Goed bedoelde adviezen / kritiek van anderen

Oh dit was echt heerlijk om te lezen allemaal! Hier nu pas 8 weken zwanger, maar bij de mensen die ik het vertel om praktische redenen (en onze gezinnen) krijg ik ook al de nodige opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd. Ik heb nog een leuke aanvulling op die van jullie. Sinds vorige week weten we namelijk dat het er twee zijn. Bij IEDEREEN die het weet hoor ik dan "Oh, dan ben je meteen klaar!" Wat is dat nou weer voor een stomme aanname? Enne... "Dat zal wel heel zwaar worden!", "Dat zal wel schrikken zijn!" "Oh wat een hel zal dat wel niet worden voor een zwangerschap!" "Nou die eerste maanden zullen wel vreselijk gaan zijn!"
Duuus... zit je echt op te wachten met twee kleine moppies in je buik. 

Haha heerlijk topic! Zo herkenbaar!
Ik ben nu 16 weken en ben erg misselijk geweest. Hoeveel vrouwen niet tegen me zeiden: ooo dat heb ik 9 maanden gehad. Ja dat is nou net wat ik NIET wil horen! 
En horrorbevallingsverhalen kan ik ook echt niet hebben. Laten we elkaar vooral gewoon een beetje moed inpraten. Ik hoef ook niet te horen wat er allemaal zo zwaar is aan ouder zijn. Ik snap echt wel dat het pittig is en niet altijd even leuk. Maar laat ik alsjeblieft nooit zo’n klaagmoeder worden! 
Verder bootcamp ik nog. Daar vinden mensen ook vaak iets van. Ik doe echt wel voorzichtig, pas oefeningen aan en doe rustiger aan. Maar sommige mensen vinden dat je alleen nog maar mag wandelen en zwemmen. Of het tegenovergestelde.. ik pas oefeningen aan en andere vrouwen zeggen dat dat helemaal niet nodig is, omdat zij met 30 weken nog aan het boksen waren ofzo. Niet iedere zwangerschap is hetzelfde! 
Zo! Lucht wel lekker op dit. ?

haha geweldig dit! ik heb laatste twee vriendinnen en een tante aangesproken op het buikaaien gedoe. Ze schrokken helemaal en waren beledigd... "het was toch goed bedoeld"..
Het is mijn buik, ik zit ook niet aan jouw buik. Dus of vraag het of wacht af tot ik het aanbied.

Fijn deze topic!
24 weken inmiddels en een buik! Mijn man is gek op deze bolle buik, maar die reacties van anderen.. of ik straks een rollator nodig ben om mijn buik op te leggen want hij is nu al zo groot, hoe moet dat straks wel niet? Bedankt..
een pretecho?? Ik moet me eerst maar eens gaan verdiepen hoe slecht echo’s zijn voor een baby. Mogen wij dat zelf niet beslissen of we ons kleintje nog een keer willen zien op een beeldscherm?
Schoonmoeder wil mee naar de volgende echo. Daar heb ik eindelijk totaal geen behoefte aan, maar man heeft al toegezegd. 
Op het werk, dat ik er zelf voor heb gekozen om een kindje te krijgen (ben allang blij dat het lukt!) en dat ik er wel om moet denken dat als het kindje ziek is straks, dat ik dan niet gewoon thuis kan blijven. Ik moet het kindje er eerst nog uit persen?!
Mijn frustraties van opmerkingen en verwachtingen zijn behoorlijk hoog! ?

Ik (nu 32 weken) mag van mijn zwangerschapsmassagedame mijn broek niet staand uit doen 'dat wil ik niet meer zien, dat is slecht voor je bekken' .
En nee, ik heb geen bekkenklachten..
Adem in.. Adem uit.. Ik wil me nog ontspannen tijdens die massage.. 

