GUO vanwege korte bovenbenen

Hey meis, lief dat je reageert. Ik vond het zelf ook erg onwaarschijnlijk, al mat mijn eigen echoscopiste een weekje ervoor p6. Maar als je je dan bedenkt dat dit 1 mm verschil is...
Die van het ziekenhuis zei ook niet perse meteen dat dit nu betekent dat ze bv. gehandicapt is of zuurstoftekort of zo, placenta deed heht nog goed (al zal het wss wel aan de placenta liggen). Maar jezus, p0??? Het was volgens mij maar 1 of 2 metingen maar weet het niet meer precies.  Ik vond het beeld nogmaals wel best onschherp t.o.v. eigen echoscopiste. 

Ik ben nu bijna 32 weken (woensdag). Volgende week donderdag volgende echo, deze week terug voor ctg enz. FIjn dat ze erbovenop zitten, maar ik denk dan: als ze echt zuurstofgebrek zou hebben dan zouden ze dat toch al gezien hhebben? Ik hoop maar dat het een foutje is, die p0

Haihai
Hoorde juist vd week dat t kindje van mn schoonzus ook korte bovenbeentjes heeft. Was ook op echo al te zien. Gezonde meid geworden, nu 1.5 en als je erop let idd korte buitenbeentjes..

[quote quote=10507534]Hoe gaat het nu? Heb je nog echo’s gehad?[/quote]
Meis, wat lief dat je er nog aan denkt. Je bent een lieverd. Ik heb toevallig weer een update.
Het wordt steeds meer bevestigd dat: 1. Ze volgens haar eigen lijntje groeit en goed aankomt qua grammen (33,5 week en 1800 gr, metingen hoofd p4, been p6, buik p22, totaal p6). Dat was dus heel goed nieuws. Placenta werkt perfect. En 2. Ze is dus symmetrisch klein. Het wijst dus eigenlijk nu echt op een genetisch klein kind.
Gisteravond heb ik als second opinion bij iemand anders een echo gedaan, en die kwam op andere metingen (hoofd p10, buik p10, been p2) maar wel op hetzelfde gewicht. Dus qua gewicht zal het zeker wel kloppen ongeveer en dat is een prima gewicht.
inleiden staat nu op week 39 of week 40 gepland, dus niet meer met week 37 als het zo blijft gaan.

Dus ergens heel erg goed nieuws. Maar wat écht nog aan me blijft knagen is die hele, hele, hele kleine kans dat het toch een Down kindje is. Stom, hè.... niemand zegt dat daar een aanleiding voor is, dus waarom dat blijft knagen geen idee... overigens zei de echoscopiste gisteren dat ze dat dan vaak echt wel zien, aan een afwijking of het gelaat of de nek en dat ze dat niet zag en dus echt niet van uit ging.

Dus het lijkt écht op gewoon een genetisch klein kind, met gewoon een goed werkende placenta.

Toch blijf ik blij als ik haar gewooon in mijn armen heb en alles achter de rug is. Ik kijk daar erg naar uit...

Wat fijn dat ze volgens haar eigen groeilijnen blijft groeien en dat de placenta ook goed werkt. En dat je niet vroeg hoeft te worden ingeleid. Tsja dat dat blijft knagen kan ik niet uit je praten, heb gewoon vertrouwen. Nog maar een paar weekjes en dan kan je haar echt vasthouden. Ik weet hoe goed dat voelt; ik had natuurlijk ook een spannende zwangerschap achter se rug. Als je dan eindelijk je kindje kan vasthouden en het blijkt helemaal gezond,  dan valt er zoveel van je af. Zoveel meer ontlading dan bij de 1e, in mijn ervaring dan.

[quote quote=10507832]Wat fijn dat ze volgens haar eigen groeilijnen blijft groeien en dat de placenta ook goed werkt. En dat je niet vroeg hoeft te worden ingeleid. Tsja dat dat blijft knagen kan ik niet uit je praten, heb gewoon vertrouwen. Nog maar een paar weekjes en dan kan je haar echt vasthouden. Ik weet hoe goed dat voelt; ik had natuurlijk ook een spannende zwangerschap achter se rug. Als je dan eindelijk je kindje kan vasthouden en het blijkt helemaal gezond, dan valt er zoveel van je af. Zoveel meer ontlading dan bij de 1e, in mijn ervaring dan.[/quote]
Kan het me helemaal voorstellen hoe jij je je hebt moeten voelen, en dan nog zat jij in een veel spannendere en heftigere zwangerschap... Wat dat betreft heb ik helemaal niks te zeuren. Ik vind het knap dat je zo positief was en bent. Ik weet ook niet waarom ik me zo fixeer op die mega kleine kans van Down, erg vermoeiend. Ik trek me aan jouw verhaal op, in ieder geval. Dat het allemaal goed kwam. En ja, die ontlading daar ben ik echt naar aan het uitkijken! Hoe gaat het inmiddels nu met je kindje (en met jou)?

Terug
Bovenaan