Gonal F + Ovitrelle

Ja het is zeker pittig.. de teleurstelling elke maand em het feit dat we 'gezond' zijn. Onze arts doet niet aan HSG.. ze vertelde eigenlijk jouw verhaal onderbouwd met cijfers. Dus gewoon open ondanks afsluiting op de foto. 
Hoe ging het spuiten? 
Ik ga voor je duimen!! Ik moet ma over een week de 1e echo. 
Groetjes Sabrina 

Hi Charlotte, wij zijn ook deze maand begonnen met de eerste ronde gonal F 50eh en ovitrelle. Spannend hè? Wij hebben vandaag de inseminatie gehad...
Ik heb verder geen bijwerkingen ervaren van de gonal en vond het prikkeb gelukkig ook heel erg meevallen. Deze dosering heeft alleen weunig effect gehad wabt uiteindelijk sprong er maar 1 eitje. Ik ga dus volgende cyclus naar 75eh. 
Ook bleek vandaag de kwaliteit van het sperma niet optimaal, ook niet na opwerken. Lag helemaal in lijn met verwachtingen want bij ons is het volume niet goed genoeg. Waarde was 0.84 terwijl ze dat liever boven  de 1 zien. Ondanks alles gelukkig wel geinsemineerd en we gaan het zien :) heb toch wel goede hoop! En als dit bij de volgende rondr weer zo is gaan wij waarschijnlijk daarna meteen door naar ivf/icsi. Ook wel een fijn vooruitzicht. 
Succes met prikken en hoop op een mooie echo voor je vrijdag!

@Sabrina beter had mijn arts ook niet aan HSG gedaan, heeft alleen voor meer stress gezorgd ?. Maargoed, de 'boel' is wel mooi doorgespoten, dat is wel voordelig. Ik vond het spuiten erg meevallen! We gaan het zien vrijdag, hopelijk een mooi ei ? ! 

@ Bo-Belle, spannend!! Nu 2 weken op het wachtbankje? 
Ik duim voor je ?!! 

Mijn man heeft inprincipe goed zaad... daarom 'moeten' wij het zelf proberen ipv iui.. 
Ik lees dat die dosering gonal soms ook tijdens de cyclus opgehoogd wordt. Maar dit is bij jullie niet gebeurd dan??

Ah Charlotte hebben jullie dan wel de hormonen maar geen inseminatie? 
Ik heb voor wat ze nu kunnen zien gewoon een normale, regelmatige cyclus met elke maand netjes een eisprong. Dus alleen om de kansen te vergroten krijg ik de hormonen omdat we graag 2 eitjes willen zien springen. En omdat het sperma van mijn partner dus niet super goed is, is de timing mega belangrijk.. daarom ook de inseminatie erbij. 
Ik denk dat als kerst niet tussendoor was gevallen dat ze dan misschien de dosis wel zouden ophogen maar omdat er geeb extra echo gemaakt kon worden ivm de feestdagen hebben ze het niet gedaan. Liever een keertje met maar 1 ei dan een misschien een geniste kans door overstimulatie denk ik... 

Ha,
Klopt. Ik heb zelf onregelmatige cyclussem 30-40 dagen, met een relatief late ovulatie. 
Met clomid wel betere cyclussen, maar niet zwanger geraakt. Na 6 maanden clomid stapt mijn zkh over op Gonal F..
Nee, dan snap ik idd dat er niet is opgehoogd! Wel fijn dat jouw cyclus gewoon normaal lijkt! ?

We gaan maar weer duimen deze maand! 

Hoi Bo-bella en Sabrina,
Ik ben benieuwd hoe het met jullie is?!
Hier een goede reactie op de gonal F! Afgelopen maandag op cyclusdag 13 een mooi ei van 18mm. Mocht meteen die avond Ovitrelle spuiten.
Nu op het wachtbankje ?.  Bijwerkingen vallen me alles mee. Eigenlijk alleen moe.
Ben benieuwd hoe het met jullie is!
groetjes charlotte

Hey Charlotte wat fijn dat je zo goed ging op de gonal! Ik vond zelf die eerste week ovitrelle best pittig, was behoorlijk veel misselijk.. op een gegeven moment liepen mijn testen af (ik wilde kijken wanneer de ovitrelle uit mijn lijf was) maar ze liepen ook meteen weer op... 
Het lijkt er dus op dat onze eerste IUI poging geslaagd is! Omg! Morgen is de dag dat ik officieel mag testen, dus ik hou nog een slag om de arm maar zojuist weer een positieve test. Dus voor nu ben ik gewoon zwanger :)
het kan dus gewoon na de eerste x! Ik vind her mega spannend want het is al eerder alsnog op nod of vlak erna misgegaan... maar ik heb goede hoop, mijn hele lijf voelt anders. Ik ga duimen dat jij ook zo'n mooi resultaat krijgt!

Terug
Bovenaan