschap en ben zelf best gemakkelijk in bepaalde dingen, alleen als ik zulke dingen hoor, ga ik toch twijfelen. Ben ik niet te gemakkelijk? Uiteraard laat ik de wijn en rauwe vlees staan, en slik ik de nodige vitamine. Maar als ik een keer zin heb in wat dropjes wil ik die gewoon kunnen eten zonder direct erop aangesproken te worden. 
Inderdaad ook de vraag of het gepland was al vaak te horen gekregen. Alleen maakt me dat niet zoveel uit. 

@Mxxx Mijn VK raadde mij zelf aan om dropjes te eten (zoute!) omdat ik soms een beetje suf/duizellig was. Nou zo slecht zullen dropjes dan toch niet zijn hoor! En koffie? Ja waarom niet? Maar gewoon met mate... 
Sommige mensen doen overal zó moeilijk over.. Ik heb ook een periode gewoon geen koffie durven drinken, niet zo zeer om wat andere zeiden er over maar vanwegen wat je dan weer op internet leest.

Ik ben nu bijna 22 weken en heb al een behoorlijk grote buik, terwijl ik een platte buik had vóór mijn zwangerschap. Als iemand nu tegen mij zei van "jeetje wat een grote buik!" was mijn standaard reactie "ja he? En dat komt echt niet van de oliebollen hoor!". Maar half januari moet ik toch maar wat nieuws verzinnen. :p 

Fijn om te lezen dat ook ik niet de enige ben die de meeste adviezen met een korreltje zout neemt. Ik drink geen alcohol, rook niet en laat rauw vlees staan. Maar groenten extra wassen als het niet van het land komt... ?.
O en irritant bij de derde (bij twee ook al gehoord, die schelen maar 16 maanden). 'Dat is echt niet te doen 3 kinderen zo kort op elkaar' en dat zegt dan iemand met 1 kind..... Tsja

Ik ben al sind ik 6 weken was supermisselijk. Zo misselijk dat ik momenteel niet werk. Nou er is nog NIEMAND geweest die niet gezegd heeft: "oh maar dat wordt bij 12 weken wel minder". Nou niet dus. Of nog niet (nu bijna 13 weken). Maar het lijkt wel een giftig onderwerp. Alsof ik pas weer meetel als ik me weer normaal voel. "ik moet gewoon even hierdoor  heen en dan komt het wel goed met me". 

Terug
Bovenaan