Hallo waar zijn jullie allemaal, het is zooooo rustig hier haha

Hoi daantjuh,

Ondanks dat ik het in eerste instantie niet van plan was.
Heb ik nu een lijstje gemaakt met wat richtlijnen voor tijdens de ontsluiting en bevalling, en ook voor daarna.
En ook mocht ik eventueel naar het zieken huis moeten, en ook nog dingen  mocht ik opgenomen worden.  Heb ik gewoon ingezet hoe (vooral ik wil dat alles verloopt) en dat moet ik dus van te voren ook nog doorspreken bij mijn vk. En ook heb ik een extra exemplaat voor eventueel in het ziekenhuis.
Punt 1 was dat ze me zoveel mogenlijk alleen(met mijn vriend) laten en niet dat iedereen continu in en uitloopt (lijkt me zo vervelend).

Net aan mijn vriend laten lezen en had er ook ingezet dat het me fijn leek als ik of mijn vriedn het kindje aan pakt als het geboren wordt (had ik het nog niet over gehad). Zegtie gelijk ohw wil jij dat doen.. dat wil ik namelijk  ook wel doen (gaat al neer als ie en ziekenhuis serie op tv ziet maar we wachten af )

Ook had ik er bij gezet dat ik er geen stagaire's bij wil of leerlingen. Werd ie een beetje boos hij echt zo daar hadden we het over gehad en dat vond je goed(ja vond het prima als er iemand komt tijdens de kraamweek) maar goed ik natuurlijk ook gelijk beetje boos (hormoontjes)  jah nog ff wie wou je nog meer uitnodigen geloof da t ik er genoeg aan heb als ik jij (mijn vriend), verloskundige en een kraamhulp tussen mijn benen staan te kijken  zegt ie ook nog nou die zien dat elke dag hoor, ja dat snap ik ook kan ik me er nogwel niet prettig bij voelen, dus balletje ff terug gekaatst of hij anders ff lekker met zijn benen wijd ging als het toch zo makkelijk is  .
Maar goed uiteindelijk beetje miscommunicatie (kort lontje )  hij   dacht dat het over de kraamweek ging (staat notabene nog een kopje boven met bevalling), Ik uitgelegd dat ik dus ook geen leerling verloskunde aan mijn bed wil, hij wist niet dat ook gebeurde had ie nog nooit van gehoord.

Maar goed Nu was ie het helemaal eens met mijn  richtlijnen

Had ook alvast lijstje gemaakt voor intake gesprek kraamzorg, en ook over de kraamvisite (voor als de kraamverzorgde komt).

Hoe voorbereid kan je zijn met nog 14 weken en 2 dagen te gaan, mijn vriend lacht me nu al uit, had inderdaad ook gezegt dat het 3 weken eerder kan komen waarop hij zegt maar ook 2 weken later hoor Grrrrr.

Groetjes

Ha mamamiss,

Fijn dat jullie na de miscominicatie op een lijn liggen haha
mannen, soms..............grrr ik moet nu echt op mijn strepen gaan staan soms haha
een vriend van ons heeft hulp nodig in het weekend van 11 okt met verhuizen, wil ie mee gaan helpen de hele dag, ik zeg tegen hem zou je niet eerst zorgen dat hier alles op orde is voordat je anderen gaat helpen, het kamertje is klaar, maar de deuren moeten nog aan de kant van de overloop geverfd worden en er moeten nog 2 afwerplintjes geplaatst worden bij de drempels, verder moeten we nog een matrasje enzo halen, lakentjes etc. Ik wil dat graag allemaal in huis hebben dus wordt daar de eerste weekenden aan gewerkt en dan mag ie andere dingen gaan doen haha
Hij wil dat het zo snel mogelijk komt, maar ik moet het wel overal mee achteraan zitten grrrrrrr
Gisteren wel de box en kinderstoel en kinderwagen in elkaar gezet ook even om te kijken of alles in orde was en dat was maar goed ook want er is een stuk af van de boxlade, was ook al een deur van de kast beschadigd, kan ook nooit helemaal goed zijn he?

