Hé RUMA!

Goedemorgen!
Ja ja daar ben ik weer, ik liet even op me wachten maar had niet de puf om achter de computer te zitten heb het zó druk gehad op dat #*#* werk of beter gezegt heerlijk werk maar **#%* bazin.
Ik werk nu sinds de jongste geboeren is 2 dagen (16 uur) en daar heb ik niet voor niets voor gekozen maar sinds zij de baas is werk ik gemiddeld 3 dagen en echt niet extra uitbetalen hé, nee dáár heeft ze nu de middelen niet voor, nou ik heb geen extra uren nodig (heb - mijn 3 weken vakantie nóg 9 weken staan) nou heerlijk toch hoor ik je denken, maar is het niet dat ik ze niet op mag nemen , alle aanvragen voor een uurtje eerder weg ofzo worden afgewezen...
Nu is het zo dat onze leerling wil stoppen met haar opleiding stom stom dus heeft opgezegt met ingang van a.s. donderdag, en verwacht ze van mij dat ik een dag van haar ga opvangen dus tot mijn vakantie eind augustus 4 dagen kom werken......
kon wel janken en vertelde dus dat dát echt niet ging lukken want ik zat er nu al doorheen ( in een kapsalon 9 uur keihard werken en dan maar 10 minuten pauze, dan willen je benen echt niet meer en je kindje gaat ook protesteren)
Begon ze hard te lachen, vraagt ze hoe ver ben je dan , 17 weken zei ik, nou dan moet je nog een heel eind, was haar antwoord,
Ja zei ik, en die wil ik goed volbrengen!

Het gaat niet zo heel erg lekker, het kindje zit al erg hoog (2 vingers onder navel) en ik voel erg weinig leven en heb veel last van harde buiken rugpijn en mijn nek (wiplash tijdens eerste zw.schap).
Ik vind het helemaal niet erg om heel hard te werken maar een beetje begrip zou ik fijn vinden, geef me mijn pauze gewoon want die 40 euro die ze daar door misloopt merk je toch niet op die 1000 euro die ik omzet in 2 dagen?!

na mijn verlof wil ik voor 12 uur terug komen maar als het me dan nog niet bevalt ga ik op zoek naar een andere baan, misschien wel iets heel anders.

Even iets anders, voor jou is het wel lekker zeker dat het een beetje regenachtig is, kindjes niet thuis, lekker rustig je dingetjes doen, lijkt me heerlijk.
Dit weekend is mijn mannetje ook weer een keertje thuis, dus neemt hij veel zorg van me over, de jongens zijn op het moment erg stout dus gaan we ze straks even afmatten in het zwembad, even lekker ravotten.
Gisteren zijn we even naar de IKEA geweest, nieuw matras en beddegoed gekocht, heerlijk geslapen vannacht , misschien word mijn humeur dan weer wat beter.
Vanmiddag komt er een vriend van mijn man met zijn meissie een bakkie doen, gezellig.

o je, m'n hondje begint te piepen, moet plassen denk ik, tot snel!
Sannie.

Hej Sannie,

Hier schrik ik toch wel even van!! Denk eerst aan jezelf en het kindje in je buik, hoor! je bazin denkt ook alleen maar aan haar eigen zaak.  Dit vind ik dus echt uitbuiten. Nu werk je dus op papier 16 uur en moet 32 uur gaan werken. Ik weet uit ervaring dat dit erg zwaar is en ik werkte voor deze zwangerschap al 32 uur (en achter de pc, dus ik hoef niet veel te staan). Hoe wil ze je dat gaan uitbetalen? Als het echt niet anders kan en je moet 32 uur gaan werken, zou ik in ieder geval eisen dat ze je dan ook voor die uren uitbetaalt. Anders: helaas, voor niets gaat de zon op.
Mocht je je steeds slechter voelen, geef je maar aan dat je je ziek moet/gaat melden als de werksituatie niet beter wordt. Dan schiet ze helemaal niks op. Als het echt niet meer gaat: praat met de VK of HA en leg de werksituatie uit.
En hoe denk je hoeveel uur je dalijk werkt als je 12 uur op papier hebt???? Met hoeveel mensen werken jullie er?  Ik zou toch maar eens kijken naar een andere kapperszaak.

Ik reageer later nog verder. Ik ga nu koken!

Dikke knuf, Ruma

'n Hele goede morgen,
Vreselijk slecht geslapen maar dat geeft niks want ik heb gisteravond toen ik in bed lag eindelijk weer ons kindje voelen schoppen en flink ook, had het al de hele week niets gevoeld dus ik moest wel even een traantje laten van geluk .

even nog over die extra uren, ze wil dan uren voor uren doen, maar rekend ook dat naar zichzelf toe, ik hou zelf ook bij wat ik aan uren heb en dan + en -   en bij haar in de tabel sta ik op 132.5 uren en ik kom uit op 141.5 uren en er komen er alleen maar bij!
maar goed dat geeft niks, ik hou het goed bij en wil vóór mijn verlof een week opnemen en ná mijn verlof 3 weken er achteraan, maar dat weet ze nog niet, ga ik vertellen na mijn 20 weken echo.

Heb gisteren mijn hubbie overgehaalt om even naar een kast te kijken bij de babystunter, die vond ie niks maar zijn oog viel wél op een gave kinderwagen en opeens vond ie dat we toch wel een nieuwe nodig hadden, hihi straks even vragen of ie er nog zo ever denkt anders gaan we 'm bestellen!
dan kan de andere (we hadden er 2) nog nooit gebruikte op marktplaats en die ándere is idd wel een beetje afgeracht na twee kindjes.

