Hallo allemaal,

Oh ja dat is inderdaad fijn en toch ook vertrouwd bij je moeder.Fijn dat het werken je weer bevalt.Ik kan me het nog even niet voorstellen, maar weet dat ik er over 3 weken ook zo over denk.
Schattig he, ik vind de ontwikkelingen ook zo leuk! En die geluidjes en giechelltjes, eigenlijk moet je het gewoon opnemen.

Wat een heerlijk weer vandaag, ik hoop dat het nu alleen nog maar zo blijft. Kan ik lekker veel naar buiten deze laatste week.



 
Ja wat een heerlijk weer he? We hebben de tuinmeubels weer neergezet. Dat is voor mij toch wel de opening van het buitenseizoen ;-)Eigenlijk wel geboft, want ik dacht echt dat je met een decemberbaby vooral binnen zou moeten blijven. Het is mij heel erg mee gevallen. Natuurlijk is een julibaby (mijn eerste) nog lekkerder, omdat je dan je hele verlof kans op mooi weer hebt, maar dit beviel mij ook wel en nu hebben we nog een zomervakantie voor de boeg. Wij nemen in augustus vrij. Heerlijk, dan is Hidde al weer oud genoeg om er wat meer mee te kunnen (zwemmen bijvoorbeeld). En ben je niet alleen maar bezig met voeden, slapen, wiegen.
groetjes
 
Zo de eerste twee weken zitten erop en zijn super goed gegaan. Tuurlijk het is weer druk en wennen om alles in sneltreinvaart te moeten doen, maar het is ook wel weer lekker om een paar uur achter elkaar niet met een babyhuiltje in je achterhoofd je 'eigen ding' te doen. Thuis staat er toch altijd een waakzaamheidsknopje aan bij mij.
Hij drinkt steeds beter en van het begin af heeft hij er geen probleem van gemaakt als ie te weinig at. soms een flesje minder, of een halve fles, maar dan is ie nog steeds vrolijk als ik hem haal. Wel heeft ie de laatste weken veel krampjes, dat is wel zielig. Hij slaapt goed op het KDV, mits ie in de kinderwagen of hangwieg in het lokaal is. Alleen in de stilte van het slaapzaaltje, werkt niet. Ach, dat komt nog wel. Kolven gaat ook goed, dus niets te klagen eigenlijk. Okay 1 heel pietsie klein dingetje dan ;-) Ik ben wel tot 21 u bezig met opruimen, steriliseren, melk invriezen etc. en dingen voorbereiden voor de volgende dag, en dan ben ik moe en ga slapen. Best ongezellig en je houdt weinig tijd over voor elkaar en leuke of nuttige dingen. Maar ach, dat zal op termijn ook wel beter worden ;-)
Hoe gaat het jullie af?
 
Hier gaat het goed!! We mogen Daphne sinds een week een groente of fruithapje geven.. Super leuk, vooral dat gezichtje van haar :). Heb haar al banaan en appel gegeven, dat ging goed, maar de peer van gisteren kreeg ze niet weg (had het geraspt). Vanmorgen geprobeerd om haar een papje te geven, maar dat werd het nog niet....Nog 5 flesjes op een dag en een keer een groente of fruithapje tussen de flesjes door...
Speel nu ook al met haar, knisperboekje kijken of een ander boekje, laat haar eventjes zitten in de hoek van de bank...vind ze allemaal leuk...
als ze slaapt probeer ik wat in huis in te doen en dat lukt allemaal wel...betrap me er wel op dat als ik weer een flesje maak dat ik denk dat ik niks anders doe ....


 
Leuk, al wat eten. Wij wachten nog even, hij is nog geen 4 maanden en ik probeer het te rekken tot 5 mnd.
Het valt mij wel op dat slapen beter gaat worden. Ipv allemaal hazeslaapjes ook wat langer, en dan kan je idd wat doen in huis (of even werken zoals vandaag). Dat is wel een verademing. Ik herken het gevoel 'dat jij beschrijft wel hoor, als ik weer BV aan het geven ben. Helaas zijn dat nog 6 a 7 voedingen pd. Maar het is ook wel weer evne een lekker intiem momentje.
Ga nu de prikjes halen. Ben benieuwd....
 
Ging super. Even een kreetje van de pijn en verder een dik beentje, maar geen korts of huilerig of hangerig. Dat is wel een verademing. Bij onze dochter, was ze steevast de nacht en dag erna ziek.
Hoe reageren jullie kindjes op de prikjes? En hoe gaat t verder met slapen/voedingen/hapjes en ontwikkelingen: rollen/zitten/geluidjes?
Hidde drinkt nu nog 5 a 6 voedingen, hij moet eigenlijk wel terug naar 5. Ik wil van die nachtvoeding af, vindt 's avonds 11 uur en 's morgens 6 uur eigenlijk al wel genoeg (ipv ook nog rond 2.30). Misschien de voeding van 20 uur langzamerhand aanvullen met rijstebloem... die van 23 uur gaat niet lukken, want dan is ie zo slaperig, dat fles of lepeltje niks wordt. De borst gaat nog net, met oogjes dicht... of zou ik die van 23 uur moeten laten vallen? Dat is eigenlijk de enige waar ie meestal niet om vraagt.... de rest wel. Maar dan blijft die nachtvoeding natuurlijk wel, want anders is het van 20-6 uur. Dat redt ie nooit.
Hidde probeert steeds te gaan zitten. En rollen begint een heel klein beetje te komen, maar op zijn buik liggen vindt ie niks. en geluidjes worden er steeds meer. En meer schaterlachen ook (met spelletjes), dat is zo schattig.

 
Terug
Bovenaan