héél stiekum, héél af en toe.......

ik heb het er graag voor over, even de wijn laten staan. maar ik mis het wel!!

thuis valt het nog wel mee, heb er geen last van met het mooie weer in de tuin. Dan is fris of water ook prima.
maar we gaan vaak uit eten en dan bij lekker eten mis ik echt mijn wijn. Vorige week 1 inimini nipje uit het glas van manlief genomen. ohhhh wat was dat lekker zeg.
maar voelde me daarna meteen schuldig dus laat het voor de rest van de aankomende 30 weken maar.

wil niemand veroordelen maar het is nou eenmaal bekend dat alcohol niet goed is!! En wat is 9 maand nou! En tuurlijk snap ik dat het een gemis is,

ik mis ook een aantal dingen zoals

zalm
biefstuk
etc
maar ja ik heb het er graag voor over!!

kus kus

Ik ken het gevoel maar al te goed van die drang hebben naar een roseetje. Maar laten we eerlijk wezen..ook 1 glaasje en ook aangelengd is gewoon slecht voor dat kleine hummeltje dus moeten wij volwassenen niet beter weten? Het feit dat hier iemand zegt dat het echt geen kwaad kan is dus echt niet waar. Mijn gyn. heeft heel duidelijk bevestigd dat het ALTIJD invloed heeft op je beeb. Tuurlijk is het niet zo dat 1 glaasje meteen een mega hersenbeschadiging veroorzaakt maar is het niet voldoende om te weten dat het zowiezo een negatieve invloed heeft en kunnen we niet even tevreden zijn met iets alcaholvrij's?????!! Ik vind het een luxeprobleem hoor! Ik snak al maanden naar dat roseetje met dat broodje file american. Als ik straks ben bevallen en de borstvoeding klaar is geniet ik er dus des te meer van!

gr.Ing

Ja dat is ook waar. Kun je er weer dubbelop van genieten nadat je maanden niet dat mocht eten/drinken waar je zin in had.

Heb wel ontzettende trek in vette happen laatste dagen. Maar die laat ik ook staan. Af en toe een patatje (echt heeeeeel af en toe) moet wel kunnen.
En voor de rest, gewoon lekker gezond eten en veel water drinken!

Lien

hallo dames,

Ik drink ook geen alcohol, en hou me ook aan de regels van de vk.
En ik vind dat ook geen probleem al zou ik soms wel 6 stukken appeltaart lusten
ipv   af en toe een klein stukje.
Toch vind ik sommige reacties van vrouwen hier wel erg overdreven. Het is toch logisch dat je soms dingen mist. En als je gewend bent regelmatig een terrasje te
pakken is dat toch ook lekkerder met een wijntje erbij? (bij wijze van spreken).
ik snap niet dat als iemand daar even baalt er gelijk over  "niet zonder kunnen" wordt gepraat, en
een hele blz over de gevolgen van alcohol op haar topic wordt gezet.
Ik vind dat je af en toe best even mag mopperen over dingen die je mist!!
En ik heb nog niemand hier gehoord die zich niks van de alcohol adviezen aantrekt en gewoon flink door blijft drinken, toch??
Iedereen veel plezier met de zwangerschap!
groetjes Daan

Nou, ik biecht eerlijk op, ik zondig ook wel eens, ik heb deze zwangerschap 2x een half glas rode wijn gehad, 2x een witbiertje en 1x een gewoon biertje.
Daarnaast heb ik 2 dagen voor de positieve test (en 1 dag na een negatieve test) nog een etentje gehad waarbij ik ongeveer 4 glazen alcohol heb gehad. Daar baalde ik overigens achteraf wel van, als ik het geweten had,  had ik die avond niet gedronken!  (Hetzelfde is mij overigens ook overkomen bij mijn eerste zwangerschap, het kind is gelukkig kerngezond!!)
Mocht er iets ernstig mis zijn met mijn kindje dan geloof ik er niets van dat dat komt van deze alcoholconsumpties!

groetjes Klarie
36w3d

Voor alle mensen die een biertje of een wijntje missen....
Er is tegenwoordig alcoholvrije rose te koop, erg lekker, de smaak is goed en de kater krijg je niet. (weet het merk zo niet uit mijn hoofd)
En warfteiner Malt is een heerlijk alcohol vrij biertje, zonder vieze nasmaak.
Ik mag al een hele tijd geen alcohol vanwege medicijnen en ik vind bovenstaand een goede vervanger. (als het om de smaak gaat.....)

Groetjes Gea

Terug
Bovenaan