Sanie.
Ga de oudste nu naar school brengen. beybey

Gelukkig dat je je kindje weer goed voelt schoppen!!
Is ook niet echt geweldig een baas die alleen maar aan haar eigen voordeel denkt. Kun je niet nog meer verlof erachteraan plakken? Ze moet nu toch al voor vervanging zorgen, kunnen er nog wel een week of 2-3 meer erbij? Zelf neem ik nog een hele maand na het verlof op. Dus ik begin pas weer op 1 november. Dat brengt me meteen weer naar het goede nieuws dat ik nog maar 4 werkdagen heb!!

Beeb is al aan het indalen en is ook behoorlijk actief. Woensdag weer naar de VK en vanaf dan moet ik alweer iedere week. Wordt nu echt spannend!

Dalijk komen de jongens naar huis, dus ik ga nu nog even rustig genieten van een boekje en terrasje!

Liefs, ruma

Hoi Ruma,
Zoooo, dus jij bent bijna klaar met werken.... hmmm lijkt me heerlijk maar ook weer niet want dat betekent ook dat je zwangerschap bijna voorbij is.
vervanging zoeken is er niet bij hoor in de kapsalon, m'n andere collega's moeten mijn uren dan opvangen, maar het is wél een goed idee van je  hihi.
ik ga ons kindje nu steeds meer én beter voelen da's wel heel leuk.
zijn jullie al uit de namen, wij wel dacht ik maar nu zit mijn hummie wéér te twijfelen over de jongens naam, dus nu wachten we de 20 weken echo maar af (18 juni) als we dan kunnen zien wat het word is het misschien makkelijker of niet...
O, die kinderwagen he, die hebben we gekocht!!!   YES, een rode hardstikke leuk ding, hij komt in de eerste week van september.

Mijn vriendin is deze maand uitgerekend maar dat gaat niet zo heel erg lekker met d'r, vorige week is ze opgenomen geweest in het ziekenhuis met een bloeddruk van 100/200 of andersom, dus húp aan de medicijnen, zaterdag mocht ze wel weer naarhuis maar moet totale bedrust houden en vanmiddag moest ze weer voor controle naar het ziekenhuis en als d'r bloeddruk toch weer zo hoog is moet ze weer blijven want ze hat ook al heel veel 'activieteit' in d'r buik, spannend.
 ga nu een prakkie koken, groetjes Sannie.

Hèhè, eindelijk dan!!! Gisteren nog tot ongeveer kwart over 6 gewerkt. Wilde toch nog zoveel mogelijk afmaken en eenmaal thuis kon ik vrijwel meteen de jongens naar bed brengen en mijn voetjes op de bank leggen (nouja, olifantenvoetjes dan). Ik heb van al mijn collega's nog een hele mooie bos bloemen gekregen en van de 3 collega's waar ik het meeste mee omga nog een Douglasbon, aangezien ik al meer dan genoeg babykleding heb en ze vonden dat mama ook wel wat kon gebruiken.Trouwens voor mij komt er ook geen vervanging op het werk, Mijn collega's moeten ook alles opvangen, maar ik had zelf zoiets van: als ze het 4 maanden kunnen, dan kan het ook 5.....
Wat ik wel heel erg vond was dat een van die 3 collega's die ook in verwachting was van de derde en ze had gisterochtend de termijnecho. Ze dacht zelf dat ze bijna 13 weken was en nu bleek dat het vruchtje al vrij vroeg was gestorven. Nu moet ze nog een week wachten om te kijken of de miskraam vanzelf op gang komt en anders wordt ze gecurreteerd. En dan sta je daar dan met je dikke buik....

Verder heb ik vanmiddag nog eens heerlijk 2 uurtjes geslapen. Man was met kinderen naar een verjaardag van zijn tante, maar ik had echt geen puf meer. Toen ze thuiskwamen was de jongste erg hangerig en wilde niet eten. Heb ik hem maar  in bad gedaan en daarna even getemperatuurd (ook al voelde hij helemaal niet warm aan) en hij bleek 38.6 koorts te hebben. Snel een zetpilletje gegeven en hij heeft daarna nog flink gedronken en om kwart voor 7 lag hij al helemaal uitgeteld in bed. Arme knul!

Wij hebben nog gewoon onze "oude" kinderwagen van Maxi-cosi. Ik vind hem gelukkig nog steeds erg leuk! Spannend trouwens die termijnecho!! misschien ben ik dan al bevallen op 18 juni (zou wel erg vroeg zijn, met 37+5). Hoe is het met je vriendin? Is inderdaad een erg hoge bloeddruk 200/100. Zelf zit ik altijd rond de 110/70. Heb nu wel een ijzertekort en moet dus ijzertabletten slikken. Minder maarja, wie weet wordt mijn moeheid daardoor ook weer minder.

Liefs en een fijn weekend!!

Ruma

Even ego: was net bij VK. Alles goed. Ze schatten de baby bij 40 weken rond de 7 pond. Waren de andere 2 ook. Ik kreeg wel de tip om bij het breken van de vliezen meteen te bellen of als ik merk dat de weëen echt goed doorzetten (dus niet pas na een uur bellen). Dit alles vanwege mijn stortbevalling de vorige keer. De VK was toen nl. net te laat en de bevalling an sich had nauwelijks 2 uur geduurd.... Zul je zien dat ik nu 24 uur lig...

Groetjes,  Ruma

36+5  

hoi ruma,
even snel, moet zo naar werk.
M'n vriendin is gisteren opgenomen   bloeddruk was 200/ 110 dus ingeleid dus...
is nu bezig of al klaar.
heb nog niks gehoord, morgen meer.
sannie.

Terug
Bovenaan