Happy en Bianca, gaan we hier verder?

Hoi,

hier even een korte update over het consultatiebureau, want Tom en Rick staan elkaar na het leven, lijkt het.

Stijn woog bij zijn geboorte 4.075 gram en nu 5.610 gram (morgen is hij 5 weken).
Lengte was 53 cm en is nu 58 cm
Hoofdomtrek was 37 cm en is nu 39.6 cm.

hij is helemaal goedgekeurd!!!

Groetjes van marloes

babypoep gata heel makkelijk met wipexpres of biotex, een nacht in water zetten.
ik heb in het stookhok een emmner met water staan alles gaat er in, en zodra de wasmachine aan gaat dan gata het mee.

oom wil vinish heel goed helpen!

succes

Hier ook even een korte update:
Roy huilt nogsteeds, het is dus een echte
terugval-dag ;-(

Wow Marloes: prima score op het consultatieburo toch!!?
Mooi dat ie zo goed groeit!

Tot later...

Goeiemorgen!!!

Hèhè, de pc werkt weer zoals die moet werken. Dat was nog een heel gedoe.

Hoe gaat het met Roy, Happy? Is de terugval voorbij???
Jeetje, wat is Stijn al aangekomen! Chiara zit nu op ca. 4150 gram.

Nog geen bevallingsnieuws hier.
Zul je net zien dat iedereen (dus pony en schoonzus) gaat bevallen als wij op vakantie zijn!
Van Sterre hebben we geen indicatie wanneer ze gedekt is, maar als je die hangbuik ziet.... Ik hou steeds in de gaten of ik doppen zie (melk op de uier) maar tot nog toe blijft het uit.

Chiara slaapt sinds 3 nachten helemaal door! Rond half 11 krijgt ze de laatste voeding en daarna  gaat ze slapen. Pas rond  half 6 a 6 uur ( als  de wekker van Roelof gaat) begint  ze dan een beetje te rekken en strekken en pas een poosje daarna komt ze voor de voeding.  Daarna valt ze vrij snel weer in slaap, lekker bij  mij in het grote bed.
Dat vonden Milan en jòia ook altijd lekker.  
Ze ligt nu ook te slapen in ons bed. Af en toe check ik even of alles goed is daar.
Sinds Chiara doorslaapt  moet ik blijkbaar m'n slaapschade inhalen, want ik ben nog steeds moe. Volgens mij slaap ik nu  heel erg vast.

Gisteravond haalde ik een meisje van stal op, het meisje dat Snuffie in het bos heeft gevonden. Uiteraard wilde ze de kleine konijntjes zien. Toen ik weg was, had Chiara net en enorme broek vol geproduceerd, dus Roelof kon zijn lol op. Ze lag  toen net even  in het voedingskussen in de box en zelfs dat kussen zat onder de poep. Gelukkig alleen de hoes, maar ik ga zo maar eens kijken wat de schade is, want ook haar broek en romper schijnen heel vies te zijn. Het heeft de hele nacht in de biotex gestaan, dus ik heb goede hoop dat het eruit gaat.

Spannend Marloes, dat je zus bijna de 20-weken echo krijgt! Maar ze zal toch ook extra echo's krijgen gedurende de zwangerschap? Mijn collega kreeg elk bezoek een echo toen ze haar tweeling verwachtte.

Gelukkig dat jij af en toe de kids ook al naar school kan kijken. Maandagavond riepen andere moeders dat in het zwembad ook al. Ik dacht even dat ik de enige was, maar dat valt gelukkig mee. Gister ging het wel weer goed, maar af en toe slaan ze elkaar de hersens in om niets. Mijn moeder heeft gistermiddag even op Milan en Chiara gepast terwijl ik met Jòia even naar Sterre ging. Vond m'n moeder super, die kun je uren met een baby laten tutten en wandelen, dus dat ging ook prima. Ze is een heel eind wezen wandelen met ze. En Jòia had even de volledige aandacht bij Sterre.

Hahaha! Ik heb nog geen doos van Felicitas gezien met een doos!
Ben benieuwd of ze nog komen. Van mij hoeft het niet zo, ik had van Jòia een erg sjacherijnige tang die bleef pushen of ik iets wilde kopen. Maar het was me allemaal te duur. Vond ze geloof ik niet zo leuk.

Ik ben trouwens begonnen met Hyves. kennen jullie dat?
Vriendinnen riepen steeds dat ik het eens moest proberen, dus dat ben ik (met enoge tegenzin) gaan doen. Nou, het is echt een aanrader, ik heb al een hoop bekenden gevonden. Leuk om te zien wat er van een ieder van vroeger geworden is. Je hoeft alleen maar een naam in te tikken of lid te worden  van een school.

Volgens mij krijgen we nog 1 dagje zon, voordat het weer gaat regenen. Geniet ervan dames!!!

