Groot bed

Hallo,

Justin wordt over 2 weken 2 jaar en ligt ook nog in zijn ledikant.
Hij is er 2 x uitgeklommen en toen gelukkig niet weer.

We hebben wel inmiddels een stoere autobed gekocht,die binnenkort wordt geleverd,we gaan eerst zijn andere kamertje mooi maken,en dan kijken we wel of hij in zijn nieuwe bed wil slapen.
En als het niet lukt kan hij zo weer in zijn ledikantje.

Groetjes Patricia.

Maar ik vind 1,5 jaar eerlijk gezegd wel erg vroeg hoor!!

Hallo,

Mijn dochtertje van nu 21 maanden heeft een paar maanden geleden
behoorlijke last gehad van chronische oorontsteking. Hierdoor mocht ze
lekker bij ons slapen maar toen ze beter was wilde ze niet meer in haar
ledikantje. Ik heb op een gegeven moment een luchtbed in haar kamer
gelegd en wilde erbij gaan liggen. Leuke poging, maar geen succes. Ik
kreeg een ingeving en heb haar toen op dat luchtbed gelegd en ben de
kamer uit gelopen. Even hoorde ik haar nog huilen en toen werd het
stil. Wij besloten toen een groot bed voor haar te kopen. Bij de IKEA
heb je meegroei bedden en die heeft ze nu. Hij is nu 1.50 lang en ze
kan er zelf uit. Ze slaapt er goed in maar wordt 's nachts nog wel vaak
huilend wakker. Een van ons gaat er nu bij liggen en dan slaapt ze
rustig verder in haar eigen bed. We hopen haar weer vertrouwd te maken
met haar eigen bed en plek en dat we over een paar weken niet meer
erbij hoeven te liggen.

Ik denk overigens dat het ene kind eerder toe is aan een groot bed dan het andere. Elk kind is tenslotte anders.

Gr.

Anne

Onze oudste is 2,5 en onze jongste 4 weken. Ik heb het idee dat de jongste het wiegje helemaal niets vindt en die wil ik dus graag het ledikant aanbieden. Alhoewel de oudste er nog heerlijk in ligt. Mijn moeder timmert momenteel een peuterbed. Ik heb het advies gekregen eerst beide bedjes op de kamer te laten zodat hij zelf mag kiezen in welk bed hij slaapt. Net zolang tot hij graag in zijn nieuwe bedje slaapt. Pas dan kan de baby in het ledikant. Ik zal jullie mijn ervaringen laten weten...

Alledrie onze dochters lagen voor dat ze 1 werden in een eenpersoons bed. Dit had te maken met de komst van de volgende maar ook met ruimte gebrek in het ledikant. Na een (bijna) jaar van beroerd slapen, en kinderen die in paniek weer dwars en klem lagen, was het bijna een verademing om ze in een groot bed te leggen. Ook de vierde (nu 6 maanden) doet hetzelfde en iedere nacht kan ik minimaal 3 keer mijn bed uit om hem weer los te maken.

Ik heb ze altijd gewoon overdags in hun nieuwe bed gelegd en zo gekeken hoe ze het vonden.... Eigenlijk ging het hier vanaf dag 1 goed.

liefs lin

Nog even een vervolg op het grote bed van onze dochter.

Sinds deze week hoeven we niet meer bij haar te slapen. Het gaat
hartstikke goed. Soms wordt ze nog huilend wakker maar dan kan ik haar
simpel troosten door te zeggen dat ik haar deur en onze slaapkamer deur
open zet. Het voelt als een overwinning.

