Happy en Bianca, gaan we hier verder?

Hai Happy en Marloes,

Even een kort berichtje van mij. Ben nog steeds wat visite-zat, maar toen ik gister me aan het uitleven was met de huishoudelijke klusjes, stond ineens weer een kennisje voor de deur met haar kids. En vanmiddag heb ik m'n baas op visite, dus dat wordt zo snel even boodschappen doen enzo.
Stom is dat hè, eerst hebben we maar heel weinig aanloop en ineens komt iedereen tegelijk langs.Hebben jullie dat ook?

Fijn dat het met Stijn weer beter gaat Marloes! Spruw is erg vervelend, ik had het ook met Jòia en toen had ik het ook op m'n tepels. Dat deed erg zeer met voeden.
En hoe gaat het met Roy vandaag, Happy? Al bij het consultatiebureau geweest? Ik hoop dat ze je daar goed kunnen helpen.

Chiara'tje gaat super, groeit als kool en wordt met de dag wijzer. Ze heeft al een aantal keer naar mij gelachen, soms krijg ik zelfs een flinke grijns van d'r. Haar papa heeft het helaas nog niet kunnen zien, maar ja, ze is natuurlijk het meest van de dag bij mij. geweldig om zo'n tandeloos bekkie naar je te zien lachen! Ze krijgt er ook van die pretoogjes bij, helemaal geweldig.
Af en toe heeft ook Chiara last van haar buikje, maar zodra ze een flinke broek heeft geproduceerd is dat over. Meestal wrijven we over haar buikje, dat vindt ze fijn dan.

Chiara moet donderdag haar eerste prik al halen. Wel snel, maar als ze 2 maanden oud is zijn we op vakantie. Ik hoop dat ze er niet teveel last van gaat hebben, ik vind het zo zielig voor die kleintjes.

De konijntjes groeien ook hard. Zondag was het even spannend, want ik had het buitenhok verschoond en dat vond Snuf geloof ik niet zo leuk (of juist wel?) want ze gooide de jongen uit het nachthok. Ik heb er maar een handdoek voor gehangen, blijven de jongen droog en warm, dus nu liggen ze daar nog. En gister bekeek ik het spul eens even goed en toen zag ik dat we niet 4 kleintjes hebben, maar 5....
Ik kan er (nog) wel om lachen!
De eigenaresse van de ponystal wil wel een of meer mannetjes hebben, dus hopen dat er een mannetje bijzit. Voor de rest moet ik nog op zoek, maar 1 vrouwtje willen we houden.

Onze pony d'r buik begint flink te zakken, het is een echte hangbuik. Volgens mij kan het echt niet lang meer duren nu. De kids dachten meteen klaar te zijn, want Milan riep al: Dat is leuk, dan hebben we allebei een eigen pony!
Maar nee, als er een veulen komt dan verkopen we het wel na een half jaar. De beestenstapel moet wel enigzins binnen de perken blijven....

De vlekken heb ik niet uit de splinternieuwe pyama en romper gekregen helaas. Zelfs m'n schoonmoeder (een schoonmaakwonder) had geen tips meer voor me. We doen Chaira nu savonds grotere luiers om (we zitten nog in de kleinste maat) en die kunnen meer hebben. Op de een of andere manier worden Chiara's vieze broeken snachts geproduceerd, dus dat gaat goed.
Als jij wel de vlekken eruit krijgt, moet je me maar verklappen hoe je dat gedaan hebt, Marloes!

Ik ga nu snel naar de winkel, voor de visite op de stoep staat.... Fijne dag en toe gauw!!!

Groetjes, Bianca

Hi Bianca en Marloes,

Vandaag ook al een prachtig weertje, boven verwachting!
Mijn vriend had vandaag vrij genomen, want het zou rotweer
worden en dan kon hij niet veel doen (heeft een bouwbedrijf).
Maar wonder boven wonder schijnt de zon! Ik denk dat ik zo even lekker met een kopje thee buiten ga zitten (gewapend met babyfoon uiteraard ;-) Die kleine ligt heerlijk te slapen.

Ik heb de probleempjes uitgelegd bij het cb. Zoveel wakker zijn was op zich geen probleem vertelde de arts; het ene kind heeft gewoonweg meer slaap nodig dan het andere. Het huilen, tja.. is nog lastig te zeggen waar het aan ligt. Misschien toch krampjes. Die Cinababy druppels had ik al, ik weet eigenlijk niet of ze echt helpen, merk het nog niet zo. Het huilen kan ook verveling zijn, kan zijn dat ik Roy té slaperig in bedje leg zodat hij wakker schrikt in bed en ik hem dus eigenlijk eerder, bij de eerste vermoeidheidstekens, in bedje moet leggen. Bij een eerste kindje is dat erg lastig vind ik om te bepalen...   We moeten ons mannetje dus echt even leren kennen en hij ons. De tijd voor nemen en goed aftasten en hem observeren..

