Happy en Bianca, gaan we hier verder?

Hoi Bianca en Marloes

Zo ik ben naar binnen gevlucht. We zaten even buiten te eten, tot er opeens een enorme donkere wolk over kwam drijven gevolgd door regen en onweer! Ik hou daar niet zo van!! (nog zacht uitgedrukt.. ben bang voor die harde klappen)

We hebben gisteren gewinkeld in Groningen, mn vriendin en ik.
Was heel gezellig en heerlijk om er ff helemaal uit te zijn.
Uiteraard heb ik wel tig keer gebeld met het thuisfront om te horen hoe het ging ;-) maar het ging byzonder goed. Mijn vriend moest Roy gewoon wakker maken voor de voedingen!!!
Dit hebben we dus nog nooit meegemaakt, zo vast slapen!!
Lang leve de inbakerdoeken!

Laatst vroeg trouwens nog een van jullie hoe vaak onze baby's in badje/douche gaan. Ik doe het dagelijks, de tummytub. Roy heeft duidelijk een voorkeur hiervoor, vindt het gewone badje te groot denk ik. Het is echt een mannetje dat houdt van geborgenheid, knuffelen etc. vandaar dat het inbakeren ''veilig'' voelt voor hem en een tummytub, draagdoek etc. ook
Even alleen in de box liggen om zichzelf te vermaken vindt ie helemaal niets.

Weet niet of ik het nou eerder heb gevraagd (nogsteeds dementie!) maar hebben jullie baby's al een   eerste lachje geschonken???
Roy zowaar gisteren! Hij lijkt opeens heel gelukkig te worden!
Gisteren lachte hij naar zijn vader. Vanmorgen op de commode toen ik lekker met hem aan het ''kletsen'' was, deed ie het bij mij...zo lief!!!!

Ik ga even mijn klerenkast opruimen, de positiekleren etc. sorteren. Ik heb natuurlijk gisteren even heerlijk nieuwe kleren gekocht! Een tussenmaat, dat wel, want ik kan mn oude maatjes nog niet aan... maar heerlijk om uit de positiekleren te kunnen!!!

Tot gauw schrijfs weer!

Hoi Happy en Bianca,

he he, wat een hitte. Ik zweet me kapot. Zou dat ooit weer over gaan? Vanmorgen heb ik ook de kast uitgemest. De kleding die nog fatsoenlijk is gaat naar mijn zusje en de rest krijgt een enkele reis Leger des Heils. Verder heb ik ook alle andere kleding maar eens nagekeken. Er ligt nu een hele grote bult naast mijn kast, want de vuilniszakken zijn op. En aangezien ik nog steeds alles vergeet....

We hebben voor Stijn een wikkeldekentje waarin hij al drie dagen in de box heeft geslapen. Dat geeft hem een soort rust. s'nachts doen we dat niet, omdat ik er dan geen zich op heb en dat vind ik geen fijn idee.

Happy, wat de eerste lach betreft, die hebben we al een paar keer mogen zien en horen. Heerlijk, dat lachgeluidje. Bianca, ik heb een foto met een lach naar je toe gemaild. Heb je hem al gezien?

ik ga even mijn thee op drinken en kijken wat die twee grote donderstenen aan het vuitspoken zijn. Ze hebben kort geslapen vannacht en zijn niet echttolerant naar elkaar toe.

Groetjes van Marloes

Hoi Bianca en Marloes,

Lief zijn die eerste lachjes he.
Vannacht was ik Roy aan het verschonen, hij leek nog half van de wereld en staarde in een roes wat voor zich uit. Totdat ik zachtjes tegen hem begon te praten: zijn hele gezichtje klaarde op, oogjes straalden en een grote lach naar mij van oor tot oor. Prachtig!

Ja het is erg warm steeds. Nadat ik alle bakerdoeken van Roy verwijderd heb, is zijn lichaampje steeds helemaal bezweet, ik kan me voorstellen dat het erg heet is, moet er zelf niet aan denken om er nu als een mummy bij te liggen! Maar goed, ik heb de dunste doeken en inmiddels ook geen romper meer eronder (maar alleen luier) dus tja, kan er weinig aan doen.

Haha ik heb gisteravond bij de late avondzon twee roseetjes gedronken, de eerste druppels alcohol weer sinds tijden!!!
Die vielen erg lekker moet ik zeggen. Tussendoor had mijn vriend de fles gegeven aan Roy en ik afgekolfd dus ik heb verantwoord gedronken! Even genieten, het was het ideale moment ervoor: zwoel avondje, einde van het weekend, vond ik zo!

Jullie ook een goed weekend gehad?

Hoi dames,

zo, eindelijk even de tijd om een berichtje te plaatsen. Gisteravond heb ik de stekkers van de pc eruit gehaald omdat het ging onweren. Bij mijn schoonvader is de bliksem dwars dor de beveliging van de schakelaar in het verlengsnoer heen gegaan en hij kon zijn computer weggooien. Daarom haal ik de stekkers er maar uit.

Bianca, is je schoonzus al bevallen? Wel spannend zeker. Vooral zo tegen het einde. Ik vind het bij mijn zusje ook zo spannend. Vooral omdat het er twee zijn. Ik ken niemand in mijn omgeving die een tweeling heeft. Gelukkig gaat alles goed.

Happy, gaat het inbakeren nog steeds goed? Ik kan me voorstellen dat het warm is voor dat kereltje. Ik heb Stijn vanacht alleen onder een lakentje in zijn pyama gedaan. En nog was hij klam van het zweten.

Wat was het gisteren vies warm zeg. Ik heb het gras gemaaid en geharkt en was kapot van de warmte. De rest van de middag heb ik niet zo veel meer gedaan. Ik hoop dat het vandaag droog blijft, want ik heb alweer een berg was.

Ik hoor wat ontevreden geluidjes bij Stijn, dus ik ga maar even bij hem kijken.

Groetjes van Marloes

en een hele fijne dag allemaal

Hoi Marloes en Bianca,

Ik wacht tot mijn vriend thuis komt zodat ik eten kan maken,
dus kruip even achter de pc! |
Wat een onweer gisteren weer he, nou ja.. het donderen viel mee vond ik, veel flitsen! Brr Marloes, wat eng dat het bij je schoonvader is ingeslagen. Mijn vriend zag een vuurbal door de lucht: zoiets heb ik nog nooit gezien. Misschien maar goed ook dat ik die niet zag want ik vind het eng!

~Gelukkig vandaag -overdag- beter weer, ik heb ook 4 wasmachines gedraaid en buiten gehangen.

Nou ja, mijn moeder heeft dat gedaan: ik heb ontzettende pijn in mijn nek, alles zit vast. Het is me er vannacht ingeschoten en ik kon mijn bed niet eens uitkomen! De huisarts gebeld maar omdat ik bv geef mag ik natuurlijk niet al te sterke medicijnen, dus maar aan de paracetamol, al helpt het niet erg veel. De nek is helemaal stijf, erg vervelend,... vooral met zo'n kleintje. Mijn moeder moest Roy gewoon tegen me aanleggen voor een voeding, hem oppakken en tillen deed te zeer. De hele dag maar wat gehangen met warme compressen en nu maar op de been, want ik  kom nogsteeds moeilijk uit bed omdat ik mn hoofd niet kan optillen. Eenmaal uit bed is dus het beste!   Hopen dat het morgen een stuk beter is..

Bianca: ben jij soms op kraambezoek!? Ik mis je hier ''al'' twee dagen!

Ohja, Marloes je vroeg hoe het inbakeren bevalt. Ja nogsteeds heel goed joh. Ik ben zo blij dat dit een uitkomst is! Hij pruttelt wel eens tegen als ie weer in de doeken moet, maar dat zijn gewoon jengelhuiltjes en niet meer hartverscheurend en urenlang!
We zien hem gewoon veranderen in een gelukkig tevreden mannetje nu..

Ik las je andere berichtje bij iemand die veel melk heeft. Die verschijnselen die jullie hebben,heb ik ook! Roy vaak de hik, veel boeren, verslikken en ik ontzettend vaak toeschietreflex en soms ''spuitend'' melk eruit als Roy even loslaat!!! Ook drinkt Roy zo'n kwartiertje totaal.. twee borsten. Maar goed, ik heb het verhaal van Yvonne gelezen en echt veel is er dus niet aan te doen

Tot gauw maar weer!

Hoi dames,

Ik was er nog hoor!
helaas nog niet op kraamvisite, schoonzus is nog niet bevallen, maar problemen met de internetaansluiting. Dat begon zaterdag, en inmiddels hebben we al een x of 6,7 met de provider gebeld maar die weten van niets.
Zaterdag zat ik al achter de laptop om een berichtje te schrijven (via een mobiele verbinding) maar dat tikt niet zo lekker als de gewone pc... Maar goed, Roelof gaat er  vanavond nog verder mee, dus ik hoop weer snel gewoon te kunnen netten en mailen.
Ik heb je foto van Stijn ook nog niet gezien, Marloes, want ik kan de mail wel checken, maar weet het wachtwoord (voor webmail) alleen van ons hoofd-mailadres. Maar ben erg nieuwsgierig hoor!
Chiara lacht nu steeds vaker, maar zodra ik de camera pak, gaat ze daar heel serieus naar kijken en dus krijg ik haar (nog) niet lachend op de foto. Maar ik blijf proberen hoor!

Hoe gaat het nu met je nek, Happy? Vervelend dat je niet veel pijnstilling in kunt nemen nu. Maar fijn te lezen dat Roy het nu zo goed doet!!!!! dat moet een verademing zijn na de eerste moeilijke weken!

Hoe gaat het met jouw kids, Marloes? De vakantie is nog maar net begonnen, maar ik kon ze laatst al wel weer naar school kijken. Vooral Milan is rg aan het uitproberen en hij spoort zijn zusje aan kattekwaad uit te gaan halen. Jòia doet alles wat hij zegt dat ze moet doen, dus net stonden ze met z'n tweetjes de skippyballen in de grote Hortensia te gooien.... Nou ja, het zal de leeftijd wel zijn hè?!
Vandaag was het verder wel heel gezellig met ze, spelletjes gedaan, flink eind wezen wandelen (zij op fiets en traktor) en gespeeld met ze op het schoolplein.
En Chiara krijgt de hele dag knuffels en kusjes van ze.

Met Chiara gaat het heel goed, ondanks de warmte. Ze slaapt nu (meestal) 6 a 6,5 uur achter elkaar snachts en dat is goed te doen. Verder horen we haar overdag alleen als het etenstijd is.

Marloes, ik weet niet of ik het al eerder heb gevraagd, maar krijgt je zus een een- of 2-eiige tweeling? Spannend hoor! Ik ken aardig wat mensen hier met een tweeling, ik heb ook een collega die vorig jaar een meisjes (2-eiig)tweeling heeft gekregen. Haar zoontje was toen net 17 maanden. Was een ongelukje, maar wel welkom. Voor haar is het nu wel enorm druk, met 3 kids onder de 3 jaar die allen al rondlopen, ze krijgt niet veel rust thuis, ook omdat haar man ook onregelmatig werkt en ze elkaar aflossen. Ik denk dat een tweeling het best te doen is als het je eerste kinderen zijn, of als je eerste al groot is. het leek mij altijd wel geweldig!

Om even in de kraam-dingen te blijven; pony is nog niet bevallen, helaas. De hele stal is er mee bezig, een meisje wil desnoods snachts gebeld worden als het zover is. Uiteraard worden we meteen gebeld als er iets is.
De konijntjes kruipen al door het hok en zijn onwijs schattig! Ze zijn al in de buitenren geweest, de kids vinden het geweldig!

Ik ga Chiara even een voeding geven!

Tot gauw!

Groetjes,

Bianca

Hoi Happy en Bianca,

ik werd vanmorgen wakker en het zonnetje scheen, dus dat begint al goed. Stijn is gisteravond om half elf naar bed gegaan en kwam pas over vieren weer voor een voeding. Nou ja voeding. het zijn meer een paar slokjes.

Happy, hoe gaat het met je nek? Wat ik uit je stukje begreep heb je er behoorlijk last van. Nekpijn is heel vervelend en ik hoop voor je dat het vlug over is.

En Bianca, is je pony al moeder geworden? En is je schoonzus al bevallen? gisteren nog niet maar er kan een heleboel geburen in een nacht tijd. Mijn zusje krijgt een twee-eiige tweeling. Gelukkig maar, want dat is minder risicovol als eeneiig. In augustus heeft ze haar twintigwekenecho. Ik ben heel benieuwd.

