Groot bed

Hoi



Mijn zoontje is nu 1 1/2 en slaapt sinds donderdag in het grote bed,
hij slaapt wel maar komt 's nachts bij ons tussenin. We hebben al
gemerkt dat het een kwestie is van de aanhouder wint en we hebben hem
nu al zover dat hij in zijn bed blijft als we hem in bed leggen en dan
ook gaat slapen , alleen is 's nachts nog een probleem. Hij heeft geen
bedrekje en hij is nog nooit uit bed gevallen, af kloppennatuurlijk. En
we gaan hopen dat hijuit eindelijk in zijn bed blijft tot in ieder
geval 6 uur 's ochtends



groetjes carreen



p.s. iedereen die nog gaat proberen, de aanhouder wint en ze vinden het in het begin een spelletje, die van mij wel

 
Wij hebben ook 2 kinderen kort achter elkaar; de oudste is nu 2 en half, de jongste 15 maanden en een poosje getwijfeld of we een ledikantje bij zouden kopen of zouden proberen onze oudste te laten wennen aan het grote bed. We hebben gekozen voor het laatste met in ons achterhoofd het idee dat als het niet lukte we altijd nog terug konden. Wij dachten dat ze het nieuwe bed automatisch wel zou accepteren omdat het bij de nieuwe kamer hoorde. Met  13 maanden was de kamer klaar, we hebben eerst een aantal weken de deur open laten staan terwijl zij nog in haar oude kamertje lag. Ze vond de nieuwe kamer super interessant en met 15 maande is ze naar de nieuwe kamer en het grote bed gegaan. Vanaf dag 1 geen probleem. Overigens wel met hekje ervoor en reservematras op de grond, je weet maar nooit. Ze is er maar 1 keer uitgevallen.
Bijkomend voordeel was de nachtrust; ze legde zich altijd klem in het ledikantje (dwars aan het hoofdeind) werd dan wakker en ging huilen. In het grote bed heeft ze alle ruimte en dus slaapt zij (en wij!) een stuk beter!
Nadeel is wel dat\e als ze niet wil slapen naar de deur kan lopen en heeeeeel hard kan bonken. Dat had ze pas na een paar maande door maar toen heeft het ons ook aardig wat nachten gekost voor ze weer gewoon wilde gaan slapen. Ondertussen gaat het geweldig en zijn we aan het bedenken wat we met nummer twee doen. Wat die is een stuk minder mobiel (de oudste liep met 11 maanden, de jongste nog niet los) maar legt zich ook standaard iedere nacht klem in het ledikant en daar helpt geen trappelzak of wat dan ook aan.

groet pepe
 
hoi jurgen 18 weken en dan al in een junior bed!?
moet dat misschien 18 maanden wezen vind zelf 18 weken wel erg jong wat is daar dan de reden voor om dan niet eerst een ledikantje te nemen.
ben erg benieuwd
 
Hallo,

Mijn dochter van bijna 20 maanden slaapt nog lekker in haar ledikantje en dat willen we vooral zo laten voorlopig.
Maar ik ben op zoek naar ervaringen van anderen op het gebied van dekbedjes en dekens.
Mijn dochter slaapt namelijk in een zogeheten combisleeper, een 4-seizoenenslaapzak zeg maar. Dit hebben we toendertijd gedaan omdat ze steeds onder de dekens uitlag en dan wakker werd van de kou. De komende tijd past ze natuurlijk nog wel in deze zak. Maar hoe kunnen we het beste de overgang naar een dekbed maken? Wie heeft hier ervaring mee en wil die ervaring delen?

Groeten
Ekon
 
Hoi,

Ik heb een zoontje van 15 maanden, en in november verwachten we de tweede. Nu lijkt het ons een beter idee om ons zoontje een nieuw kamertje te geven, zodat we meteen een kamer kunnen inrichten voor een peuter, dat het babyachtige eraf is. En de baby kan dan in zijn kamertje slapen.

Alleen zitten we met het probleem van wat voor bedje we zullen kopen. Een peuterbed vind ik wel zonde van het geld, of ik zou het voor weinig geld tweedehands moeten kopen. En ik weet dus niet of hij nog te klein is om hem in een groter bed te leggen. Het hekje voor een peuterbed, dat lijkt me zo klein dat hij er zo over kan kruipen. Misschien zoals iemand hiervoor zei, toch een matrasje op de grond, en als hij valt dat hij toch leert dat hij voorzichtig moet zijn?

In november is hij 21 maanden, misschien dat hij dan al loopt natuurlijk. Wij hij begint nu al los te staan, maar zet nog geen stap alleen. De baby gaat toch de eerste drie maanden bij ons in de kamer, in een wieg, en daarna, afhankelijk van het slapen, naar een ledikantje in haar of zijn eigen kamertje.

Maar wat doe ik met de oudste? Heeft er iemand ervaring met de Flexa bedden? Het liefst koop ik iets wat van degelijke kwaliteit is, en wat mits aanpassingen, lang gebruikt kan worden. Ik heb gehoord dat dat wel realiseerbaar is met flexa bedden.

Is een commode nog handig voor een peuter? Wat voor meubels hebben jullie staan in de kamer? Ik zou denken dat dat ik de commode uit de babykamer kan gebruiken om te verschonen, of beneden op een aankleedkussen? Ik lees dat iemand met 15 maanden al in het grote bed sliep, dus in principe kan dat. Ben heel benieuwd. We willen in juli de kamer af hebben, omdat we het druk hebben met andere dingen straks, dus ik wil op tijd klaar zijn, zodat ik ook aan het eind van de zwangerschap lekker kan genieten.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groetjes
 
hier ik weer,

Heb net een flexa bed besteld. Ben gaan kijken en ben heel tevreden over het systeem. Je kunt later alle kanten op. Heb een standaard bed gekocht met de hoge zijkanten er helemaal omheen. Nu rustig de kamer schilderen, nieuwe vloer erin, en rustig rondkijken naar kastruimte.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan