Happy en Bianca, gaan we hier verder?

Goeiemorgen dames!

Leuk weekend weg gehad, Marloes? Is alles goed gegaan met Stijn in de Maxi Cosi?
Ik las dat jij bijna thuis was gebleven door de reis in de Maxi Cosi, vanwege Stijn zijn ruggetje, maar dat is echt niet nodig hoor!!! Gelukkig ben je gewoon meegegaan.

Heb een nieuwtje: Mijn schoonzus is vanochtend heel vroeg bevallen van dochter Nadina!!!!
Alles is goed gegaan, ze is alleen  een beetje uitgescheurd. Ik weet nog niet alle bevallingsdetails, maar ze kreeg vanaf een uur of elf gisteravond weeen en vanmorgen om 03.50 uur is de kleine al geboren. In het ziekenhuis. De kinderarts kijkt straks de baby na, ze weten nog niet wanneer ze naar huis mogen. Oja, de kleine weegt 3050 gram (ook een ukkie dus!) en is 8 dagen te vroeg geboren.
Ik ga natuurlijk snel een x kijken zodra het kan, weer even het pasgeboren baby gevoel opsnuiven.... Erg hè, net bevallen van de derde en ik krijg er maar geen genoeg van! Dat was toch heel anders dan toen ik van de 2e was bevallen, ik had toen niet meer gedacht ooit nog een derde te willen. En dat terwijl Jòia net zo'n heerlijk babietje was als Chiara nu is.

Nou da's de eerste bevalling dan! De andere waar we op wachten is de pony, ik hoop dat die ook even rekening houdt met onze vakantie. We zijn gisteravond nog een eindje wezen wandelen met de kids op de pony, maar er is nog steeds niets dat wijst op een snelle bevalling.
En Happy, wij gaan volgende week vrijdag 3 aug) weg. Mijn schoonouders kwamen elk jaar een paar dagen naar Italie als wij daar aan het gardameer op een camping logeerden, dan verbleven zij in een hotel. Dit jaar zouden we thuisblijven en dat vonden ze erg jammer. Dus hebben wij geroepen, regel wat en wij komen. Vandaar dat ze een week een villa met privezwembad hebebn geboekt in Toscane. Vinden wij niet erg hoor, we komen graag! Al zie ik wel een beetje tegen die lange heen- en terugreis op, vooral voor Chiara. En het schijnt daar bloedheet te zijn...

Die pc-problemen met de provider...!! Grrr!!! Volgens mij heerst dat ofzo!

Op jouw vergeetachtig-probleempje met reageren op het forum, Happy, heb ik een foefje gevonden dat kan helpen; ik kopieer een tekst van een van jullie, zet het in het berichtscherm als ik reageer en dan kan ik stuk voor stuk de vragen/teksten zien (en beetje voor beetje wissen)en beantwoorden. Het kan alleen maar met de tekst van 1 persoon per x volgens mij, dus ik vergeet vast ook nog een boel, maar het kan handig zijn.

Ik   heb ook van die momenten dat ik bijv. naar de koelkast loop omdat ik een pen wil pakken, heel irritant. En dan de koelkast opentrekken en niet meer weten wat je nodig hebt...
Pfff! Vermoeiend is dat, zo was ik ook steeds vergeten een afspraak te maken bij de verloskundige, voor de nacontrole. Vond ik erg leuk om te doen, maar vergat steeds te bellen. Heb ik net meteen dus maar gedaan. Volgende week donderdag gaan we er heen.

Heerlijk dat het weer zo goed gaat met Roy!!!
Kan me voorstellen dat je wanhopig werd soms. Super dat je nu echt van hem kunt genieten! Geweldig hè, dat echte moedergevoel...
En ze groeien hard hè?! Chiara is al aan de klets geslagen, zegt steeds "eeh"en euhhh. Erg grappig, want als ik dat (met net zo'n serieuze kop) terug doe, krijg ik nog een verhaal van een paar minuten! Beginnen Stijn en Roy ook al te "kletsen"of moet ik me vast voorbereiden op een 2e Jòia (die mond staat nooit stil)?

