Groot bed

Onze oudste dochter was 20 maanden toen haar zusje werd geboren.
We hebben haar toen ruim van te voren een nieuwe kamer gegeven, een echte meidenkamer met lila en knalroze (ze is ook een echte meid). Een ledikantje hebben we geleend, maar kijk anders eens in de kringloopwinkel of op marktplaats.
De babykamer hebben we gelaten zoals hij was (was natuurlijk nog zo goed als nieuw).
De commode bleef op de babykamer staan, de baby sliep in eerste instantie bij ons op de kamer, dus de babykamer was altijd vrij om te verschonen.
En nu verschoon ik de oudste op de grond of beneden op de eettafel. Ik vind het overdag niet handig om met 1 van tweeën naar boven te lopen en de ander beneden te laten, vooral niet de oudste alleen.   Maar dit is ieder z'n keus.

groetjes
Mel
 
Mijn oudste, een jongetje dat in augustus 3 wordt, slaapt in een juniorbed sinds februari. Het bijzondere van het bed is dat mijn man hier als peutertje ook in geslapen heeft. We hebben alleen een matras en een dekbedje gekocht. We hebben een 4-seizoenendekbedje gekocht, bevalt heel goed.
De jongste, een meisje van anderhalf, slaapt nog in een ledikantje, in een combisleeper die haar broer eerst had.
 De oudste hebben we laten wennen door hem eerst met combisleeper in z'n nieuwe bed te leggen, toen met het zomerslaapzakje plus zomerdekbedje, en toen alleeen met dekbed. Dat ging heel snel. Ook een mogelijkheid is misschien om eerst je kind in het ledikant aan het dekbedje te laten wennen, wat je maar makkelijker vindt.
 Mijn zoontje kwam in de eerste week regelmatig uit bed, 's avonds, maar elke keer consequent terugleggen ging hem nog meer vervelen dan ons. Hij vindt zijn bed heerlijk, en gaat zonder problemen liggen. Ook als hij niet direct gaat slapen blijft hij er wel in liggen.
We hebben voor hem een dekbedje in de juniormaat 120x150 gekocht, maar de dekbedhoezen in de "grote"maat 140x200, zodat er extra ruimte is om in te stoppen. Werkt goed.
 
hoi mijn dochter wordt in juli twee jaar en slaap ook nog steeds in haar ledikantje, terwijl mijn oudste nu 5 jaar al vanaf haar 1.5 jaar er in lag!! ik zou nou gewoon niet weten hoe ik dat aan moet pakken heb ook dat bedje van ikea met hekje maar weet niet!!. ze is heel anders en raak snel overstuur van nieuwe dingen. maar het wordt toch eigelijk weleens tijd!! ze heeft al een tijdje een nieuwe kamer dus daar kan het niet fout aan gaan en het bedje staat al in de kamer.. kan iemand mij vertellen hoe ik dit het beste kan aanpakken!!!!. bvd!!
 
Mijn zoon is nu 2 jr en slaapt al in een meegroeibedje sinds hij 15 maanden was.
Hij klom toen al namelijk uit het ledikantje.
We hebben aan 2 kanten zo'n uitvalrekje die in hoogte verstelbaar is.
Hij liep al sinds hij 11 maanden was dus als hij wakker werd, liep hij naar ons toe,dat was wel wennen.
In het begin vond ik het wel eng en was bang dat hij eruit zou vallen.Ik heb een paar dagen een matrasje ernaast gelegd.Hij is er gelukkig nog nooit uitgevallen.
 
Hoi allemaal,

ons dochtertje is nu 17 maanden en is uit haar ledikant gevallen. We willen haar dus ook in een groot bed laten slapen. Nu is het ook nog zo dat  wij  rond 31-12-2005 een tweede verwachten en het zou dus goed uitkomen als onze oudste dan in een groot bed slaapt, zodat de kleine in het ledikantje kan. Ik vermoed alleen dat ze niet in haar bedje blijft liggen als ze wakker is. Het is nogal een doordrammertje, dus dat wordt nog wat. Heeft iemand tips voor dit probleempje?

Groetjes
 
Hoi,
Ik riep in mijn vorig post iets van waarom gaan jullie kinderen al zo snel naar een groot bed. Als dit nog kan qua lengte enz.

Maar nu is mijn dochtertje dus vandaag bijna uit bed gevallen. Ze stond tegen de rand aan en duwde zich met haar armen omhoog. En begon te schommelen. En dat ging nog maar net goed. Wat was ik geschrokken zeg. Zij schrok gelukkig zelf ook enorm.

Dus nu met 20 maanden begint het toch eng te worden en hebben we het ook over een groot bed voor haar. Dus nu snap ik het wel.

Hhah niets tot een jaar of 2 a 3. Eng kind hoor. brrr krijg er nog de bibbers van.

 
Heb zelf 3 kinderen snel achter elkaar gekregen. Heb een meegroeibed bij Ikea gekocht en deze op de kleinste stand gezet. De 2 overgebleven matrasdelen hebben de eerste maanden op de grond voor het bed gelegen. Eentje is er een paar keer uitgevallen, maar viel hierdoor maar zo'n 10cm naar beneden op de matras. Probleemloos gegaan bij alledrie! Succes!
 
Onze dochter is nu 26 maanden, maar ze slaapt nog steeds in haar ledikant. Ze heeft ook nog nooit een poging gedaan om er uit te klimmen en  ook 's nacht is het geen probleem. Dus waarom zullen wij haar al in een peuterbed leggen?
 
Terug
Bovenaan