Groetjes

Anne

Hallo,

Wij zijn momenteel ten einde raad. onze dochter van 2,5 jaar slaapt sinds 2 weken in een juniorbed. eerst was het steeds huilen, maar na 2 dagen huilde ze als we wegliepen hoogstens 1 minuut e was het over. tot afgelopen zondagnacht. ze werd om 1 uur 's nachts wakker en we zijn tot half 5 bezig geweest om haar weer in bed te krijgen en te gaan slapen. niets hielp. lief doen, boos worden. ze bleef uit haar bed komen om de 10 minuten, grrr. heb haar om half 5 een fles pap gegeven en ze ging slapen. maar vanaf die nacht blijft ze niet eens liggen als we haar naar bed brengen. we worden er niet goed van. wie heeft tips!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

groetjes brenda

Onze oudste ging toen ze 2.5 jaar was naar haar nieuwe kamer (zusje op komst), wij hebben voor haar een 1.50 m bed gemaakt (konden ook kopen, maar heb handige echtgenoot) De overstap was niet zo groot dus. Nou was onze oudste altijd al een slechte slaper door allergie en dus heel veel krampjes (huilbaby tot 1,5 jaar oud 17 uur per dag krijsen).
Bij haar hebben we eenpersoons matras ernaast gelegd en of ik of mijn man ging bij haar slapen. Na korte periode sliep ze door en konden we het bij haar slapen afbouwen. Eerst nog wel er bij blijven als ze in slaap moest vallen, later alleen verhaaltje voorlezen en dan weg. Omdat het bed een hoge rand erom heen had, kon ze er niet zomaar uitvallen, maar wel er zelf uit klimmen zonder risico's.
Onze tweede is zonder problemen over gegaan naar een eenpersoons bed. De oudste wilde graag samen met haar zusje op een kamer, dus een stapelbed gekocht en tweede gelijk verhuisd. Onze tweede was toen nog geen twee jaar oud. Ze slapen allebei als roosjes en ook het in slaap komen is geen enkel probleem meer. Ze hebben elkaar. Er staat alleen een speelgoedkist naast het hoofdeind van onze tweede dochter, zodat ze er niet makkelijk uit kan rollen. (onderbed heeft geen opstaande rand aan de zijkanten).
Vroeg de kamer uitkomen: Ik heb een tijdklokje gekocht en daar een schemerlampje op aangesloten. Tijdklok zorgde ervoor dat om 7 uur een lampje ging branden en dat was het seintje dat ze eventueel hun bed uit mochten. Dit heeft heel goed gewerkt.
Commode is voor een peuter/kleuter niet echt meer nodig, maar ik vind het wel erg handig. Ze klimmen via de speelgoedkist op een iets hogere ladenkast die dienst doet als commode. Zo kan ik zonder rugklachten de meiden helpen met aankleden en verschonen. Overdag verschoon ik verder gewoon beneden op de bank, heb geen zin om iedere keer naar boven te lopen. (zeker niet toen mijn tweede nog niet goed trap kon lopen, dat trap optillen kost je je rug)

Nu hebben we een derde dochter en voor alle drie de dochters hebben we dezelfde babykamer kunnen gebruiken. Het Juniorbed heb ik mijn buren blij mee gemaakt en kan ik eventueel voor mijn derde dochter weer gebruiken. Wat ik wel heel belangrijk vond is dat er ruim voor er een zusje/broertje kwam, de oudere zus al verhuisde naar de nieuwe kamer. Zodat ze geen oorzaak/gevolg konden merken.

Hoi Liel,

Onze dochter Ava is nu 21 maanden. Ook wij verwachten een 2e, wel in december pas, maar toch slaapt Ava nu al in een peuter bed. Het gaat zeer goed. Wij hebben ervoor gekozen om haar nu al in een "groot" bed te leggen omdat er voor haar straks toch al zoveel veranderd.En een nieuwe baby, nieuw bed enz enz.Om haar dan in een groot bed te leggen,leek ons niet zo fijn voor haar.Komt er nieuwe baby en die ligt dan meteen in haar bedje, nee daarom kozen wij ervoor om dat nu al te doen.Zo is zij er nu al helemaal aan gewend en kijkt ook niet meer om naar haar oude bedje.

Veel succes dees

Terug
Bovenaan