Gonal F + Ovitrelle

Charlottte

New member
<p>Hoi dames,</p><p>Ik mag na 6 maanden clomid 50, een HSG onderzoek en een diagnostische laparoscopie gaan beginnen met Gonal F 50 en Ovitrelle.</p><p>Heeft iemand hier ervaring mee? Bijwerkingen? En na hoeveel rondes zwanger? </p><p>Ik zit er inmiddels wel wat doorheen. Iedereen om me heen is zwanger. Enorm gegund, maar toch moeilijk :( </p><p>Ik hoop op positieve verhalen…. </p><p>Groetjes Charlot </p>
 
Ik ben ook zo gestart... alleen geen succes verhaal. Wij hebben zowel voor als na ( Leo) operatie gonal f gebruikt omdat de clomid niks deed... en wij zijn hier niet zwanger van geworden. Hebben een jaar of 3 geprobeerd. Nu na bijna 6jaar spontaan zwanger... Ik heb pcos). Hoop van harte dat het jullie gaat lukken met deze behandeling!! ?
 
En bijwerkingen vooral van het spuiten van de gonal f, alsof de huid rondom je navel gekneusd is. Dat heeft echt nog een hele tijd nagezeurd nadat we gestopt waren. Alsook dat mijn buik dikker was en ik het er niet afgesport/ af gedieet kreeg.
 
Hmm ok! Dank voor je reactie. Ik ga het gebruiken wegens lange cyclus (38-40dagen) en korte luteale fase (progesteron te kort).
6 jaar....dat is een lange tijd, pittig. Wel heel fijn dat het uiteindelijk gewoon spontaan gelukt is!! ?
Vanavond gaat hier de eerste spuit erin...?
 
 
Hier sloeg clomid ook niet aan, toen eerst nog tamoxifen geprobeerd maar ook geen succes. Voor start tamoxifen hsg onderzoek gehad, en na 2 rondes tamoxifen over op gonal f en ovitrelle. En... eerste ronde meteen zwanger!! Dochter alweer bijna 11 maanden nu. 
bijwerkingen had ik voor mijn gevoel nauwelijks. Denk dat die bijwerkingen niet opvielen, doordat de bijwerkingen met gebruik clomid zo erg waren ?
 
Hoi Charlotte, geen succesverhaal maar wel hetzelfde schuitje. Ik ga zondag beginnen met gonal F na 7 maanden clomid. Wij starten nu met IUI na 2 jaar onvervulde kinderwens. Mij hebben ze de laparascopie ook aangeboden maar we hebben ervoor gekozen deze pas na 3 pogingen te doen. Ik heb nooit iets gehad aan mijn buik. Heel heel veel succes en sterkte ? 
 
 
Pittig allemaal he ?..
Ik heb laparoscopie gedaan omdat bij HSG bleek dat 1 eileider niet door liep. Bleek uiteindelijk een reactie te zijn op het onderzoek. Laparoscopie was goed, 2 doorlopende eileiders... gelukkig!
Ik heb er zojuist de eerste gonal F spuit in zitten. Vind het heel spannend. Vrijdag voor echo..
Jij ook succes!! ? Hopelijk snel eindelijk een positieve test in handen! 
 
Terug
Bovenaan