Hallo allemaal,

Oh ja, we hebben hier de bijnaam 'vriendje' maar misschien wordt dat nog anders ;-) Grappig he, hoe je toch vaak een kroelnaam bedenkt.
Hoe bedoel je gek om hem mee te nemen? Ik neem die van mij ook veel mee hoor. Alleen als mijn man thuis is met hem, dan ga ik alleen weg, en dat vind ik wel lekker (gaat zoveel sneller). Van de weke heeft mijn moeder even een half uurtje opgepast toen ik boodschappen ging doen. Maar de rest van de dagen gaat ie gewoon mee. Ik vind het overigens niet erg om hem bij mijn man/moeder achter te laten.
Ik geef ook borstvoeding dus kan niet eens langer dan ongeveer 2 uur van huis weg op dit moment.

Hallo mama's,

Anna komt om de vier uur voor de fles, ze kan er wel zes uur tussen laten, maar doet dat dan lekker 's avond van 19.00 tot 1.00, en niet de tijd dat wij slapen dus, maar hoop dat dat nog gaat opschuiven, verder al heel tevreden met om de vier uur. want dat is dan +- 1.00, 5.00 en dan dus later. Gaat prima zo.

vanochtend wel even wennen dat de wekker om 6.00 ging, want mijn man moest weer aan het werk. Was nog lekker vrij tot nu. En dat vond ik met alle visite wel erg lekker. Want inderdaad veel visite. Wel blij dat de grootste meute nu geweest is. Al is het natuurlijk wel gezellig, maar ik vond de visite ook erg vermoeiend.

Maar we genieten volop van onze Anna. Die ik om onverklaarbare wijze trouwens mijn frutsel noem :)

Hallo iedereen,
hier gaat ie ook goed en zijn wij al best gewend aan het ouderschap.Daphne krijgt haar laatste fles tussen 22:00 -23:00 (net hoe het uitkomt) en dan komt ze s nachts tussen 4:00 en 6:00.... overdag krijgt ze nog om de 3 a 3,5 uur een fles....neem haar ook overal mee naar toe, en probeer dan weer thuis te zijn voordat het weer tijd is voor de fles, maar is het een half uurtje later dan vind ze dat ook geen probleem omdat ze dan toch lekker ligt te slapen in de wagen of maxi cosi.
Kraamvisite was idd wel vermoeiend, wij hebben het verspreid gedaan... is niet zo druk maar je bent wel lang bezig voordat iedereen is geweest....zijn flink verwend door de visite :).

Ja die kraamvisite vind ik ook weer heftig. Was het een beetje vergeten. Maar als je één of soms twee visites op een dag hebt (mn in het weekend) en dan de verdere verzorging er omheen, dan zit je eigenlijk de hele dag aan huis gebonden. Op zaterdag hebben we midden op de dag ook nog zwemles met mijn dochtertje, dus al met al kom je niet veel aan gezinsuitstapjes toe. Het is wel heel leuk om al die mensen weer te zien die je soms al langere tijd niet hebt gezien, en aan de andere kant heb je ook steeds hetzelfde verhaal en dat is soms wel minder (ja hij slaapt goed, ja hij eet en groeit goed....) en mijn dochtertje is het helemaal zat en zit soms in de schuur omdat ze dan niet naar de visite wil (wat wij natuurlijk niet goedkeuren, maar toch.....)Wij hebben ook wel veel gekregen, echte jongensdingen (mn kleertjes) dus dat is super fijn. Heb zelf nauwelijks wat hoeven kopen en het loopt door tot maat 68.
En best veel knuffels en snoezeldoekjes, zo veel dat ik daar ook weer een paar ga weggeven, want het is niet normaal. We hadden natuurlijk al een bups in huis van de eerste.
groet

Goed verwend dus. Wij hier ook, al ben ik benieuwd of ze alles wel aan krijgt. Heb winterse kleding en zomerjurkjes in dezelfde maat gekregen. Dus...
Maar goed wel hele leuke dingen allemaal.

En inmiddels alweer vijf weekjes oud, eerste keer bureau al gehad. Ze doet het goed, gaat al richting de 5 kilo. Is zeer tevreden. Slaapt al van 23.00 tot +- 5.30, dus ik ben een blije mama. Genieten hier.

Al heb ik ook van die momentjes dat je even niet weet wat te doen. Krampjes bijvoorbeeld, wie dat bedacht heeft....

Ohhhhh wat zalig zo'n lange nacht. Hier meestal 23.30, 2.30 en 5.30 een voeding, hoogstens een keer een uurtje extra ertussen. Maar ik geef borstvoeding en volgens mij is dat lichter verteerbaar.
Mmmm niet heel handig, zomer- en winterkleertjes in dezelfde maand. Ik had bij mijn dochtertje wel regelmatig een romper met lange mouwen en daar overheen een shirtje of jurkje met korte mouwen. Voor de lente en herfst. Zo konden de zomerkleertjes wat langer mee.
Ik ben echt heel blij met de kleertjes, ik denk dat alles wel gedragen gaat worden. Alleen de hele kleine kleertjes (50 en kleine 56) zijn maar een paar keer gedragen.
groetjes

idd, heerlijk die nachten zo. Maar borstvoeding of fles schijnt inderdaad een heel verschil te zijn.

En dan nog, de meesten in mijn omgeving zijn heel verbaasd dat ze het al zo doet.

Dus ik denk dat ik gewoon heel trots kan zijn op mijn lieve kleine meid :)

ja de nachten worden bij ons ook steeds langer... daphne krijgt rond 21;00- 21:30 de fles en wordt dan de volgende morgen rond 9:00 wakker (dit is sinds afgelopen weekend).. Dus dat is wel erg fijn...Ze groeit lekker door en ze heeft alle kleertjes die we hebben gekregen al flink wat keertjes aan gehad, dat is erg fijn.. Wij krijgen nog steeds wel visite en als ze naar haar maat vragen dan vraag ik een maatje groter als dat ze nu aankan..Sinds vorige week krijgen we al lachjes met geluid en als ze je dan ziet ook. verder is haar mobiel boven de box steeds interessanter aan het worden en 'praat' zo af en toe ook al tegen winnie de pooh en zijn vriendjes...

Terug
Bovenaan