Grappige uitspraken....

Ik blijf ze volgen, die uitspraken. Geweldig! Onze kerel is nu 3,5 maar dit gaat over vorige zomer. Hij was toen 2 jaar en 10 maanden. We zaten in de auto naar Frankrijk en mijn man en ik waren aan het kletsen. Meneer, die zwaar in de PP (peuter-pubertijd) zat (en helaas nog zit, zucht...!!) tetterde er de hele tijd dwars doorheen. Wij hadden samen afgesproken, EN naar hem gecommuniceerd, dat hij niet meer door ons heen mocht kletsen, maar moest wachten tot wij uigepraat waren tot hij wat mocht zeggen (yeah, right!). Nu hebben wij thuis een 'fluitje' dat we fluiten als we elkaar zoeken (in een winkel bijvoorbeeld). Omdat meneer niet kon fluiten, besloot hij het fluitje te 'zeggen': "Fuut fuut fieuw fieuw, ik wil wat zeggen!" We hebben KROM gelegen van het lachen. 'Ons' fluitje dat door die smurf van nog geen drie jaar oud werd misbruikt om tóch weer in te breken in een gesprek!!!
 
wij hebben een zoon en die is bijna 2, laatst riep ik onze kat genaamd elmo komt die kleine man aangelopen en begint achter mij ook heel hart elmo te roepen. sinds dien zijn alle katten die hij ziet elmo's.

als hij wat stouts doet zeggen we altijd Niet doen!! laatst zaten we aan de koffie en hij was een geweldige bende aan het maken waarop we tegen hem zeggen Opruimen 1 en 2 ( dat is een liedje) waarop hij heel hard naar de salon tafel komt gerend en slaat met zijn hand op de tafel en zegt Nee mama Niet Doen Niet!!!

was allemaal best grappig, je kunt heel goed merken dat zo'n kleintje alles na praat en doet wat hij ziet.

 
Hoi,

Gisteren kwam mijn dochtertje van  tweeënnhalf met een leuke verspreking. Ze zat champignonsoep te eten en toen zei ze: "Hmmm, lekker capuchonnetjes in mijn soep!"

Tsja, al die moeilijke woorden ook ;-)

Groetjes,

Miek
 
Ons zoontje van 2jr5mnd heeft de laatste tijd ontdekt dat zijn halve vinger ongeveer in zijn neusgat kan verdwijnen . Helaas lukt het nog niet echt om hem hierin af te remmen, het voelt veel te lekker...

Op een gegeven moment had hij een bloedneus. Ik dacht slim te zijn door hem het te laten zien in de spiegel met het idee erachter dat het echt niet goed is om dit te doen. Kijkt hij in de spiegel en zegt hij "aardbei!". Tja, een aardbei is ook rood, maar dat zit écht niet bij je neus...
 
Mijn zoontje van 3,5 zei gisteren (nadat papa op zijn broek morste en ineens riep : a getverdemme)

papa, ik schrikke me de hoedje!

Dus ik: wat zeg jij nou?

hij: ja dat is als ik schrik mama.


aaaahhh, wat een schatje.
 
Nou ik heb ook een leuke anekdote. Onze dochter van 3 (ten tijden van dit verhaal 2,5) namen we mee naar de dierentuin. Voor die tijd liet ik haar de dieren in een boek zien en legde haar het verschil tussen een kameel en een dromedaris uit. De een heeft twee bulten en de ander een.
Zit ze 's avonds op het potje. Ze kijkt naar beneden, zit even na te denken en zegt dan...mama, ik ben ook een kameel, want ik heb 2 bulten. Hahahahaha.

groetjes Nancy
mv Finette (03-03-04) en Manou & Yorah (03-12-06)
 
Hoi hoi,

Ik vind deze item echt zo leuk. Moet zo lachen om alle smurfenuitspraken. Die van mij kan er inmiddels ook wat van....
Laatst legde ik hem smiddags in bed wat ie niet meer altijd graag doet. Zegt ie: ikke wachten tot jij weg bent, dan ikke mietemieteren....(= sodemieteren)

Of meehelpen met cake bakken. Zeg ik zo...nu een zakje vanillesuiker erbij. Vraagt ie: hee, das gek familiesuiker....

Geweldig is dat. Het is echt genieten van ons ventje van inmiddels 3 jaar.....

Liefs,
Judith
 
Terug
Bovenaan