Ojee, ik ga maar eens beneden kijken, volgens mij zijn de grote broer en zus elkaar aan het afmaken  daar... Lang leve de vakantie!  Ik denk dat Chiara het ook niet erg zal vinden als de vakantie om is; dat arme kind wordt de hele dag belaagd door haar broer en zus.  Ze geven de hele dag kusjes.  Waren ze maar zo lief voor  elkaar....

Tot gauw weer!

Groetjes, Bianca

Hoi Bianca en Marloes,

Roy brabbelt er inderdaad al behoorlijk op los.
Zijn mondje heeft dan tussendoor continu een grote lach,
dus hij vindt het erg leuk om te doen en te ontdekken dat hij geluid kan produceren! Ik geniet daar natuurlijk ook weer van dus ik klets en lach gezellig mee. Vanmorgen had meneer al een grote lach op zijn gezicht toen ik al kletsend tegen hem boven het wiegje ging hangen, hij hoorde me dus al aankomen!

Vandaag wil ik eens even mijn eigen baby-foto's opzoeken.
Die van mijn vriend heb ik wel bij de hand maar de mijne liggen op zolder volgens mij. Eens even kijken of Roy ook trekjes van mij heeft
 want iedereen roept dat ie zoveel op vriendlief lijkt!!

Bianca je hebt groot gelijk: zo'n zonnig aanbod in een villa in het mooie Italie zou ik ook niet afslaan! zalig !!

Wij willen af en toe wat dagjes weg, om ook een beetje vakantie-gevoel te krijgen. Moet het weer wel een beetje meewerken hier in Nederland natuurlijk. Het inbakeren moet wel doorgaan natuurlijk dus de doeken moeten mee! Als hij dan in zijn wagen ligt (te slapen) moet ie ingebakerd zijn anders is alle moeite  van de  afgelopen 2 weken voor niets geweest.. maar dat lukt vast ook wel weer!

Ik zal even een boterhammetje eten.
Fijne dag!     (Marloes ben je al terug? En een leuk weekend gehad?)

(en daar ga ik weer met mn vergeetachtigheid:

VAN HARTE GEFELICITEERD BiANCA !!! met je
kleine nichtje!!!!   Blij dat alles goed is gegaan, super hoor!!!!

Dank je wel!!!

Alles is goed met de kleine, over een paar weken worden zowel de kleine als mijn schoonzus nog even onderzocht maar verder is alles prima. Mijn schoonzus heeft namelijk diabetes en in het verleden longembolie gehad, dus vandaar.
Maar ze zijn alweer thuis met de kleine.

Wat leuk dat Roy ook al zo lekker lacht en brabbelt! Geweldige tijd!
Tot hoe oud moet je hem blijven inbakeren, Happy?
Wel geweldig dat dat zo goed helpt zeg!

Chiara had zaterdag een behoorlijke regeldag. Wilde de hele dag ineens drinken, tot ze er misselijk van werd en het er bijna weer uit kwam.. Kwam om het uur zo'n beetje, soms nog vaker. En kon maar niet in slaap komen. 't Was de eerste keer dat het zo duidelijk was bij haar.
Gister was het al veel beter en vandaag kan ze bijna niet op drinken tegen alle melk. Ik had vanochtend ook weer allemaal knopen in m'n borsten.
Vandaag is ze weer heel relaxed, lekker keuvelen en vooral veel slapen.

Ik ga zo even een ommetje maken met het volk, even door het dorp wandelen en langs het schoolplein, waar ze even kunnen spelen. Daarna kunnen we dan naar zwemles en dan is de dag alweer om!