Oh ze zouden echt een zwangerschapsbingo moeten maken!! 
Ik had al vrij vroeg een buik, mede omdat die er altijd al is geweest, en mijn darmen aardig opgezet waren met 8 weken;
-oh zo joh je hebt al een buik!
-zo jeetje je bent nu al dik!! ( ja Dankje, goed voor je zelfvertrouwen)
-nu al pijn in je rug?? Nou dat kan helemaal niet je moet nog zo lang... (Euh ja ik verzin het ?)
of iedereen vind het opeens nodig te vertellen hoe hun bevalling ging, compleet met aantal hechtingen of hoe snel ze uitscheurde.. ja daar zit ik echt niet op te wachten! To much information!

Kleine aanvulling trouwens; mensen die alleen maar over mijn zwangerschap kunnen praten of hun eigen ervaring over hoe leuk en fijn en geweldig en fantastisch is! Ik ben heel nuchter en heb ècht ook een leven naast mijn zwangerschap en wil het wel eens ergens anders over hebben!

Hi allemaal,
meestal lees ik alleen een beetje mee in verschillende topics, maar deze is wel heel fijn! Heel herkenbaar allemaal. Dus gooi mijn irritaties ook meteen maar in de groep, Haha. 
Ik ben nu bijna 15 weken zwanger en heb ook al diverse ‘goed bedoelde’ adviezen ontvangen....
- advies over namen! Nog wel de meest vervelende vind ik persoonlijk. Zeker omdat de naam die we echt al jaren op nr1 hadden staan, meteen als ‘tip’ ingebracht werd. Heel vervelend, we hebben dan ook besloten van die naam af te zien. We willen namelijk zelf beslissen hoe ons kindje komt te heten, en niet het idee geven dat een ander t voor ons bedacht heeft.
- advies over eten... verschrikkelijk. Ik mag van meerdere mensen in mijn omgeving geen brie meer eten, want daar krijg je een ‘miskraam’ van. Wat een onzin, ik eet brie wanneer ik er trek in heb en dat is geen probleem want is gewoon van gepasteuriseerde melk. Oh ja en als ik biefstuk bestel (goed doorgebakken) maar deze nog half gaar geserveerd krijgt dan zegt mijn omgeving ineens ‘ach een klein beetje roze kan toch geen kwaad?!’. Echt de omgekeerde wereld. Ik heb mijn half roze biefstuk uiteraard gewoon teruggestuurd en uitgelegd dat ik zwanger was. De bediening gaf me groot gelijk en brachten me vervolgens een heerlijke malse, doorgebakken, biefstuk! 
- onbegrip over hoe ik me voel. Mensen vragen zo vaak ‘hoe voel je je?’. En willen vooral horen dat het goed gaat. Ik ben sinds de 6e week elke dag zoooo misselijk en ziek geweest, ik werk inmiddels ook aangepasten uren. Helaas heeft iedereen wel eeen mening hoe ik hier mee om moet gaan en de meesten hebben geen begrip. Want na 12 weken wordt het minder. Ja bij mij dus niet. Ik heb letterlijk alles geprobeerd, alleen rust helpt, dus die neem ik dan ook. Want dan voel ik me beter en kan ik genieten!
- en als laatste: adviezen over opvoeding. Wat we wel en niet moeten doen. Mijn vriend maakte laatste een hele lieve opmerking dat ie echt wel alles voor zn kind wil doen als t er eenmaal is. Wij zaten even helemaal in onze verliefde bubbel... Kregen we een hele preek dat we dat niet moesten doen, dat het niet goed was en dat we  kinderen dingen moeten leren, niet te veel verwennen en dat het belangrijk is om ze onafhankelijk te maken.... beetje overdreven reactie. En hallo?! Mogen we eerst nog even genieten van de zwangerschap, ons kind moet nog geboren worden....
Lijkt me zo fijn als mensen even hun mond houden soms. Merk wel dat ik er steeds vaker iets van zeg. Maar man wat kan dit irriteren. Ik ben super relaxt al de hele zwangerschap maak me gelukkig nergens druk over en alles gaat super goed horen we elke keer. Dus volgens mij doen we het prima op onze manier. En dat zouden we allemaal moeten doen: doe wat voor jezelf goed voelt :)
succes allemaal met de ongevraagde adviezen!
groetjes snapp

Terug
Bovenaan