Af en toe kan ik Tom en rick ook wel naar school kijken. Gisteren viel het wel mee want toen hebben ze heel lief buiten gespeeld. Maar daarnet had ik Stijn op bed gelegd en toen besloten ze om te gaan jumpen. Stijn huilen. Gelukkig wilde hij wat drinken en viel bennen een halve minuut in slaap.

Gisteren is er een doos met een doos van Felicitas langs geweest. Heb ik me, ondanks mijn goede voornemen om niets te kopen, toch weer een abonnement op de Groter Groeien laten aansmeren. Het is gelukkig maar voor een half jaar en kost maar 15 euro. Er zat eigenlijk niet veel spectaculairs in. De gewone dingen zoals twee luiers, sudocreme, maandverband en een bakje fruit en een potje groente. Bij Rick kreeg ik dat spul niet naar binnen. Ik kan hem geen ongelijk geven want het is niet te eten. Bij Stijn ga ik ook weer alles zelf klaar maken. Dat is veel lekkerder.

Straks gaan we naar het consultatiebureau. Ik ben heel benieuwd hoe zwaar meneer is. Ik denk dat hij de vijf kilo wel is gepasseerd. Maar dat laat ik nog wel weten. Zometeen ga ik eens proberen uit te dokteren hoe ik een foto kan plaatsen. Ik ben benieuwd of het me  gaat lukken.  

Groetjes van marloes  

Goedemorgen Marloes en Bianca!

Ik ben heel gemeen, maar ik gebruik even het forum als
afleiding! Roy heeft namelijk nu blijkbaar de terugval die ze normaliter rond dag 3-4 krijgen, alleen hij heeft het wat later. Ben immers vrijdag begonnen met inbakeren. Doordat ze hernieuwde kracht krijgen en hun slaapgebrek inhalen, kunnen ze nu heftig weerstand bieden tegen die warme rotdoeken! Dat doet ie nu dus ook, sinds 06.00 uur.
Heb mezelf 20 minuten gegeven dat ik hem mag laten huilen (is moeilijk, gaat me echt niet makkelijk af.. maar volgens alle adviezen MOET ik het even doen) Vandaar het krabbeltje hier en de radio hard
          We moeten er even doorheen, want uiteindelijk blijft het inbakeren vaak tóch een groot succes.. zucht. Waarom is moeder-zijn soms zo hard !!

De nek is nogsteeds erg pijnlijk en zit muurvast. Gisteren 8 paracetamolletjes achterover geslagen en ik moet zeggen dat het weinig beter is geworden. Behoorlijk slecht geslapen vannacht dus ik hoop echt vanmiddag even te kunnen liggen (''Roy, werk ajb even mee!'')
Mijn moeder is gelukkig gisteren de hele dag geweest en was een geweldige hulp. Vandaag moet ik het echter alleen rooien, we zien het wel!! Het is inmiddels ook naar mijn schouders en hoofd gestraald, bah bah

...   mmm ik ben nog maar 10 minuutjes verder zie ik?
(als ik nu wat langzamer typ? is lastig als je secretaresse bent en vaak niet anders doet dan typen, gaat als vanzelf om dat blind en vlug vlug te doen!!!)       ....

Marloes, je weet dat ik een uitlegje op het Juni-forum heb gezet over foto's plaatsen he? Lukt 't daarmee ook niet? Ik ben wel heel benieuwd!! Ik heb Roy daar ook op gezet en vind het zo leuk om de foto's van jullie kleintjes te zien!
Bianca, wil jij ook een foto laten zien???zou ik leuk vinden!

En, inmiddels al bevalling-nieuws Bianca??

Ik ben even benieuwd: hoe lang zijn jullie kleinsten wakker als je gevoed hebt? Een uurtje ongeveer of veel langer??

Tjaaa 15 minuten nog maar. Ik ga even luisteren!!!
JOEPIE hij is stil!!! die adviezen, hoe moeilijk ook, zijn zo beroerd nog niet. Ik had hem anders allang na 5 minuten huilen uit bed gepakt!   Moet zeggen dat ik nu een stuk relaxter typ. (ook beter voor mn nek hahah)

Wordt het bij jullie al wat rustiger met kraambezoek?
Hier nu wel, eindelijk. Soms is het erg gezellig hoor, maar vaak heb ik er helemaal geen zin in, vooral als je bijna elke avond volgepland hebt...

Groetjes!

Terug
Bovenaan