Groot bed

ik heb me kleine mannetje nu ook in een meegroeibedje van de ikea de 1ste nacht wou hij er niet in en heb zijn ledikantje er gewoon naast gezet toen ging hij wel lekker slapen en toen ik smorgens  nij hem kwam had hij zijn dekentje en knuffels in zijn nieuwe bedje gegooit,'s avonds ging hij zonder problemen in zijn nieuwe grote bed alleen is ie 'smorgens wel om 6 uur wakker en staat huilend bij zijn deur met al zijjn knuffels in de hand maar dat gaat ook wel weer over hoop ik maar
 
Hoi wij hadden niet veel keus.In Ierland,waar we nu tijdelijk wonen,huur je gemeubileerd.In de kamer van de jongens stond n 2pers.bed.Gelukkig kende de oudste dat al van vakanties&logeren bij oma.Dus was de overstap geen probleem.Alleen nu wel alleen slapen.Maar met alle knuffels er bij, bed in de hoek was ook dat geen probleem.Alleen bleef hij een paar dagen voor t slapen steeds vragen;'Mama ook slapen?'.Steeds weer alles eerlijk uitgelegd en elke avond sliep in no time in,dus opgelost.
Groetjes
 
Hoi wij hadden niet veel keus.In Ierland,waar we nu tijdelijk wonen,huur je gemeubileerd.In de kamer van de jongens stond n 2pers.bed.Gelukkig kende de oudste dat al van vakanties&logeren bij oma.Dus was de overstap geen probleem.Alleen nu wel alleen slapen.Maar met alle knuffels er bij, bed in de hoek was ook dat geen probleem.Alleen bleef hij een paar dagen voor t slapen steeds vragen;'Mama ook slapen?'.Steeds weer alles eerlijk uitgelegd en elke avond sliep in no time in,dus opgelost.
Groetjes
 
Onze dochter is twee en we hebben een peuterbed voor haar gekocht met iets hogere zijkanten zodat ze er niet uit kan vallen. MAAR, ze kan er wel heel goed uitklimmen!!! Ze blijft echt niet in bed liggen. Ik vind dat dat wel moet maar mijn man vindt dat ze ook op haar kamertje mag spelen als ze nog niet wil slapen. Wat vinden jullie? Ons dochtertje is erg fel van karakter maar het moet gewoon voor andere ouders een "herkenbaar probleem" zijn. Wat zijn jullie ervaringen, gedachten of ideeen hierover?!
 
hoi hoi,

mijn zoontje is 16 maanden en ligt sinds een maand in een doorgroeibed.
hij vind het geweldig dat bed.
in het begin was ik bang dat hij het helemaal niks zou vinden en dat hij er absoluut niet in wilde slapen.
wat heb ik mij daarin vergist.
vanaf het moment dat ik de ledikant aan het afbreken was en het bed aan het opbouwen heeft hij mij geholpen met bouwen op zijn manier.
toen ik klaar was met het bed en  ik het gereedschap aan het opbergen was.
was ik sean al kwijt aan het bed.
hij was erin geklommen deed zijn duim in mond en begon gelijk  te spelen met  zijn slaapdoekje dat heeft een half uur geduurd  en toen was hij al in slaap gevallen hihihi
en ik moet zeggen dat het tot nu toe helemaal perfect gaat hij slaapt zelfs beter dan in het ledikantje.

ik moet wel zeggen dat je kindje er aan toe moet zijn.
en dat is voor ieder verschillend.

sean klimt namelijk al twee maanden op en af van de bank, stoel en  toen ledikant
en toen vond  ik het wel best.

groetjes sadre  
 
Wat me als eerste tip werd gegeven toen onze oudste dochter in een groot bed ging slapen , was om het bed in elk geval met 1 kant tegen de muur te zetten en je kan evt allerlei rekjes kopen om te voorkomen dat je kind uit bed valt, of desnoods zelf maken.
Bij ons werkte het perfect, en ze kon toch nog zelf uit bed doordat bij het voeteneinde een stuk open was.
 
Terug
Bovenaan