héél stiekum, héél af en toe.......

hoi dames

Wie drinkt er ook wel eens heel af en toe een (met water aangelengd) wijntje????
Ik heb het in die 20 weken dat ik zwanger ben 2 keer gedaan, en lekker dat het was! Halverwege het glas toch maar de rest in het glas van manlief gegoten, zelfs als het half wijn half water was..
Ik mis mijn wijntje wel hoor, vooral tijdens die lekkere zomeravonden!!!
burps!
frees

Hoi Frees,

Nou ik mis mijn wijntje ook hoor, inderdaad vooral tijdens die lekkere zomeravonden.
Nu bestaat er ook alcoholvrije wijn. Moet je maar eens kijken op www.la-source.nl
Daar staan ook de verschillende verkooppunten. Ik heb de witte Chardonnay geproefd
en vond hem zelf iets te zoet, ik hou meer van droge witte wijn. En natuurlijk is het
anders dan het wijntje wat je gewend bent, maar op zich is het wel een goed
alternatief.

Groetjes Elise

ja dat soort dingen mis ik allemaal niet hoor, kleine moeite om het die 9 maanden te laten staan toch? Ik zal niet zeggen dat ik pietje precies ben maar mis niet echt dingen, ik vind je krijgt er zoveel voor terug dat zo'n glaasje in het niets valt bij mij..

Ik mis mijn dagelijkse wijntje ook!!!! Drink zo heel  af en toe wel een glaasje hoor. Dat kan echt geen kwaad. Ik ben al die sapjes, thee en limonade al helemaal zat!

liefs Suus

Ik ken dit!!!
Ik heb soms zelfs het idee dat ik de wijn kan proeven........... erg he?

nee, maar even serieus. Ik mis mijn wijntje in het weekend bij het eten wel. Ik dronk niet veel, maar een fles ging er wel per weekend door heen. Mijn weekend begint al op de donderdag. Nu weet ik dat af en toe een glasje, vooral gemengd met jus of water mag. Ik heb me voorgenomen om het zo lang mogelijk uit te stellen. Nu is van het weekend mij nichtje jarig. Het is bij ons gebruikelijk om dit soort dingen met een glaasje bubbeltjes wijn te vieren. Nu smaakt die ook erg goed met jus gemixt. 1/4 wijn en 3/4 jus.

Het blijft toch een kwestie van doorzetten. Normaal gesproken drink ik alleen maar spa blauw, maar ik begin nu toch wel vast te stellen dat bepaalde soorten ice tea ook erg lekker kunnen zijn. Alleen maar water en thee begint behoorlijk saai te worden.

Liefs Noelie

Je mag zowat alles drinken wat je wilt, alleen geen alcohol, dat is toch niet saai? je hebt alle soorten thee, water, frisdranken, sapjes, yoghurtdrinks, chocomel tegenwoordig is zonder alcohol drinken echt niet saai hoor, klinkt me een beetje in de oren alsof iemand niet zonder kan??

Ik vind het ook niet saai, zonder alcohol. Maar begrijp ook heel goed wat Frees en andere meiden bedoelen, ik vind het ook  gewoon errug lekker 'savonds een wijntje bij het eten. Natuurlijk kunnen we wel zonder, er heeft hier toch niemand iets over verslaafd zijn geschreven? 'Tis gewoon lekker. En juist als je bepaalde dingen eigenlijk niet zou mogen drinken of eten, worden ze vaak nog aantrekkelijker! :)

Lien

Zwanger zijn
Alcohol bereikt ongeboren kind via moeder

Als je alcohol drinkt, wordt deze via de maag en dunne darm in het bloed opgenomen.  
Bij een zwangere vrouw komt de alcohol direct via het bloed door de placenta in het lichaam van het ongeboren kind. Het alcoholpromillage is op dat moment bij de baby hetzelfde als bij de moeder.  
Ook als de placenta nog niet 'af' is en zelfs al vóór de innesteling komt alcohol bij de vrucht terecht.
Bij de moeder breekt de lever de alcohol weer af.
Bij de baby is dit niet het geval, omdat de lever nog niet is volgroeid. Gevolg: de baby plast de alcohol uit en de drank komt in het vruchtwater in de baarmoeder terecht. De baby, die voortdurend vruchtwater drinkt, krijgt de alcohol hierdoor opnieuw binnen.

Wat is het drinkadvies en waarom?
Als u zwanger bent, is de veiligste keuze voor uw baby helemaal geen alcohol drinken. Alcohol is een giftige stof die schadelijk kan zijn voor uw ongeboren kind. De risico's en de ernst van de schade nemen toe naarmate u vaker drinkt en naarmate u per keer meer drinkt.

Alcohol is ongezond gedurende de hele zwangerschap
Alcoholgebruik kan op ieder moment in de zwangerschap schadelijk zijn. Vaak wordt gezegd dat alcohol alleen maar in het eerste 3 maanden van de zwangerschap schadelijk is voor het ongeboren kind. Maar uit onderzoek blijkt dat dit niet klopt. De hersenen, die zich tijdens de hele zwangerschap ontwikkelen,   zijn erg gevoelig voor alcohol. In elk stadium van de zwangerschap kan alcoholgebruik door de moeder de hersenontwikkeling van haar kind dan ook schaden.
Daarnaast kan alcoholgebruik in het begin van de zwangerschap schadelijk zijn voor de vorming van andere organen en lichaamsdelen. Alcoholgebruik aan het einde van de zwangerschap is bovendien ongunstig voor de groei van de foetus en kan de geboorte vervroegen.

Terug
Bovenaan