Happy en Bianca, gaan we hier verder?

Hoi Happy en Bianca,

Happy, ik heb net een stukje geplaatst bij jou vraag over anticonseptie. Helaas niet erg bemoedigend m.b.t. het mirenaspiraaltje.

Wat jullie vraag over hyves betreft. Ik ben een paar weken geleden meer dan een uur bezig geweest om mijn foto's naar de Albert Heijn te sturen. Tot drie keer toe was alles gewist en toen heb ik het opgegeven. Datzelfde gebeurde afgelopen week toen ik tevergeefs heb geprobeert om een foto op het forum te plaatsen. Vroeger, in de tijd van wp5.1 was ik wel handig maar daarna is het hard achteruit gegaan. Met rechts een muis bedienen is niet handig als je links bent. Manlief en de kids zijn rechtshandig dus ik kan ook de instellingen niet veranderen. Bianca, ik heb wel bij jou gekeken. Wat een leuke foto's. Leuk om ook eens je gezicht te zien. Dat is toch anders dan een naam op het forum.

Gisteren heb ik geen tijd gehad om achter de computer te kruipen, want ik had een poetsdag. Niet dat daar nu nog wat van te zien is. Maar ik weet dat alles schoon was. Ik moet alleen de badkamer nog doen, maar dat vind ik zo'n vervelende klus, dat ik het voor me uit schuif.

Bianca, hoe gaan jullie op vakantie? Vliegen of met de auto? Wij gaan dit weekend uit logeren bij mijn schoonmoeder, maar dan moet Stijn twee uur in de maxi-cosi en dat zie ik niet zitten ,want dat is niet goed voor zijn rug. Tussendoor denk ik maar even stoppen en wat met hem wandelen. Hoe doen jullie dat als jullie ver weg moeten?

Happy, Stijn drinkt altijd uit twee borsten. Eerst tien tot vijftien minuten uit de een en dan na een schone luier nog uit de andere. Hij komt overdag om de drie tot vier uur en s'nachts wisselt het nog. Soms al na vijf uur en soms pas na acht uur. s 'nachts drinkt hij meestal maar een paar slokjes, om vervolgens als grijnzend naast me in slaap te vallen. Stijn wilde eerst niet wakker op bed gelegd worden, maar als ik hem strak instop wil hij dat wel.

Bianca, is je pony alweer mama geworden? Want dan wil ik wel een foto van het jong zien. lijkt me zo lief. En hoe is het met je schoonzus? Heeft ze al een baby? Dan zal Chiaira wel groot lijken naast zo'n kleintje.

Dames, ik wens jullie een hele fijne dag!!!

Groetjes van Marloes

was ik nog helemaal wat vergeten te vertellen. Omdat ik af en toe nog steeds last heb van lekkende borsten gebruik ik wasbare zoogcompressen. Ik was gisteren bezig met de was buiten hangen toen ik een jongetje van een jaar of zes aan zijn moeder hoorde vragen: mama, waarom hangt die mevrouw de koffiepads buiten? Lachend ben ik achter een handdoek weggedoken. Helaas heb ik het antwoord van de moeder niet kunnen horen, maar ik heb er een hoop lol om gehad.

Nog even over hyves. Wat leuk om jullie eens op de foto te zien. Mensen zien er altijd heel anders uit dan dat ik me voor stel. Happy had ik zo rond de 26 of 27 geschat en wat steviger met korter, donkerder haar. Van Bianca had ik wel een beetje een idee omdat ik haar foto op het geboortekaartje heb gezien (die ik helaas per ongeluk heb gewist). Hoe denken jullie dat ik er uit zie? Lastige vraag he!!!

Groetjes van Marloes

Hoi Marloes en Bianca

Haha dat van de koffiepads herken ik want vriendlief noemt die dingen ook altijd zo. Ik heb ze van de Etos gehad, niet wasbaar hoor  (die me niet zo goed bevielen ivm doorlekken) en nu heb ik van Natusan en die bevallen beter, deze zijn wat donkerder van kleur waardoor ze nog meer op koffiepads lijken haha. Geweldig he,zo'n jochie  dat zoiets roept. Ik ben benieuwd wat zijn moeder heeft geantwoord!!