Groetjes, Bianca

Hoi Bianca en Marloes,

Ik heb het smoorheet. Moest naar de tandarts en bij gebrek aan oppas heb ik de kleine mee genomen, maar mijn tandarts zit nog 100 km verderop!!! Dus het was een lange rit zonder airco.. nah dan weten jullie het wel!! Roy zweten, ik zweten. Liep alles ook nog enorm uit bij de tandarts natuurlijk, zul je altijd zien. En ja hoor.. Roy zette het op een krijsen,had er genoeg van!!!
Nu -thuisgekomen weer- ligt ie heerlijk te slapen, moe  van alle indrukken...

Ja Bianca, ik ken Hyves. Ik sta er zelfs op!!
Is inderdaad erg leuk, ik heb al veel krabbeltjes met oude bekenden gemaakt. Wil je je Hyves-naam geven? Dan kan ik je toevoegen!

Roy was vanmorgen 4700 gram, ik heb hem even gewogen (heb een babyweegschaal geleend). Is dus keurig 200 gram gegroeid t.o.v. vorige week (consultatieburo)

Hebben jullie je baby's wel eens water extra gegeven?
Omdat het zo warm is, dus behalve bv ook een paar druppels water (wat gekookt is geweest) is toch een aanrader? Ik merk nl -vooral door die inbakerdoeken- dat ROy  best veel zweet en ik wil natuurlijk niet dat ie vocht tekort komt...

Nou ik ga de post even halen,nog niet gedaan want ik ben net thuisgekomen. Wat een gereis en gevlieg vandaag zeg!
Er komt zo heel af en toe nog een verdwaald geboorte-felicitatiekaartje binnen, bij jullie ook nog?

Fijne (zonnige!) dag meiden!

Hoi Happy en Marloes,

Roy is mooi gegroeid!
Gaat het weer goed met hem, is de terugval weer helemaal over?
Pfff! Moet er niet aan denken zo lang in de auto te zitten zonder airco met dit weer...
Nee, wij zijn lekker thuisgebleven, de kids hebben in het zwembadje gezeten en flink gekledderd met water. Heerlijk, zo'n dagje!

Mijn hyves naam is biebel77. Ik ben nog maar net begonnen, maar het werkt nu al verslavend! Heb alweer een vriendin van vroeger gevonden, hardstikke leuk! Er staan op mijn hyves-site een hoop foto's van de kids, pony, etc.

Ik heb Chiara (nog) geen water gegeven naast de bv, het schijnt dat baby's dat niet nodig hebben, omdat dan de voeding verstoord wordt of zoiets. Ik heb me voorgenomen dat nog wel even te checken voor we naar Toscane gaan, want het is daar wel erg warm, zo'n 38 graden nu.
Chiara zweet nu al als ze op het voedingskussen of in de maxi cosi ligt, ik kan me voorstellen dat het in Italie nog erger wordt.

Ook wij krijgen nog een enkele verdwaalde kaart. Ik had alles al ingeplakt, maar we hebben nu weer een kaart of 5 staan. Die ga ik er ook maar snel bij plakken, anders komt het er later misschien niet meer van. Ik ken mezelf.

Meld mij maar aan bij jou op hyves, Happy! En Marloes, zit jij ook al op hyves???

Groetjes, Bianca

Hoi Bianca en Marloes,

Bianca, ik zal je zo toevoegen op Hyves.
Wel lekker hoor, Italie!! Misschien dat wij daar volgend jaar ook heen willen, wel over gehad..
Wanneer gaan jullie ook alweer?

Ik ga nu slapen, morgen wel een langer berichtje!
Slaap lekker!

Hoi Bianca en Marloes

eVEN een kort berichtje.
De verpleegkundige belde net weer, om te vragen hoe
het met inbakeren gaat. Op zich heel goed, vandaag weer
een goede dag tot nu toe. Hij komt dus door het inbakeren
goed in slaap (wat eerder het probleem was) alleen ik vind wel
dat ie heel snel weer wakker word. Soms na een half uurtje alweer, of 1.5 uur en dan wil ie ook alweer voeding!!!!
Dat heb ik haar verteld en nu moet ik proberen om 2 borsten te geven.
Dat deed ik af en toe wel, maar niet consequent.
Doen jullie dit ook? Hebben jullie wel veel tijd tussen de voedingen zitten? (3 uur bijv.) Ik wou dat ik dit red!!!
's Nachts wel hoor, dan komt ie veel minder vaak maar overdag nogsteeds vaak!!
De verpleegkundige gaf dus als advies om eerst ALTIJD 2 borsten aan te bieden, mocht dit niet helpen, dan ook evt. bijvoeding geven (Friso tegen krampjes dan)
Hmmm we proberen weer verder!!

En hoe is het met jullie??

Leuk dat Hyves he Bianca!
Werkt verslavend hoor, al die (oude) bekenden opsporen!
Ben ook benieuwd of Marloes ook Hyves heeft...?

Nou fijne dag meiden,
Groetjes Karin   (jaja ik ben ontmaskerd ;-)

Terug
Bovenaan