liefs Daantje

Hoihoi,
Ik ben al een tijdje niet geweest. door bekkenklachten niet altijd meer zin en energie om op zolder achter internet te kruipen.
Jemig, wat hebben jullie al veel gedaan. Nou hebben we al twee kids dus de meeste dingen hebben we al in huis. Alleen moeten we nog even de kamer van de oudste zover klaarmaken dat de tweede er bij kan. Daar moet nog een nieuwe vloerbedekking in (Dat komt ergens in oktober). De wieg lenen we van een vriendin, die komt ook nog een keer.
Wassen, ach eerst moet ik maar eens uitzoeken wat kleintje nog aan kan. De twee oudsten hadden allebei vrij snel zomerkleertjes aan.  Ik was het wel gewoon ook met wasverzachter heb daar nooit problemen mee  gehad.  
Geboortekaartjes, daar heb ik net even  naar gekeken wij willen het graag van  internet bestellen en dan wel met een eigengemaakte  foto erin. Mijn man  heeft namelijk zijn eigen fotografiebedrijfje.  Dat zal wel iets  van geboortepost.nl worden of kaartje to go ofzo.  
Het  begint hier en daar wel te kriebelen maar het duurt nog zeker 12 weken voordat  ons kindje zich aankondigt, de oudste twee waren ook over tijd. Dus eigenlijk vind ik dat ik nog wel even tijd heb om alles te doen. haha, zul je zien dat deze eerder komt.  'k  heb nu wel veel meer last van harde buiken enzo, maar als het eerder komt zien we het dan wel weer.
ik heb veel zwitsal en natusanproducten gebruikt. Heerlijk. Echte babygeurtjes.

hoi hoi,

Iedereen ook weer lekker druk bezig met het huis aan kant maken en de spulletjes verzamelen. Gek hè, nu de bevalling eraan komt wil ik ook dingen in huis af hebben die voorheen niet zo noodzakelijk waren..... afgelopen weekend hebben we (nou ja ... vriendlief eigenlijks) de laminaatvloer in de bijkeuken gelegd (lagen 30 jaar oude plavuizen) en een muur in de woonkamer een kleur gegeven.

Morgen kunnen we het wiegje ophalen. Ben heel benieuwd. Gelijk nog even langs de Ikea voor fotolijsten, voor op de geverfde muur.

De kinderkamer is zo goed als af, wil nog met onze dochter gaan vingerverfen voor schilderijtjes in de kleuren van de kinderkamer en daar ook de naam van het kindje later in verwerken (aangezien we niet definitief weten wat het wordt), moeten we het eerst  maar eens over de namen eens worden. Weet ik ook hoeveel schilderdoekjes ik moet ophalen.

Ben inmiddels begonnen  met het verzamelen/klaar leggen  van de overige  baby-spulletjes. Vandaag zelfs het boxkleed uitgewassen. Dacht dat er heel licht het weer/schimmel in zat, maar dat was gewoon stof....

@mammamis
Wel een goed idee om echt zo'n lijst te maken. Blijft er bij mij vaak bij. Wel goed om dat straks met mijn verlof te gaan doen. We gaan er (heel fout) van uit, dat de bevalling ongeveer hetzelfde gaat als bij de eerste en dan zijn we al heel blij dat we het ziekenhuis op tijd halen. Onze dochter is geboren, toen we nog geen kwartier op de verloskamer waren. Na de geboorte hebben we ons nog moeten voorstellen aan de verloskundige en een stagiaire (was haar eerste bevalling ) Vanaf breken van de vliezen heeft het ruim 5 uur geduurd en vanaf de eerste weeën anderhalf uur....

@Daantje:  
Wat zonde dat nu ook de box niet goed geleverd is... Gelukkig is dit voor risico van de leverancier, maar blij word je er niet van......    Gelukkig hebben we dat allemaal al in huis en moet alleen de box nog van de zolder gehaald worden.