's nachts gaat het trouwens formidabel. Vannacht heeft meneer zelfs  6 uren achter elkaar doorgeslapen! Zalig! |

Enne.. Roy was goed gegroeid. Zit nu op 4565 gram (geboortegewicht was 3800 en hij is alweer 4 weekjes)
En hij is 56 cm inmiddels. Verder was alles dus heel goed.

Dus Chiara al bijna haar eerste prikjes. Ik ben heel benieuwd hoe ze daarop reageert! Ik vind het altijd zo zielig. Ik kwam op het cb een vrouwtje uit de buurt tegen met haar baby van 12 weken, die had ook een prikje gehad, zo huilen!!

vanavond heb ik ook het werk (lees: aantal collega's) op bezoek.
Ik hoop dat ze wat rustig zijn, ben een beetje moe. Gewoon veel op sjouw geweest vandaag en ook wel bezorgd geweest om het vele huilen van Roy denk ik. Eerst consultatieburo, daarna eten bij schoonouders, vervolgens moesten we nog onze paspoorten verlengen (pasfoto's bleken niet goed, dus ook nog nwe laten maken..zucht) En met alles was Roy gewoon mee.
Kortom: net thuis!  
Ik duik het zonnetje in, nu die nog lekker schijnt!

Tot snel, fijne dag

Goedenmorgen dames,

zo, ik heb weer even de tijd voor een berichtje. Stijn heeft voor de eerste keer acht uur achter elkaar geslapen. Hij heeft gisteravond om half negen een voeding gehad en toen kwam hij pas weer om half vijf. Hij heeft toen maar aan één borst gedronken, met als gevol dat ik om kwart voor zeven wakker werd met een hele pijnlijke overvolle borst. Gelukkig hoorde ik hem wakker worden en heeft hij heel goed gedronken.

Stijn kan vanaf de eerste dag al wat lachen. Eerst was het een reflex, maar net was Rick een boekje aan het voorlezen en kreeg hij een hele grote lach van Stijn. Stijn krijgt zoveel aandacht van zijn broers dat ik ze soms echt even moet afremmen. Ze zijn ook zo enthousiast.

Happy, heb je nog kunnen genieten van het mooie weer? Het is nu niet lekker meer buiten. Gelukkig wordt het aankomend weekend beter.

O ja, weet je wat Stijn lekker vind als hij krampjes heeft? Dan leg ik hem op mijn borst met zijn speentje of mijn pink in zijn mond. Dan ga ik half onderuit zitten en kan hij zich niet overstrekken. Vaak dommelt hij dan lekker weg.

Groetjes van Marloes

Hoi Bianca en Marloes

Inderdaad.. vandaag natuurlijk weer regen, na een lekker dagje gisteren. Ik heb weinig buiten kunnen genieten. Kreeg onverwacht bezoek toen ik het typte en van plan was!   Mijn baas.
Oeps, ik zat net te kolven, dat heeft hij gezien want hij kwam onverwacht binnen, in de rommel en ik met een borst ontbloot.

Ach ja

En gisteravond wat andere collega's. Was wel heel gezellig.
Veel kado's gekregen!!! Roy is verwend

Die avond was het weer drama qua huilen. Uren achter elkaar. Een collega met twee kinderen wist ook niet wat het kon zijn. Ze vond het ook zo zielig klinken en ook verkouden klinken.,.   Ik heb vannacht een gesneden ui naast zijn bedje gelegd, kijken of het nu beter is. (slaapt nog lekker)
Voor de rest, mochten het toch ook krampjes zijn, ga ik venkelthee maar proberen. Wel handig zo;n forum hoor: je kan genoeg tips  van andere moeders krijgen!!

Ik ben van plan om vandaag maar eens lekker de kaarten in te plakken. Heb bij de hema een plakboek gekocht en wil voorin alle zwangerschaps-kaarten plakken en later achterin de enorme lading kaarten na de geboorte!!!!   Kijken of mijn kleine jochie dat toe laat en mij deze knutselmiddag gaat gunnen

Wat zijn jullie plannen voor vandaag meiden?

Hoi dames,

zo, het huis is aan kant, de jongens zijn even een filmpje aan het kijken en Stijn slaapt. Ik heb hem wakker op bed gelegd en ben zijn kamer gaan schoon maken. Daarna ben ik weg gegaan en is hij uit zichzelf gaan slapen. Hij was ook zo moe.

