Groot bed

Hoi allemaal,

Ons dochtertje is nu anderhalf en over 8 weken verwachten we de tweede.Nu willen wij graag dat onze dochter in een eenpersoons bed gaat slapen omdat ze bijna uit het ledikant kan klimmen,volgend weekend gaan we dit bed kopen.Hebben jullie tips om deze overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen?
Voor de nieuwe baby hebben we een ander ledikant dus daar gaat het niet om maar we zijn bang dat ze een dezer dagen uit het ledikant valt.
Hopenlijk hebben jullie tips.

Alvast bedankt voor het reageren,Liel
 
Hoi,

Zelf heb ik er geen ervaring mee hoor ons meisje is nu 16,5 maanden en zie haar voorlopig nog niet in een groot bed slapen.
Ze kan nog niet eens van de bank af laat staan van een bed.

Ik zou als ik jullie was een peuterbed kopen zo een meegroei bed is niet meteen zo groot.

En wat ik persoonlijk belangrijk vind is dat je het ruim voor de geboorte van de tweede doet zodat ze er goed aan gewent is als de baby straks in een ledikantje ligt op het werk zien we daar bij oudste kinderen veel porblemen mee.

Mocht je toch twijfelen is het misschien een idee om 2 of 3 spijlen uit het bedje te halen. Dan kan ze zich niet bezeren en uit bed vallen.

Groetjes
 
HAllo
Mijn dochtertje is nu 2 wij hebben zelf een peuterbed voor haar gekocht echt ideaal ik kan het iedereen aanraden, ze kan er niet uitvallen er zit zo'n klein hekje.
Wij hebben hem gekocht bij de ikea helemaal niet duur maar echt een leuk bedje ik vind trouwens dat je daar sowieso veel keus hebt.
Nou heel veel succes
groetjes
 
Hallo,
Wij hebben ons zoontje eerst nog een tijdje in zijn eigen ledikantje laten slapen. Er zijn al zoveel veranderingen met de geboorte van een broertje of zusje. Toen hij 2,5 jaar was is hij naar het grote bed gegaan. Wij hebben toen het matrasje van het ledikantje eerst voor het nieuwe bed neergelegd. Maar hij is een echte woelwater, dus hij is er inderdaad een paar keer uitgevallen.    Toen heb ik een grote handoek opgerold en die onder het hoeslaken gedaan  (een soort verhoging aan de rand) en de rest van de dekens goed instoppen. En dat ging prima.
Heel veel succes met jou dochtertje als ze naar het grote bed gaat
Groetjes Renate
 
Hoi,

Voor onze dochter hadden we ook al met 18 mnd een peuterbedje gekocht,
omdat ze erg lang is en wij dus ook bang waren dat ze uit het ledikant
zou vallen. Nou, dat hebben we geweten! Zodra ze in de gaten kreeg dat
ze zelf het bed uit kon, deed ze dat dus ook met grote reglmaat en
stond soms 5 keer per nacht naast ons bed.

Uiteindelijk hebben we een hekje in haar deur gezet en na een week
doorbijten bleef ze 's nachts eidelijk weer in haar eigen bedje.
Misschien wel iets om rekening mee te houden?



Gr,

Mamamegs.

 
Onze zoon lorenzo lag met 2 jaar in een gewoon groot bed wel met een bedhek ervoor natuurlijk tot halvewege het matras als hij eruit wil kan hij via het voeteneind eruit klimmen dit werkt heel goed hoor.

gr assiebabe
 
Hoi Allemaal,

Nog bedankt voor de reacties!!
We hebben afgelopen maandag een peuterbedje bij de Ikea gehaald waar we ook een klein hekje bij gekocht hebben zodat ze er niet uit kan rollen.Ze is ontzettend trots op haar nieuwe bed(je) en het gaat ook erg goed!
Als ze 's nachts wakker wordt blijft ze gewoon liggen,alleen 's morgen komt ze nu wel erg vroeg haar bed uit en bonkt dan heel hard op de deur,we willen haar nu gaan leren dat ze gewoon in bed moet blijven en evt een beetje mag spelen.....met een beetje geduld zal dit ook wel gaan lukken.

Nogmaals bedankt,

Groetjes Liel
 
Hoi,

Bij Ikea heb je een groot aantal peuterbedjes die je later naar een groot bed kunt ombouwen. echt handig.
Als je toch kiest voor een groot bed heb je van die hekjes die je voor het bed kunt plaatsen zodat ze er niet uitkunnen vallen.

groetjes
 
Terug
Bovenaan