Groetjes, Bianca

Hoi hoi,

Bianca, als eerste wil ik je feliciteren met de geboorte van je nichtje. Wat fijn dat ze er eindelijk is.

zo ,we zijn weer thuis. Gisteravond al, maar toen was het zo laat dat ik alleen maar aan slapen kon denken. We zijn bij familie geweest in de randstad. Het was heel gezellig maar Stijn is nu wel onrustig. Hij is heel moe en wil maar niet gaan slapen. Hij wil heel de dag bij me zitten, terwijl ik genoeg te doen heb. Er ligt weer een stapl wasgoed waar je U tegen zegt. En sinds zaterdag is er nergens meer gestoft of gesopt dus daar ga ik me straks mee bezig houden. Gisteren zijn we naar Blijdorp geweest (de apen zaten in hun nachthok) en Stijn heeft de hele dag geslapen. Hij is alleen wakker geworden om wat te drinken en na een schone luier sliep hij alweer.

Mijn volgende bericht wordt wel langer want Stijn heeft er echt geen zin in.

Groetjes van Marloes

Hoi Marloes en Bianca,

mmm wat een heerlijk zomerweertje vandaag zeg, NOT!
Eerste vakantiedag van mijn vriend en meteen weer mis...
Ik kom net bij een vriendin vandaan, zij woont in Heerenveen
waar ik dan meteen even luiers van de Kruidvat insla omdat
er hier in het dorp geen Kruidvat is!
Was gezellig even. Nu net Roy weer aan de borst gehad, die had alweer honger natuurlijk. Meteen voor het weggaan de borst gehad, dan snel weg en als ik terug kom meteen weer voeden!
Hij was lekker moe, dus na het verschonen weer voldaan in zijn wiegje gelegd. Mijn vriend is nog niet zo handig met het inbakeren, haha dat vereist ook nogal wat handigheid die ik ook heb moeten leren, pff
Ik weet dat er via internet wel kant- en klare doeken te koop zijn maar volgens de verpleegkundigen werkt dit beter (2 losse doeken met dus de inbakertechniek)

Bianca, hoe is het met Chiara en haar drinken? Heb je nogsteeds een regeldag of is het over? Ik hoop het voor je. Ik heb het -volgens mij- één dag gehad en voelde me echt helemaal leeg aan het einde van die dag omdat ik niets anders deed dan voeden!

En Marloes, viel het mee met Stijn in de maxi-cosi?

Heb net bij de Prenatal even setje omgewisseld. We kregen van de week een leuk setje in maat 56, te klein dus alweer!!! Vond ik zo sneu dus ik heb gevraagd of ik het kon ruilen, ja dus. Alleen niet hetzelfde setje, was er niet meer,  maar dat is niet anders. Ook even naar kinderenstoelen gekeken. We hebben heel veel Prenatalbonnen dus willen we iets groots voor kopen. Kennen jullie de Stokke-stoel? Best duur maar ook multifunctioneel en tot een jaar of 7 handig. Daar zitten we aan te denken

Nou meiden, ik ga even wat doen in huis nu Roy lekker slaapt!
(niet teveel want ik heb ook een beetje vakantie ;-)

Groetjes!

Hoi dames,

eens kijken of ik nu meer tijd heb voor een berichtje. Stijn ligt in de box en de ene keer houdt hij dat langer vol als de andere keer.

Vanmorgen ben ik gewekt met cadeautjes op bed. Rick zei tegen me dat ik, nu ik derdtig ben, toch wel heel oud ben. Van de week zei Tom al dat, als wij dood gaan en Stijn nog klein is, hij wel voor hem zal zorgen. Als ik de jongens zo hoor ben ik bijna bejaard en moet ik op zoek naar een rollator en een aanleunwoning. Van je kinderen meot je het hebben. Ik heb van mijn vier mannen wel een leuk cadeau gekregen: een tegoedbon om een foto van het gezin te maken. Helaas is manlief gewoon aan het werk. Ik ben dan ook maar weer druk aan het poetsen en wassen geslagen. Gelukkig is het mooi weer.

Gistermorgen zag ik het boxkleed onder de katteharenzitten. Dat vind ik zo vies, dus hup kleed in de was en een schone in de box gelegd. Gisteravond lag onze kat weer in de box. Nu heb ik het kleed maar omgedraaid, want het droogt niet zo snel. Stomme kat. ik heb haar gisteravond zo buiten gezet. Ze weet dat het niet mag maar als er niemand kijkt doet ze het toch, want als ik in de woonkamer ben doet ze het niet. Ik ben zo bang dat ze een keer bij Stijn gaat liggen.

