GUO vanwege korte bovenbenen

Het gaat geweldig. De jongste is inmiddels 4 maanden. De hele dag vrolijk en lachen en brabbelen. Grijpt nu heel bewust naar speeltjes en probeert zelfs naar zn buik te rollen. Onze oudste is 3 en ineens heel zelfstandig. Als in: hij komt nu zelf uit bed ipv ons te roepen, als hij trek heeft, pakt hij zn krukje om de kast te openen en pakt hij een dadel of soepstengel. Heerlijk.  Geniet van allebei van elk moment. 
Ik ben wat moe want R is in de nachten soms wat mindet vrolijk en vannacht had hij weer besloten alleen op mij te willen slapen. Gelukkig zitten er ook nachten met 4u ononderbroken slaap bij. Ff bijtanken haha. Soms mis ik onze overleden zoon heel erg. Dan heb ik R in mn ene arm en denk ik, had ik C nu maar in mn andere. Maar meestal sluimert het op de achtergrond.  Ik heb het wel redelijk verwerkt denk jk.
Hoe is het met jou? Nog weer een echo gehad?

Hoi Marloes, sorry dat ik niet meer op je berichtje heb gereageerd. Wat lijkt me het rot dat je met vlagen C mist. Lijkt me een onbeschrijfelijk gevoel. Ik hoop en ben blij dat je wel heel erg van je andere kindje kunt genieten en hopelijk kom je steeds meer aan meer slaap toe. Ik vind dat je heel positief en nuchter over jou situatie schrijft, echt heel knap. 

Het inleiden staat ondertussen gepland op een dag vlak voor de 40e week, dus dat is fijn. Ze heeft vandaag toch nog gemeten ondanks dat ik 38 weken ben, maar metingen blijven hetzelfde (been p5, hoofd p5, buik p35). Heeeeeel ver weg in mijn hoofd blijven de zorgen, maar 99% vd tijd ben ik heel positief er nu over. Alles ziet er verder ook goed uit. Toch zal ik opgelucht zijn als ze er gezond en wel is! 

ik lees even mee.
Kan iemand mij vertellen wat 'normale' richtlijnen zijn? Ik heb vd week 20 weken echo gehad, niks gehoord over eventuele afwijkingen. Echter ik lees nu in mijn dossier dat AC (buikomtrek) p98,8 is. Ik weet alleen niet wat dit betekent en wat hoort? Kan iemand mij een link geven waar ik meer over de waardes kan lezen of uitleg geven?

Die p staat voor percentiel. Bij jouw voorbeeld van een percentiel van 98 betekent dat bijv dat 98 procent van de kinderen een kleinere buikomvang heeft dan jouw kindje en 2 procent een grotere. Op het moment dat je een percentiel van 50 hebt is de waarde 'precies gemiddeld'. Deze gemiddeldes hoeven niet altijd perse iets te zeggen over de gezondheid van je kindje. Mijn zoontjeshoofdomtrek was p98 en ja hij heeft inderdaad een groter hoofd dan gemiddeld maar daar merk je in de dagelijkse praktijk niks van ?

Wat Zazousept zegt klopt helemaal. Bij een groeiecho met een p boven de 95 krijg je extra echo's om het in de gaten te houden. Daarnaast wordt je dan getest op zwangerschapsdiabetes.

Oh zazousept en JannekeN bedankt voor jullie reacties! Inmiddels de vlk gebeld en gevraagd naar wat ik in mijn dossier las. Zelfde uitleg als van jullie inderdaad. Hij gaat me aankomende week met de gyn bespreken op het MDO om te kijken of er naast de groeiecho met 27 weken ook een test op zwangerschapsdiabetes geïndiceerd is. Zeker omdat het maar 1 meting is natuurlijk en die test geen pretje schijnt te zijn.

In principe doen ze het al na 1 meting, omdat je daarna actie kan ondernemen als het nodig is. Je kunt er ook voor kiezen om eerst zelf je glucosewaardes bij te houden. En een suikertest is niet verplicht als jij dat niet wilt!

Terug
Bovenaan