Grappige uitspraken....

hallo

onze dochter (3 en een half jaar) wilde gisteravond na het eten een danoontje
die waren op en ik vroeg of ze caramel/vanille vla wilde.Zitten we vla te eten zegt ze ineens "mama dit is wel smullend lekker hoor"
konden onze lach niet meer inhouden de manier hoe ze het zei

groetjes   evelien
 
Hallo allemaal!

Geweldig, al die leuke uitspraken!
Onze Luuk van 2 jaar en 2,5 maanden kan er ook wat van. Mijn favoriete uitspraak (vanwege de snoezige klank)  van dit  moment is "tietiewan". Hij zei het van de week een paar keer. Ik begreep er niets van. Uiteindelijk heeft hij het me zelf uitgelegd: "Luukje tietiewan: Luukje huile!".....
"OOOO: Luukje  verdrietig van!!!" Het kwartje was gevallen.
"Ja!! Luuk tietiewan!! Domme mamma!" voegde Luuk er nors aan toe!!!!

Een paar losse woordjes:
lachelach: hagelslag
piepekoek: peperkoek
tak: tractor
lossijntje: rozijntje

Als Luuk vindt dat hij niet snel genoeg uit bed gehaald wordt (namelijk ONMIDDELLIJK), steekt hij een hele tirade af: "MAAMAAA!!!! KOOOOMU!!! Deesse kantop!! Luukje uittebed!!! HIEREEN-KOMU!!! Luukje mama hel  roepu!! MAAAAMAAAA!!!!!!  Kommm nou!
(Hel =  Maastrichts voor hard).
 
Hij begint ook te zingen: knoopt allerlei liedjes aan elkaar. Echt heel lief.

Veel knuffels aan jullie kletsmajoortjes!


 
Hoi mama's,

Hier wat grappige uitspraken van mijn dochter Sanne van bijna 3.

Ik ben even met oma aan het praten  en Sanne wil ook wat zeggen: "mama hou je 's even stil!"

Ze had zich laatst pijn gedaan en ik had een pleister opgeplakt en wat (bruine) jodium erop gedaan, de dag er na een schone pleister erop: Sanne zei; "er hoeft nu geen stroop op he mama!?"

Sanne praat al een hele poos. Al zijn niet alle letters goed maar dat is nu juist het leuke eraan, als ze nu de letter "L" uitspreekt steekt ze de tong uit!

Ik hou ook alles bij in een soort woordenboekje. Leuk om te lezen later
 
hoi


Als Sanne weet dat ze iets gedaan heeft wat niet mag  of stout is, zegt ze meteen al "Sanne is waal mamma zien mupke (wel mamma haar moppie). hihi.

groetjes mamma van sanne
 
hoi

ik heb een dochter van ruim 3,5 jaar oud en die klets ook de oren van je kop af maar toen ze net na de peuter speelzaal ging zei ze op eens tegen de juf (een turkse) he juf het is niet koud zet je muts maar af we kwamen niet meer bij en net na de sinterklaas zei ze tegen een bruine meneer he kijk daar is zwarte piet hij kon er wel om lachen   zo heeft ze ook nog wat woordjes zoals : telestoon=telefoon en sappelijntje = een een  combinatie van mandarijn en sinasappel en zo kan ik nog wel even door gaan maar dat doe ik de volgen keer wel

groetjes natasha  
 
onze oudste zoon is 2,5 en kletst de hele dag door (zolang hij wakker is dan )
En geregeld zijn er leuke uitspraken/ opmerkingen

Laatst wou hij mama wat laten zien en ik zei 'even wachten lieverd, mama komt zo'. Na 2sec. was hij het zat 'nou dan niet hoor' (en dat met zo'n uitgestreken smoeltje erbij he)

Ging hij zijn broertje van 1 voorlezen uit een boek over allemaal dieren
'op een mooi dag zegt kip.....(en dan komt het he) TOKTOKTOKTOKTOK'  ja daar kan je toch niks tegen in brengen??

En sinds een paar dagen als hij ons roept 'joehoeeeee, ik wil wat vragen! joehoeeee'

Van een tijdje geleden inmiddels wel weer een vrije interpretatie van HET nummer van ome Willem: deze puist op deze puist!

Er zijn er zoveeeel die kan je hier niet kwijt hoor, de telefoongesrekken die hij zogenaamd met oma voert zijn echt erg leuk en je ziet jezelf bellen hoor! Met uitdrukking, manier van telefoon vasthouden tot uitspraken aantoe. Ja ze zijn leuk die peuters!

groetjes,
Marije
 
Mijn vriend is ons dochtertje aan het leren om niet van die grote happen
te nemen tijdens de warme maaltijd.
Van de week was vaders naar avondschool en at ik samen met mijn dochter.
We aten spinazie en daar ben ik gek op. Dus dat gaat er gulzig in.
Ik was hevig aan het bunkeren, hoor ik opeens een klein stemmetje:

" mamma, niette shote (grote) hap!! Kleine hapjes.. zo (ze deed het voor) zie je?"

Ik werd even gecorrigeerd door mijn dochter van 2! Ik kwam niet meer bij!!
Dus ik nam een klein hapje, nou ja normaal hapje.

Begint ze in d'r handjes te klappen:   "Goed zo Mamma!!, lekker?"


 
Terug
Bovenaan