Bedankt voor het compliment dat ik ongeveer 26 jr. zou zijn! Ben dus 31. En jij? Ohja ik moest raden hoe je eruit ziet.. hmmm lastig!!!
Ik gok donkerblond, kort haar. Denk dat jij ook wel lang en groot bent (ik ben 1.80).   En?? En??? heb ik wel íets goed? ;-)
Ja ik vond het ook heel leuk om Bianca te zien op Hyves, zie je er ook een gezicht (en gezin) bij. Ook leuk om je andere spruiten te zien Bianca!

Joepie!! Ik hoor net van mijn vriend dat ie vanaf dinsdag twee weken vakantie neemt. Dat is altijd afwachten omdat hij zijn eigen bedrijf heeft.. dus ik had op niets gerekend, hoogstens een half dagje eens thuis ofzo. Dus ik ben heel blij!! Even wat versterking thuis! En hij vindt het ook super natuurlijk, kan ie Roy wat vaker zien. Hij maakt normaal best lange dagen.

Goed, ik ga eten koken. Oh ik ga nog even je berichtje over anticonceptie lezen Marloes.
Goed weekend!

Hallo dames!

Grrrr! Had net een heel verhaal getypt, maar hij is verdwenen.....

Nou ja, begin ik gewoon opnieuw.

Heb enorm gelachen over de koffiepads van Marloes!!! Hahahaha! Die moeder had wat uit te leggen!

Jammer dat je niet op hyves zit, Marloes! Zo leuk om oude bekenden op te sporen, het is mega-verslavend. En ik heb al aardig wat mensen gevonden die ik uit het oog was verloren.
Ga zometeen nog even foto's plaatsen van de fotosessie voor het geboortekaartje.

geen idee trouwens hoe je eruit ziet... Volgens mij ben je niet zo lang? Heb je dat niet eens geschreven?

Helaas, nog geen baby of veulen....
Ik hoop dat zowel mijn schoonzus als mijn pony besluit voor mijn vakantie (of daarna, maar te lang doorlopen gun je niemand) te bevallen.
Wij gaan met de auto naar Italië. En ik moet zeggen, wij zijn vrij makkelijk met de kids en de Maxi Cosi. We stoppen om de paar uur, maar gaan toch de 14 uur (of meer, als we file hebben) uitzitten. Jòia ging voorheen bijna dagelijks in de Maxi Cosi mee van Almere naar hier om te verbouwen, en dat 3 maanden lang. Ze heeft daar niets aan overgehouden.

Fijn dat Roy zijn dipje weer te boven is, Happy! Ik blijf je maar zo noemen hier, is inmiddels zo vertrouwd!
En super dat je vriend 2 weken vrij neemt, kunnen jullie samen genieten van Roy!

Chiara drinkt trouwens meestal maar uit 1 borst per x. Ik probeer nog weleens of ze de andere wil, maar dat is haar meestal teveel, ze gaat dan kokhalzen. Heel soms komt ze een half uurtje later voor de andere borst, maar meestal zit er 3 a 4 uur tussen voor ze zich weer meld. 'sNachts slaapt ze al de hele week door, echt een voorbeeldige baby! Zou zo aan nummer 4 beginnen (maar dat vertel ik Roelof maar niet...) terwijl ik een paar jaar geleden niet eens aan een derde wilde denken. Maar ik vind het geweldig, zo'n babytje weer, het gaat me eigenlijk allemaal te snel voorbij.

Het is me nog niet gelukt Chiara lachend op de foto te zetten. Als ik met de camera aan kom zetten krijg ik een heel serieuze blik. Volgens mij is ze een ochtendmensje, want dan lacht ze het meest. maar ik hou vol, die foto gaat er zeker komen!

Vraagje; zijn julie ook zo vergeetachtig? Ik wordt gek van mezelf, weet bij wijze van niet meer wat ik gister heb gedaan. Ik geef de zwangerschapshormonen maar de schuld.Nou ja, zal wel weer overgaan.

Ik ga even beneden kijken, ben geloof ik niet zo gezellig. Zit al de hele dag te hyven, zodra het even kan. Volgens mij vliegt de pc nog eens het raam uit....

Fijne avond nog, dames en tot gauw weer!!!

Groetjes, Bianca

Hoi dames,

er is weer een neiuwe dag aangebroken en ik heb er zin in. Ik begin echt helemaal uitgerust te raken. Gistermorgen lag iedereen nog te slapen terwijl ik al onder de douche stond. Heerlijk. Ik ben ook echt een ochtendmens.

