Hebben jullie daar nou ook zo'n moeite mee??

A

Anoniem

Guest
Als er gerookt word bij de kleine??
Wij roken zelf allebei, maar echt alleen maar buiten! Ook bezoek gaat hier buiten roken!
Mijn vader rookt ook, maar die gaat als we bij mijn ouders zijn, ook buiten staan roken.
Maar sommige mensen doen dat dus niet, ik ga ze zeker niet dwingen want het is hun eigen huis, maar ik heb me nooit op mijn gemak gevoeld als ik een sigaret aan had en er kwam iemand met een kleine binnen. Dan ging ik altijd even buiten staan (of ik nu thuis was of niet).
Vanmiddag/Vanavond moeten we dus naar een verjaardag, en daar zal veeeeel grookt worden. Bijna iedereen rookt daar..
Ik heb zo best zin in die verjaardag, altijd wel gezellig, maar het gaat zo tegen mijn gevoel in om daar met die kleine in de rook te gaan staan...pffff...
Hoop dat het nog een beetje mooi weer word en dat er ook mensen buiten staan, dan ga ik daar wel met haar (met een jas aan ofzo) staan.
Ze is daar zelf maar van ongeveer 17.30 tot 19.30 uur ofzo, dan ga ik met haar naar huis voor een fles en gaat ze naar bed en komt iemand hier thuis nog even oppassen, maar toch...

Hier precies hetzelfde... haha.

Wij roken ook beide buiten.... alleen als ze voor de nacht naar bed is roken we binnen met de tuindeur wagenwijd open.. en blijven luchten tot we naar bed gaan.
Dan heb je er de volgende dag geen last van.
Maar voor de rest (dus tot 20.00 uur) wordt hier ook buiten gerookt.

Tja, en met verjaardagen enzo... de direkte familie/vrienden houden er wél rekening mee.. maar uiteindelijk "ontkom" je er blijkbaar niet aan.
Ook in de auto is het rookvrij trouwens... als kind zijnde had ik er zlef veel last van, dat doe ik haar dus niet aan.

Groetjes Debby

Ooow ja, in de auto vind ik HELEMAAAL vreselijk...brrr...
Dat doen wij dus ook niet!
Wij roken s'savonds ook niet binnen, eigenlijk altijd buiten sins de kleine er is. Maar daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen hoor, dan heeft het een hele tijd om te luchten en smorgens is het weer fris.

Hallo,

Ik als, echt anti-roker, wil ook graag reageren. Ik wil er wel bij zeggen dat het mijn mening is en niemand voor het hoofd wil stoten!!!!!

Ik heb er ook een grote hekel aan als er in de buurt van Thijmen wordt gerookt.
Maar ik vind het een beetje vreemd als mensen buiten gaan roken of als de kleine op bed ligt wel binnen want de lucht hangt nou eenmaal om je heen als je rookt.
En ook op die manier stel je je kindje eraan bloot.
En 's avonds luchten lijkt wel handig maar de rook gaat in je kleding zitten, in je bank kortom overal op/aan. Dus wat heeft het voor zin om te luchten?
Mijn vader rookt ook niet als wij komen. Maar ondanks dat er niet wordt gerookt op het moment dat wij er zijn ruiken wij allemaal helemaal naar rook, zelfs de kleren.

Als wij een verjaardag hebben en er wordt gerookt laten we Thijmen thuis.
Dit was heel vervelend voor mijn zusje want mijn zwager rookt als een ketter en wilde om Thijmen niet naar buiten gaan (het is zijn huis, dus zijn goed recht) Maar.....dan heb ik de vrije keus om Thijmen dan niet mee te nemen en dat hebben we dan ook altijd gedaan. Toen laatst mijn zusje jarig was hebben ze voor Thijmen niet binnen gerookt die avond. Toch stonk hij ontzettend naar rook en moest ik hem (voor mijn eigen gevoel) eerst wassen voordat hij in bed kon.

Groetjes Marieke

Hoi,

Ja, daar kan ik dus echt niet tegen. Niet alleen met kinderen hoor, mijn moeder  kan (longembolie en een heftige ook) ook slecht tegen rook. Ik heb helemaal niets tegen roken, ben zo'n na vier glazen wijn bietser, maar vind dat er best even overlegt kan worden of het kan of niet. Er kan altijd buiten gerookt worden, of in een andere kamer, of dan maar een avondje niet.

Hopelijk wordt het een lekkere nazomer avond en valt het allemaal mee.

Groetjes, KT

Wij hebben ook altijd gerookt en zijn beide ivm de zwangerschap gestopt. Ben nu nog steeds gestopt, best een beetje trots op ook. Omdat ik ook al geen alcohol meer kan drinken heb ik me maar op de koffie gestort   .

Ik heb er ook een hekel aan als er gerookt wordt in een ruimte en Jeske zit erbij. Buiten heb ik er niet veel problemen mee of ze moeten echt naast haar gaan zitten of de wind staat verkeerd.
Persoonlijk vind ik het al heel wat als mensen voor ons niet binnen roken maar als ze dat wel doen laat ik haar ook thuis. Ook geen probleem hoor.

Maar als ze buiten roken en dat het  dan naar rook ruikt, zal je mij niet over horen klagen. Heel eerlijk gezegd vind ik dat dan weer een beetje overdreven. Per slot van rekening gaan ze al voor jou buiten roken staan in hun eigen huis. Dat de rook in huis hangt als er op andere momenten gerookt wordt, ook dat vind ik een beetje ver gaan. Als je goed ventileert is het toch geen probleem? Tuurlijk blijf je het altijd wat ruiken maar dat maakt  voor mij  niet zoveel uit.

Hoi...nogmaals.....

Tja, eerlijk gezegd... de schadelijke stoffen zijn niet meer aanwezig... en dáár gaat het om!
Anderzijds... ik woon op een steenworp afstand van de Shell (die héééle grote) midden in de botlek/europoort... tja, waar hebben we het dan over?? (ik bedoel dit zeker niet als excuus)
Om maar te zwijgen over uitlaatgassen......

Ik rook al niet in huis overdag en zéker niét bij die kleine, en luchten heeft wel degelijk nut.

Groetjes Debby

ohh effe een aanvulling; ik kan mijn was niet eens buiten hangen, zo erg is het
Ik hang het schoon op, en ik haal het zwart af...

Terug
Bovenaan