Happy, volgens mijn kraamverzorgster mag je geen venkelthee aan een baby geven, omdat dit niet goed voor hem is. Je kan het wel zelf drinken of venkelwater kopen. Als het goed is verkopen ze dat bij de Tuinen. Ik heb gisteren, toen ik Stijn zijn vitaminedruppels gaf, meteen drie Cinababydruppels gegeven en hij heeft geen last gehad van krampjes. Ik vind het zo lastig als een baby huilt en je weet niet wat er met hem is. Met Tom was alles nog zo nieuw en waren we zo onzeker. Daar kan ik zelf ook verdrietig van worden. Ik zeg wel eens dat we Tom hebben gekregen om te oefenen.

Straks ga ik nog even een mand strijk wegwerken. Daarna ga ik nog even achter  de naaimachine om nog een broek voor mijn man korter te maken en rond kwart over drie komt er nog een achterbuurvrouw op kraamvisite. Mijn buurvrouw, waarvan ik dacht dat ze een goede vriendin was, is nog steeds niet geweest. Ze is boos omdat ze niet meteen toen ik uit het ziekenhuis kwam met haar kinderen van drie en zes jaar langs mocht komen. Die kinderen mogen naar mijn idee veel te veel en ze vond dat mijn man aan haar kinderen had moeten uitleggen waarom ze niet mochten komen zodat ze niet boos zouden worden op haar.  Ik heb  haar in de kraamweek nog gebeld om sávonds langs te komen, maar toen  vroeg ze niet eens hoe het ging  en zei alleen beledigd dat ze pas van plan was om te komen als haar kindertjes welkom zijn. Sindsdien heeft ze niets meer van zich laten horen. Ik snap er niets van en heb er ook al behoorlijk wat tranen om gelaten.

Ik kreeg vorige week nog een kaartje van onze kraamverzorgster. Ze heeft het zo naar haar zin gehad bij ons en wij met haar. Ik denk dat ik voor haar een kaartje terug stuur naar de kraamzorgorganisatie, want ze was zo lief voor ons allemaal. Ik heb aan haar alleen maar goede herinneringen over gehouden en kijk terug op een geweldige kraamweek.  

Hoe is het met jullie eetlust? Ik kan heel de dag door wel eten en snoepen. Vooral veel koek. Maar ik eet ook meer brood en warm. Verder drink ik heel veel. Hebben jullie dat ook?  

Groetjes van Marloes  

Hoi Marloes en Bianca

Marloes, wat naar zeg van je buurvrouw (en ''vriendin'')
Dat zijn reacties waar je niet op zit te wachten.. zeker niet
als je denkt dat je goede vriendinnen bent. Je zou toch denken dat er wel enig begrip zou zijn, zeker omdat ze zelf kinderen heeft.
Misschien toch eens uitnodigen om eens goed te praten (zonder kinderen, die toch afleiden..)?? want dit is ook zonde....

Het is gelukt om de zwangerschapskaarten in te plakken.
De rest volgt wel, ik zal nu eerst even de koelkast schoonmaken,
vond het niet meer fris in de deuropening vooral...
Niet het leukste klusje (vind ik) maar moet wel gebeuren en ik vind dat ik dit moet doen en niet de tv aandrukken (wat veeel makkelijker is!!!)

Leuk Marloes, dat je kraamhulp zo fijn was. Dat zijn heerlijke herinneringen. De mijne was niet verkeerd hoor, maar ook niet om over naar huis te schrijven.

Eetlust, tja heb ik ook wel erg, maar ik eet minder dan ik zou willen. Zelfde geldt voor drinken. De verloskundige adviseerde me veel te drinken, omdat ik bv geef.. maar het schiet er vaak bij in. Op warme dagen denk ik er goed om maar zoals dit weertje vergeet ik het vaak en heb dan 's avonds enorme dorst.

Nou meiden, ik ga me toch ff in de koelkast storten
(maar dan niet om te snaaien helaas!!!)
Doei

Hallo dames!

Daar was ik dan eindelijk weer!
Soms lastig om even een momentje te vinden om wat te schrijven, nu de kids vrij van school zijn. En ik ben vreselijk aan de opruim, het lijkt wel of ik nog zwanger ben!
Manlief is er wel blij mee, al moet ie af en toe zoeken waar ik alles heb opgeruimd, maar gelukkig weet ik alles precies te liggen. Dat is weleens anders geweest, ik raak aardig gestructureerd hier thuis. Normaal ben ik dat voornamelijk op mijn werk....