Gisteravond heeft mijn man een nieuwe kinderstoel meegenomen voor Stijn. Onze oude kan nog wel maar is zo kapot gekauwd door Rick. Dat ziet er niet zo netjes meer uit. Natuurlijk heb ik hem meteen in elkaar gezet. Ik had nog wat Prenatalbonnen en daar hebben we hem van betaald. Zometeen ga ik even wat foto's maken en dan mail ik die naar degene van wie we de bonnen hebben gekregen.

Bianca, wat een geruststelling over de maxi-cosi. ik ben altijd te voorzichtig met zulke dingen en wilde eerst ook met Stijn thuis blijven.

O ja, hoe zie ik er uit? Ik ben 1.71m, heb kort donkerblond haar en draag een bril. Ik was altijd slank, maar nu heet mijn linkerheup Tom en de rechter Rick. Mijn buikje heet Stijn. Voor mijn zwangerschap woog ik 68 kilo. Ik denk dat ik toch maar weer een weegschaal ga aanschaffen. Want ik weet graag hoe zwaar we zijn.

Wat vergeetachtigheid betreft kan ik met je meedoen, Bianca. Ik heb van de week doodleuk een afspraak gemaakt met kennissen voor a.s. zondag, terwijl we het weekend weg zijn. Ook kan ik naar boven lopen en daar aangekomen weet ik niet meer wat ik ging doen. Ik hoop dat ik het niet zo erg krijg als mijn moeder, want die heeft me wel eens met kinderwagen en al bij de bakker laten staan.

Hoe is het trouwens met jullie eetlust? Ik eet me het ongans. Echt niets is veilig. Ik heb nu nog het excuus dat ik borstvoeding geef. Maar ja, dat kan ik niet eeuwig als excuus gebruiken.

Ik vrees met grote vrees dat ik een deze weken toch echt de stad in moet gaan voor nieuwe kleding. Winkelen voor kleding vind ik echt vreselijk om te doen. Vroeger bestelde ik altijd een heleboel bij de wehkamp en stuurde dan alles wat niet mooi is weer terug. Misschien duik ik dit weekend even bij mijn moeder in de kast. Die jojo't altijd met haar gewicht en heeft diverse maten hangen.

Ik ben de afgelopen week al door diverse familieleden gebeld met de vraag wat ik voor mijn verjaardag wil. Aanstaande woensdag word ik dertig. En ik heb geen idee wat ik nu weer moet vragen, dus het zullen wel een hoop vvv-bonnen worden. Dus als jullie nog ideeën hebben, laat het me weten.

Ik denk dat ik pas dinsdag weer een nieuw berichtje kan achterlaten, omdat we vanavond weg gaan en maandagavond laat thuis komen. Tussendoor kijk ik nog wel even of jullie wat hebben geschreven.

Groetjes van Marloes

Hoi dames,

hier toch nog even een berichtjevan mij. Ik verveel me enorm. Al het wasgoed ligt gestreken in de kast en het hele huis is schoon. Alleen de zolder moet nog een keer worden uitgemest maar daar ga ik me nu niet aan wagen. De jongens liggen heerlijk te slapen. Ze weten nog niet dat we weg gaan. Ik heb gezegd dat als ze lief gaan slapen dat er dan vanavond een verrassing voor ze is.

Happy, hoe gaat het eigenlijk met je nek? Heb je er nog veel last van? En hoe gaat het met Roy? Je schreef dat hij even een terugval heeft gehad. Is dat nu voorbij?

Ik heb voor Stijn een soort van logboek op de websitevan Icare.(consultatiebureau) Daar zou je ook foto's bij moeten kunnen plaatsen, wat ik dus vol overgave heb geprobeert. Ik heb zeker tien pogingen gedaan en kreeg steeds een foutmelding dat het geen jpg-bestand was. Op de een of andere manier was het ineens wel een jpg-bestand, maar was het weer te groot, waardoor ik het niet kon plaatsen. Hoe maak ik dat bestand dan kleiner? Stomme computer.