Bianca, waar ben je gebleven? Je schrijft eigenlijk elke dag. Of is je pony bevallen en ben je daarheen? Nog een paar dagen en dan ga je lekker op vakantie. Vanaf aanstaande zondag heeft mijn man ook drie weken vakantie en dan zal ik misschien wat minder vaak een stukje plaatsen.

Hoe gaat het met jullie kleintjes? Stijn kan ook al echt heerlijk lachen en van die mooie geluidjes maken. Als ik hem dan na doe kijkt hij eerst heel ernstig en gaat dan weer geluidjes maken. Zo mooi om te zien. Als Stijn op mijn arm ligt doet hij zijn hoofd naar voren en probeert omhoog te komen. Met een boze huil omdat het niet lukt als gevolg. Hij kijkt ook al zo wijs en volgt me helemaal. Ik vind het ook zo mooi om te zien hoe blij hij is als ik hem oppak. Dan krijg ik een grote grijns te zien.

Ik had twee weken geleden een kuur gehad van de huisarts tegen spruw. Helaas is het net zo hard weer terug gekomen en zit ik weer te smeren met dat kleefspul. Mijn tepels doen helemaal zeer. Morgen is Stijn zes weken en ik heb me voorgenomen om dan te gaan hardlopen. Ik denk alleen niet dat ik in mijn hardloopkleding pas. Maar ik verzin wel wat, want ik wil echt van die buik en stevige benen af. Als ik nies heb ik het idee dat alles heen en weer zwaait en dat wil ik niet.

Vandaag ga ik eerst genieten van een stuk taart en een pot koffie. Ik ben tenslotte maar een keer per jaar jarig. (de rest van het jaar verzin ik wel een ander excuus)

Dames, geniet van het mooie weer en tot vlug.

Groetjes van Marloes

Hoi Bianca en Marloes,

Marloes:   Van HARTE GEFELICITEERD!!
Krijg je vanavond visite of vier je het een andere
dag of misschien helemaal niet!?

Ik word dit jaar alweer 32 dus jullie zijn de jonkies
van ons clubje! Ik weet nog wel dat ik het heel erg vond
om 30 te worden, die stomme 3 staat er dan ipv de 2 !!!!
Heb altijd geroepen om graag kinderen te willen voor mijn
dertigste, dat is helaas dus niet helemaal gelukt!

Ik ben vandaag weer ongesteld geworden!!!
ik vind het vrij snel, omdat ik borstvoeding geef.. maar goed.
Het voelde wel raar moet ik zeggen. Het begin van een nieuw
aangebroken periode, zo voelde het. Een hoofdstuk afgesloten.
Jullie snappen vast wel wat ik bedoel...

Met mijn kleintje gaat het goed Marloes. Gisteren lag Roy lekker
in de box op zijn buikje. Hij tilt al een hele poos zijn hoofdje behoorlijk op, maar gisteren merkte ik zowaar dat hij ook zijn knietjes optrok en zelfs al kruipbewegingen maakte. Dat lukte natuurlijk nog voor geen meter, godzijdank!, maar zo zie je elke dag weer vorderingen in hun ontwikkelingen he!!!
De geluidjes die Roy maakt worden ook wat luider en langer, soms schrikt hij even van zijn eigen gegiechel !!

Bianca ook alles goed met jullie? Inderdaad al een ''poosje'' niets hier gelezen. Of ben je druk met Hyves uitvogelen?!

Mijn vriend heeft nu ook vakantie, morgen gaan we een dag naar Drenthe en misschien wel eens wat vaker dagjes weg, dus kan ik ook niet garanderen dat ik hier elke dag wat krabbel! Maar dan weten jullie waarom.

Meiden fijne dag!   tot gauw

Terug
Bovenaan