Marloes, wat jammer dat je buurvrouw het zo heeft opgevat. Maar logisch toch, dat je eerst even wil bijkomen van je bevalling voordat je haar met de kids op bezoek wilt hebben. Bovendien heb je ook je eigen jongens nog, die moesten ook de kans krijgen aan hun nieuwe broertje te wennen. Dat kan ze zelf toch ook aan haar kids uitleggen? Dat heeft niets te maken met wie de schuld zou moeten krijgen, volgens mij.
Hopen dat het weer goed komt, zeker omdat het je buurvrouw (en goede vriendin) is... Misschien een serieus gesprek aangaan, zoals Happy al voorstelde?

Heerlijk dat Stijn zo lang slaapt snachts! Chiara meld zich na 5 a 6 uur snachts, drinkt dan 1 borst en valt dan weer in slaap. Ik ken dat gevoel wel van op knappen staan aan 1 kant, dan ben je blij als ze zich melden voor een voeding.

Leuk dat je je kaartjes in kon plakken, Happy! Toevallig had ik ook vorige week een plakboek bij Hema gekocht om hetzelfde te doen. Leuk voor later, als de kids groter zijn! Ik was laatst echt in zo'n fanatieke bui, heb meteen een heel Anne Geddes babyalbum volgeplakt met foto's en nog een plakboek met foto's van de dierentuin gevuld. Maar ik moet echt zo'n bui hebben, anders blijft het te lang liggen en weet ik niet meer welke volgorde in de foto's zat.
Ging het goed met Roy vandaag?
Volgens mij hebben we Milan vroeger ook weleens venkelthee gegeven, maar dat weet ik niet zeker meer, is alweer 5,5 jr geleden. Alledrie de kids hebben savonds een huilmomentje gehad, als het donker ging worden, daar schijnen baby's een hekel aan te hebben werd me toen verteld. Chiara huilt soms ook als het gaat schemeren, maar laat zich goed troosten.

Vandaag heeft madammetje opnieuw langs haar (grotere) luier gepoept. Gisteravond ook al. Met heel veel boenen en biotex  heb ik de vlekken helemaal uit haar broekjes gekregen, maar met de rompers is dat niet helemaal gelukt.

Wij kregen ook vorige week een kaartje van onze kraamhulp. Had jij soms ook Icare, Marloes? Ik zou de kraamweek zo weer over doen, het was een superweek! Morgen is Chiara alweer 5 weken, het vliegt aan me voorbij. Gelukkig is Chiara maar een kleintje, ik heb maatje 50 nog steeds in gebruik, al begint maatje 56 ook al te passen. Van mij mag ze lekker lang baby blijven!

Morgen  krijgt Chiara haar prikjes, ik hoop dat het mee gaat vallen.
En nog een paar weekjes, dan zitten we in Italie!!!
Gaan jullie nog op vakantie? Had ik vast al eens gevraagd, maar ik weet het niet meer???

heerlijk dat we hier ook weer een zonnetje krijgen! Ik was hard gaan grasmaaien en onkruid wieden toen de zon scheen. En dweilen terwijl de kids buiten speelden. Maar ik heb dus nog niet lekker in de tuin kunnen zitten door mijn opruimwoede en de visite. Dat ga ik dus komend weekend doen...... Al krijgen we dan weer visite. Zucht....Maar da's ook erg gezellig, vrienden met hun (kleine) kids.

Ik ga zo lekker naar bed, even lekker bijtanken....
Welterusten voor straks en groetjes, Bianca

Goedenmorgen allemaal,

zo, eindelijk heb ik even tijd. Stijn ligt op bed. We zijn net boodschappen wezen doen en hij was in de wagen in slaap gevallen. Thuis heb ik hem overgetild naar zijn bed, waar hij nu een beetje ligt te moperen. Gisteravond heeft Stijn om half twaalf de laatste voeding gehad en meldde zich pas weer om half zeven. Helaas werd ik weer is wakker met een nat nachthemd. Wanneer zou dat lekken overgaan?

Bianca, wat heb je toch een klein meisje. Stijn heeft pakjesmaat 50/56 die hij al niet meer past, net als heel veel kleine rompertjes. Stijn heeft zelfs al pakjes maat 62 aan gehad. En de luiers draagt hij in maat drie (midi, geloof ik).

Wij gaan dit jaar niet op vakantie. Dat zien we niet zitten met een baby. We doen gewoon leuke dingen in Drenthe.

Ik heb inderdaad kraamzorg gehad van Icare. Leuk he, dat ze een kaartje sturen. Dat was bij Rick nog niet zo.

Stijn heeft geen zin meer om te gaan slapen, dus ik ga even bij hem kijken.

Dames, een hele fijne dag en tot vlug.

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan