Goed bedoelde adviezen / kritiek van anderen

Ooooh hahaha, heerlijk topic!
Mijn vriend en ik vinden het heerlijk om speciaal biertjes te drinken, toen ik zwanger was van de eerste haalde ik voor hem nog wat speciaal biertjes. Een vrouw sprak me aan of ik wel wist dat ik niet zou moeten drinken terwijl ik zwanger was en dat dat echt heel schadelijk kon zijn voor het kindje.
Oké mevrouw, de biertjes zijn niet voor mij maar toch bedankt voor de ongevraagde feedback?

Bij mij waren de reacties zeer gevarieerd. Sommige mensen noemden mij 'hysterisch' omdat ik niet eens een glas champagne wilde drinken op een bruiloft.
Anderen waren juist zeer kritisch op alles wat ik deed en at. Ook met kaas inderdaad, terwijl ik echt wel oplette of het van rauwe melk gemaakt was, maar van sommigen 'mocht' ik helemaal geen kaas. Rot lekker een eind op zeg. 
Sommigen sprongen al op als ik een stoel versleepte. Anderen vroegen me op het werk doodleuk of ik een stapel dozen wilde ophalen waarin kilo's vracht zat (moest zelfs nog trappen op en af) en toen ik zei dat ik dat liever niet deed (met buik van 32 weken), vond ze dat ik me aanstelde, want zij had ook gewoon volledig doorgewerkt tot de dag voor de bevalling, dus moest ik dat ook kunnen. 
Ik ben blij dat ik van dat gedoe af ben. Laat me lekker met rust zeg. Nooit eerder bemoeiden zoveel mensen zich met me, als tijdens de zwangerschap en ik hou daar totaal niet van. 

Heel irritant! Onze dochter is nu 8 weken en de zwangerschap was het helemaal waard, maar ik werd gek van alle adviezen. Ook ik had een kleine buik. "Groeit ze wel goed?" "Eet je wel goed?" "Dat moet je echt niet tillen hoor!" Grrrr. En er kwam na ruim 40 weken gewoon een meisje van 3400 gram tevoorschijn!

Ik word er toch een beetje ambetantig van. Ik ben nu 20 weken en voel me al de hele tijd super. Van mijn mama mag ik niet reiken. Iets uit een hoge kast halen is uit den boze! Van mijn schoonmama mocht ik bijvoorbeeld met de feestdagen (toen goed en wel 16 weken) mocht ik niet helpen met de tafel af te ruimen (ik kan heus nog wel 6 borden dragen hoor!). Allemaal goed bedoeld, maar ik doe thuis en voor mijn werk ook nog alles zoals voorheen hoor (niets wilds of abnormaals) Aaaarrrgggh

Fijne wintersport! Toen ik zwanger was van mijn eerste ben ik met 4 maanden zwangerschap nog de piste’s afgegaan....oeeee wat een berg commetaar kreeg ik daarop...maar kon me niet schelen, skien is me lust en me leven, gewoon voorzichtig doen en als je denk dat je gaat vallen, gewoon na achter op de billen...hahaha komt goed! 

Ook zo'n opmerking waar is super boos om kan worden:
"Een glas rode wijn is gezond als je zwanger bent!"
Een biertje is niet goed, champagne is niet goed, witte wijn is niet goed. Waarom niet? ZIT ALCOHOL IN. En laat dat nou nét ook in rode wijn zitten! Dus rot op met je rode wijn-adviezen. 

Vandaag weer een fijne opmerking:’ wat ben je bont in je gezicht en opgezwollen. Hou je vocht vast? Toen ik zwanger was voelde ik me óók een olifant’. Ik kijk in de spiegel en zie eigenlijk niks anders in mijn gezicht op een paar pukkeltjes na? En die olifant zag ik ook niet ?
ach, blijkbaar zien veel mensen iets aan je wat ineens anders is als je zwanger bent?

Geweldige topic! Hier viel het mee, maar ben pas 14+2. Gister verjaardag bij vrienden, allen met kleine kinderen... Komt ie:
- ga je borstvoeding geven? Zorgt er wel voor dat je minder kans hebt op borstkanker later. (Nou schoonmoeder heeft 2 kinderen borstvoeding gegeven en had enkele jaren terug toch serieus borstkanker...
- hebben jullie er lang over gedaan of was je zo zwanger? (Ik ben 30...wat een stomme privé vraag)
- ga je thuis of in t ziekenhuis bevallen? (Thuis lekker in je eigen omgeving is fijn hoor...nou te veel verhalen gehoord dat ze halsoverkop nog naar t ziekenhuis moesten, of achteraf maar goed dat t in t ziekenhuis was.
- ik zou het in begin lekker op je eigen kamer houden, zo handig snachts...tja moet dat wel passen...
- moet je nu al snachts plassen?? Nou dat wordt wat al je zometeen verder bent, of een tweede of derde gaat krijgen. (Zullen we eerst deze eerste voldragen en baren??)
- hoe gaan jullie t zo doen met werken?? Mag ik dat eerst ff 100% regelen?
Ben benieuwd wat er nog meer gaat komen...

Terug
Bovenaan