héél stiekum, héél af en toe.......

@ Gossee : appeltaart weet ik niet, maar heb wel gehoord dat vacuumverpakte vis zoals zalm en makreel niet mag ivm de  listeria-bacterie die daar gemakkelijk op voortplant.
Groetjes, een meelezertje 12 weken en 4 dagen zwanger!

Hoi, ik had inderdaad geschreven dat 1 glaasje zo heel en af en toe geen kwaad kon. Dat is mij inderdaad ook verteld door mijn verloskundige. En ik eet gewoon zalm hoor, kan echt geen kwaad.
En gisteren was het zo warm dat ik een heerlijk lingens blond biertje heb gedronken.
Met dit warme weer is dat zo lekker en ik geniet er echt dubbelop van!!

liefs Suus

Ik hoop nooit dat er wat met jullie kindjes zou zijn, want dat zou je jezelf nooit vergeven en ook al heeft het dan niet aan de alcohol gelegen je gaat toch twijfelen dan.

Ik snap niet waarom het zo moeilijk is om jezelf 9 maanden te bedwingen en alles voor de gezondheid van je kindje te willen doen. Wat is nu 9 maanden op een mensenleven? van mijn part langer ivm borstvoeding, ik zie heel het probleem niet van even geen alcohol of even geen rauw vlaas e.d.

Ik ben heel mijn leven al ongezond geweest en wil er echt ALLES aan doen om hem de beste start mee te geven ik zou mezelf niet aan kunnen kijken als ie iets had en het had aan mij kunnen liggen, maar zoiezo ziet er toch niet uit een zwangere vrouw met een bier in haar handen., NOU proost dan maar voor alle mensen die niet even zonder kunnen/willen.

Tsjongejonge er zitten wel een paar erg belerende en moraliserende reacties tussen hoor... Compleet met knip- en plakwerk ter illustratie! Beetje extreem! Een half glaasje aangelengde witte wijn, waar hebben we het over????

Gelukkig snappen de meesten wel wat ik bedoel, en geven toe dat ze het ook missen of af en toe iets drinken.

Mijn hele boodschap was: ik mis mijn wijntje soms, en heb ik mijn 20 weken durende zwangerschap welgeteld TWEE keer een half glaasje aangelengde wijn gedronken en heb er erg van genoten. Kunnen we alsjeblieft bij de kern blijven en het niet erger maken dan het is?

Liefs
Frees

Hoi Frees,

Ik denk dat je toch wel een beetje kan verwachten dat mensen hun mening gaan geven als jij  zo'n onderwerp plaatst op het forum. Een beetje jammer alleen dat je dan zo reageert als deze meningen niet helemaal naar je zin zijn!
Ik ben het met de mensen eens die zeggen dat je gewoon 9 maanden  geen  alcohol moet  drinken,  ik vind bijvoorbeeld  ook filet american  errug lekker, maar denk er niet aan om dit de eerst komende 5,5 maand te eten!
Iedereen moet het natuurlijk allemaal voor zichzelf weten!

Ik wens iedereen een hele fijne zwangerschap toe!!!

doei  groetjes Jessica

Hallo ladies,
Ik sluit me bij jullie aan hoor! Ook ik mis mijn wijntje! Helemaal met dit weer enzo! Pfff... maar goed,  heel af en toe neem ik er eentje. Ook  ik heb gehoord dat heel af en toe dat best mag volgens de VK.  Ik probeer het wel zoveel mogelijk te beperken natuurlijk.  Ik  doe daarom  vaak voor de gezelligheid dubbelfriss in de kleur van rosé in een wijnglas, zodat ik voor mijn gevoel  toch  een soort van  gezellig een "wijntje" meedrink!
Grtjs. Paddy

O, da's wel een goed idee! Het oog wil ook wat tenslotte.... En het is idd ook een stuk gezelligheid, dat je niet lekker mee kan drinken. Misschien ga ik ook eens achter die alcoholvrije rosé aan
Cheers!

Terug
Bovenaan