@Liedje:
Wat leuk dat je een foto op jullie kaartje gaat doen. We hebben een kaartje uitgezocht hier bij de drukker, in dezelfde stijl als bij onze dochter. Ben er helemaal blij mee, maar nu de definitieve tekst nog...

Alweer een heel stuk geschreven.

Groetjes Noah       Vandaag 28+1 wk zwanger.

Hey meiden daar ben ik ook weer eens.

Ik lees dat iedereen al druk bezig met alle spulletjes in orde maken voor de baby..helaas kan ik dat nog niet doen. Ik heb natuurlijk wel de kinderwagen in huis, mocht ik eventueel ineens eerder bevallen kan die daarin haha...niet de bedoeling maar beter iets dan niets. De meubels voor de baby die kunnen we nog niet kwijt want we zitten middenin een verhuizing.

@ Daantjuh, komt je vriend toevallig bij ons verhuizen? hihi...Ik ga op 11 oktober verhuizen met mijn 2 oudere kids en samenwonen met mijn vriend haha. Je begrijpt dat ik nu dus in een puinhoop zit en ik er nogal kriegel van wordt omdat ik vreselijke nesteldrang heb. Ik wil zo graag alles in orde hebben pfff. Maar het zal wel goedkomen. Nog 3 weken en dan is de grote dag en dan kan alles in sneltreinvaart in orde gemaakt worden. Ik ga nog even een doos inpakken...zucht...

Tot gauw weer en iedereen succes met de voorbereidingen

Ps: ik ben best wel bang voor de bevalling eigenlijk. brrrr.

Ja ik zal mijn "gezicht" hier ook weer eens even laten "zien."

Ik ben niet zozeer bang voor de bevalling, maar wel erg benieuwd. We hebben gisteren op de zwangerschapsgym de verschillende uitgangsposities voor bevallingen geoefend. Dus hoe je kunt   liggen, zitten, staan wanneer je persweeen hebt. Ik kwam erachter dat de meest voorkomende houding en die je veel op tv ziet (liggend op bed, hoofd op de kin en benen omhoog gebogen vasthouden) voor mij dus echt niet prettig is. ik heb het gevoel dat er dan al zoveel druk op mijn hoofd staat, dat ik meer op mijn hoofd zou persen dan naar beneden.

Ik wil dus proberen om in de half liggen, half zitten houding te bevallen. Dat leek me wel prettig. Maar goed, we zullen zien.... misschien kom ik hier in december vertellen dat ik TOCH liggend ben bevallen hahaha.

Waar ben je precies bang voor?

Hee weekee,

Ik ben al 2 x bevallen en dat was geen pretje. Beide keren kreeg ik mijn kind er niet uitgeperst en moest de gyneacoloog bovenop me gaan liggen en de vacuumpomp er aan te pas komen. Bij de laatste keer was het hoofdje er al uit maar wilden de schouders niet komen en heeft mn kind echt pijn gehad. Hij kwam er uit met zwarte schouders van de kneuzingen. Ik ben bang dat ik het dit keer weer niet voor elkaar krijg en een keizersnee moet ofzo. Wil absoluut geen ruggeprik, ben zo bang dat ze verkeerd prikken met alle gevolgen van dien. De meeste mensen zweren bij een ruggeprik maar aan mijn lijf geen polonaise. Ik wil een droom bevalling. Vlotte ontsluiting en een kind wat er gewoon binnen een uur uitkomt met persweeën en op mijn eigen kracht  haha. Zo ik heb mn frustratie over de bevalling even gedumpt hier. Hopelijk schrik ik niemand af haha...sorry daarvoor alvast.

Groetjes peet

Jeetje Peet, da's inderdaad pittig, zeg. Ik heb bij mijn eerste ook de vacuümpomp gehad, maar dat ging vrij goed, hij was er zo uit. Ach, ik maak me een voorstelling van jouw kleintje met die schoudertjes, echt heel sneu. Heeft het herstel daarvan lang geduurd ? Maarre die droombevalling waar jij het nu over hebt, bevalt mij ook wel (leuke woordspeling ). Zullen we die dan maar bestellen ??

Groetjes Bibi

Terug
Bovenaan