Daarnet heb ik alle spullen die ik denk dat we dit weekend nodig hebben ingepakt. Wat een enorme berg zeg. Als Stijn wakker is ga ik proberen om de wandelwagen in te klappen. Ik had Stijn in de wagen gelegd en mee naar buiten genomen toen ik de was ging afhalen. Voordat ik de knijpermand had gepakt sliep hij al. De kleine schat. We hebben voor het weekend maar een auto gehuurd, want met drie kinderen en dertig tassen in de trein lijkt me niet echt geweldig. Met de trein is het toch drie uur reizen. Ik ben heel benieuwd hoe Stijn het vanacht gaat doen in een vreemd bedje. Ik heb zijn beddegoed waar hij een paar nachten onder heeft geslapen mee genomen. Dan ruikt het vertrouwd. Oh ja, de babyfoon moet ik nog even inpakken.

Bianca, wat heb je al veel neergezet op Hyves. Jij bent net zo dol op eten als dat ik ben. En ik kijk ook graag naar House op televisie. Lekker sarcastisch en cynisch. Heerlijk. Verder kijk ik niet zo heel veel televisie. Ik ben alleen verslaafd aan mcLeods daughters. Seizoen 1 en 2 en de eerste helft van seizoen 3 heb ik van mijn man op dvd gekregen tijdens mijn zwangerschap. Omdat ik niet zoveel meer kon doen i.v.m. mijn rugpijn en ik me verveelde heeft hij ze gekocht. Lief he.

Happy, heb jij al eens foto's van Roy op het forum geplaatst? Ik heb een beetje gezocht maar kon het niet vinden. De foto op hyves was een beetje klein en kon ik dus niet zo goed zien. Zeker tijdens en na mijn zwangerschap zijn mijn ogen niet zo goed. Helaas moeten mijn ogen ontzwangeren en heeft een andere bril dus geen zin. Dus kijk ik al tien maanden wazig.

Groetjes van Marloes

Happy,

ik heb je foto gezien. Ik kwam er ent achter dat ik hem kan vergroten door hem aan te klikken.

Groetjes van marloes

Hi   Bianca en Marloes,

Waar gaan jullie heen dit weekend Marloes?
Lekker even een lang weekend vakantie vieren of familie ofzo?
Slim om een auto te huren, in de trein is inderdaad bijna geen doen.

Nou ik heb gisteren de hele dag ook computerproblemen gehad hoor, volgens mij hebben we nu alle 3 verbindingsproblemen gehad door de provider, tenminste dat was bij ons het geval. Maar hij doet 't weer!

Vergeetachtig? Joh voorbeeldje. ik neem me elke keer hier op het forum voor om jullie vragen etc. netjes te beantwoorden en in mn hoofd te stampen zodat als ik een nieuw venster open ik nog weet wat de vragen waren..maar hier aangekomen weet ik dan bijv al niet meer WIE welke vraag stelde etc. Lekker knullig ben ik. Ik gooi het ook maar op nogsteeds zwangerschapsdementie !!
Hetzelfde geldt bijv voor boodschappenlijstjes maken. Dan sta ik het ene moment bij de koelkast en denk: ''oh ja, dát moet er komen!'' en ben ik een meter verder bij het papiertje aangekomen en weet ik niet meer wat het is om er vervolgens ook niet meer op te komen, pfff zucht. Zal het ooit overgaan???

Mijn nek is weer over. Ik voel 'm nog wel goed, vooral bij het borstvoeden (kon nauwelijks naar beneden naar mn kindje kijken, snif....) maar elke dag gaat het stukken beter.

En ja, het dipje (terugval) is volgens ons weer voorbij!
Roy slaapt vandaag en gisteren uren achter elkaar, moet hem soms gewoon wakker maken! Heerlijk wat een verschil dan he..
Ik moet eerlijk bekennen dat tijdens de huilweken (die we waarsch nu echt achter de rug hebben..) ik wel eens keihard van de bekende roze wolk gedonderd ben, met handen in het haar gezeten heb en ook zelf diverse tranen gelaten heb van wanhoop, maar nu zie ik/zien we het weer helemaal zitten! Ik geniet volop, als hij weer allerlei verschillende gezichtjes trekt en lachjes geeft, of gewoon stil ligt te genieten, dan geniet ik ook!  
Wat word je dan als moeder overspoeld met een liefde-gevoel he!!
Heerlijk. Had ik voorheen niet kunnen weten wat dit met je doet!

Zo ook nu is het erg gesteld met mijn vergeetachtigheid: want Bianca, had ik al gevraagd wanneer jullie naar Italie vertrekken?
ja toch? Maar ik weet het antwoord niet meer!!!
Lekker naar de zon, ik zou zo willen ruilen!

Fijn weekend meiden, tot gauw

Terug
Bovenaan