Goed bedoelde adviezen / kritiek van anderen

Oja brie ook zo een! Mag ik van mijn tante ook niet eten. Want zij mocht dat 30 jaar geleden ook niet tijdens haar zwangerschap  Dus ik mag het ook niet. 

Hihihi gewoon lekker zelf weten wat je wel en niet doet. Ik was wel Mn groenen en fruit, altijd al gedaan, veel komt van Mn moeder uit haar moestuin (veel zand rupsjes etc) van onze fruitbomen eet ik dan weer wel zo op? gewoonte.. ik eet lekkere dropjes en drink koffie en veel thee ? 
Buikaanrakers ? bah
En de mensen die vol enthousiast kun babyfotos van hun eigen kinderen gaan laten zien en foto’s van hun buik toen ze ... weken zwanger waren ? wel komisch vond dat wel leuk

Nog een hele andere : het gebrek aan aandacht bij nummer 3. Niemand stuurt je nog een kaartje (oké 2 gehad ). Je hebt blijkbaar al een keer bewezen dat je er een kind uit kunt krijgen dus het is totaal oninteressant. Voordeel : geen enkele buukaaier tot nu toe. Alleen de opmerking hoe dik ik al wel niet ben met 16 wk. 

Ik moet zeggen dat ik nog weinig irritante en niet welkome adviezen heb gekregen. Misschien omdat mijn hoofd al laat zien dat ik er  iet voor op en sta? of omdat ik zelf echt heel erg nuchter ben. Ober mijn buik eigenlijk voornamelijk alleen complimenten, dat ie mooi rond is. Heel af en toe dat iemand vraagt of t er geen twee zijn, dan zeg ik gewoon dat die grote zwangere buiken in de familie zit en dat t een grote baby is (Wat beide ook zo is)
Enige irritante wat ik heb gehad is laatst bij een tante van mijn vriend. Haar zoon en schoondochter zijn ook in verwachting en hebben dat verteld een maand voordat ik zwanger werd. Wij waren toen al zo'n 10 maanden "bezig" en zij pas net samen en eerste keer meteen raak. Toen we daar waren vroeg ze of wij ook ineens wel een kindje wilden toen we het van hun hoorden ? achteraf gezien had ik toen gewoon moeten zeggen dat wij wel nagedacht hadden over deze beslissing, maar goed.
Ook rij ik soms nog rustig paard op mijn eigen doodbrave merrie die ik al 14 jaar heb. De laatste tijd wil t niet meer zo lekker, maar als ik dat aan mensen vertel doen ze allemaal vet spastisch over dat ze toch een keer kan schrikken en dat ik dan kan vallen.. Ja dat klopt. Het zou kunnen, ik acht die kans alleen zeer klein omdat ze zo braaf is. Daarbij kan ik ook van de trap lazeren of een auto ongeluk krijgen op weg naar t werk. Dan kan ik beter in mijn bed blijven liggen als ik geen risico's wil..

Oh nou hier ook genoeg! 
Toen ik zwanger probeerde te raken en medicatie kreeg ivm pcos zei mijn schoonzus dat ik daarmee moest stoppen en het los moet laten, dan komt het vanzelf. Bedankt joh! Ik ga meteen stoppen met de medicatie ?
We willen het geslacht niet weten, maar heel veel mensen geloven het niet. Ze denken dat we het wel weten, maar niet willen vertellen. Vooral zo denken als je daar gelukkig van wordt!
toen ik met schoonzus winkelen was, zag ik nougat liggen en legde 2 in mijn mandje. Nou heel commentaar waarom ik zoiets kocht, super slecht voor de baby! Ik heb gezegd dat ik ze die avond allebei geheel op zou eten, en daar heel gelukkig van word.. 
Mijn verloskundige heeft met 6 maanden gezegd dat ik niet meer mocht werken. Ik zag er vreselijk ongezond uit (grijs/wit), harde buiken... ze vond het niet meer verantwoord. Andere schoonzus vond dit onzin, hoorde bij de zwangerschap en nu zadelde ik collega’s op met extra werk! Bedankt, jij zult het vast beter weten dan mijn verloskundige!
ik ben nu 38 weken zwanger en krijg nu tips om de weeën op te wekken.. ananas, olijfolie, andere dingen... 

Sylvia dat van het werk is ook echt fantastisch ja.. my god.
Toen ik t mijn broer vertelde dat ik zwanger ben zei hij ook: dat zal je werkgever leuk vinden.. alsof mij het een kloot kam schelen wat mijn werkgever ervan vindt, dat is zijn probleem en niet de mijne. Overigens is mijn werkgever heel prettig. Geeft ook aan dat als ik extra pauze nodig heb, ik deze gewoon moet inplannen.

Ik heb het er weleens met mensen over.. het ene moment gaat het over 'al die goed bedoelde adviezen'en 2 seconden later krijg je van die persoon zo'n goed bedoeld advies.. ik zeg dan gewoon: nu doe je het zelf toch ook?! 
Als ze belachelijk lichte dingen voor mij wilden tillen ( ik ben ondertussen bevallen) dan riep ik altijd: ik ben zwanger niet gehandicapt, straks wen ik er nog aan en word ik een verwend nest ;)
Of ik zei heel droog... ja ik zal t ff ij mn goed bedoelde adviezen boekje noteren..
 Ik at op mijn werk een keer een taartje, gewoon omdat het kan en ik dat lekker vind, nou.... waarom nam ik geen gezonde keuze ?!  Dan nam ik salade... weet je wel of hij koud genoeg is?! Straks zitten er bacterien in!! Jaja mensen... mijn eten, mijn lichaam, mijn kind.. stoort het je? Ga zelf aan het klussen en zorg wanneer je zwanger bent dat je je eigen regeltjes perfect volgt :) ik zal niet zeuren.  

Elke dag die ik overtijd liep kreeg ik te horen: ach geniet er nog even van, zometeen is de rust voorbij!
Mensen, ik wil NU bevallen, ik wacht al zo lang. Ik wil geen rust meer ? 
Uiteindelijk bevallen met 41+6, de langste 13 dagen ooit haha 

Terug
Bovenaan