héél stiekum, héél af en toe.......

Hoi dames,

Pffffffffffffffffff....................wat en discussie en dat met deze warmte!!!
Ik sluit me aan bij alle dames die zeggen hun wijntje of wat dan ook erg te missen en daarom heeeeel af en toe een klein glaasje nemen. Laten we de boel nou niet gaan overdrijven, denk ik maar. Ieder zijn eigen mening natuurlijk, maar geef deze gewoon neutraal en niet op een belerende wijze!
Ik merk deze reacties trouwens ook best vaak, omdat ik (nu 23 weken zwanger) nog steeds wedstrijden tennis. Mensen (zowel mannen als vrouwen) denken soms dat je helemaal niets meer kan als je zwanger bent. Je lichaam geeft volgens mij prima aan wat goed voor je is en wat niet. En een ieder moet doen wat bij  haar past.

Geniet allemaal van je zwangerschap!

Liefs Janine

tjonge wat zitten er hier een overdreven reacties bij zeg!! Toen ik zwanger was van mijn dochter dronk ik regelmatig een glaasje en ze is hoogbegaafd. Niet om op te scheppen, het is nou eenmaal zo. Toen ik daarna zwanger was van mijn zoontje had ik geen alcohol-behoefte en hij heeft astma. Ik bedoel maar, gezond of ongezond kan overal door komen, met alcohol hoeft echt niet zo paranoia omgegaan te worden!
Zoals iemand hier al zei: onze moeders hebben gewoon brie en zalm gegeten, appeltaar met kaneel (wat belachelijk trouwens, vraag je vk maar eens na: het gaat om enorme hoeveelheden kaneel!!) en de meesten van ons zijn allemaal harstikke gezond. En mischien zelfs wel hoogbegaafd door de alcohol

Voor de nee-het-kan-echt-niet-hoor -1-glaasje-alcohol-fanaten:  De erst van ons nemen er gewoon soms nog lekker eentje!!

Hallo allemaal,
Ik wilde wel even reageren op het berichtje. Voor mijn zwangerschap dronk ik wekelijks een wijntje. Nu ik zwanger ben kan ik er nog niet aan denken om een glaasje wijn te nemen. Iedereen weet dat Alcohol en tabak slecht voor je gezondheid zijn en daarmee ook slecht voor de gezondheid van je ongeboren kindje. natuurlijk moet iedereen zelf weten of ze een wijntje drinken of roken tijdens de zwangerschap, maar het we weten allemaal dat het niet goed is. Zelf heb ik er ook geen moeite mee wanneer iemand wel een glaasje wijn drinkt, maar als je dan te horen krijgt dat het geen kwaad kan af en toe een wijntje of sigaretje, dan denk ik moeders kom op waar zijn we mee bezig. We weten allemaal dat het niet goed is en kom er dan ook eerlijk voor uit dat je iets doet wat niet optimaal is voor je kindje en ga niet de boel lopen verdoezelen door te zeggen dat het geen kwaad kan. Zoals ik al eerder vertelde ben ik gestopt met roken en met een wijntje te drinken en dat ging mij goed af. Natuurlijk mis ik het net als alle andere zwangere vrouwen, maar ik wil graag nu al de verantwoordleijkheid nemen over mijn ongeboren kindje.
Helaas merk wel dat er weinig respect uitgaat naar vrouwen die gestopt zijn met roken en alcohol drinken, vooral van de moeders die tijdens hun zwangerschap dit wel gedaan hebben. Dan krijg je toch altijd te horen van ja maar... ik heb een gezond kindje terwijl ik wel eens een wijntje dronk of heb gerookt. Natuurlijk ben ik blij dat deze mensen een gezonde baby op de wereld hebben gezet, maar ze zouden ook kunnen zeggen van knap dat het jouw wel gelukt is. Want we weten allemaal en daar hoeven we niet om heen te draaien dat roken en alcohol tijdens de zwangerschap en met de borstvoeding risico's met zoch mee brengen voor onze kleintjes.

Terug
Bovenaan