heejj

Hoi Denise,
Je wilt echt zo graag he...
Durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb gisteravond een test gedaan en ben zwanger....bij de 1e ronde...

Weet je...ik vertel je mijn mening, hoop niet als het te hard overkomt...
Wat ik bij jou merk is dat je heeeel graag zwanger wilt worden, maar de stappen naar een eventuele zwangerschap wil of durf je nog niet te nemen....
Je komt veel gewicht aan, zelfs je gyn begint erover, je denkt dat er wat met je schildklier is maar je durft nog niet zo goed naar de internist.
Ik had een traagwerkende schildklier wat ervoor zorgde dat mijn cyclus ook niet voldoende functioneerden.Dus ik naar het ziekenhuis en bloed laten prikken.Medicijnen gaan slikken (die pilletjes waren nog kleiner dan de anticonceptiepil) en na 2 maanden en ook medicijnen die mijn eisprong bevorderde was ik zwanger.
Nu wil ik hier niet mee zeggen dat dit natuurlijk ook het geval zou zijn bij jou, maar je trekt zelf de conclusie dat je zo 7 kilo aankomt zonder te snoepen, dat je denkt dat er misschien wat met je schildklier aan de hand is, maar de reden van je gewichtstoename komt sowieso aan de oppervlakte als je naar het ziekenhuis (internist) gaat.Niet alleen goed om daar naar toe te gaan als je zwanger wilt worden maar ook voor je eigen gezondheid.Waarom langer wachten en uitstellen(is mijn mening hoor)Als je bij de internist bent geweest en er blijkt iets met je schildklier te zijn, medicijnen ervoor krijgt kan je terug naar je gyn en aantonen dat er wat is en dat er wat aan gedaan word.Wie weet krijg je dan ook een behandeling/ medicijnen voor je eisprong te bevorderen.
Maar, keihard gezegd...als je dit nog niet durft, niet wil of niet aan toe bent...(doe het dan voor je eigen gezondheid!) denk ik dat je je kinderwens iets meer rust moet geven.
Je zegt dat je al 2 jaar klust, dan kan je ervan uitgaan dat je misschien wat medische hulp nodig hebt om zwanger te worden.Da's niet erg, niks om je voor te schamen, maar dan ben je misschien nu wel op het punt gekomen te moeten beslissen: ik ga helemaal voor een kind en doe daarvoor wat nodig is, of je wacht een tijdje, gaat iets anders doen waar je je op focust en stapt later naar het ziekenhuis.
Maar door 'heel erg je best te gaan doen met klussen' zoals je zegt word je denk ik niet sneller zwanger, ben ik bang.Je moet nu echt effies tegen jezelf zeggen:"Wil ik op dit moment in mijn leven een kind op de wereld zetten"....Zo ja....wees stoer en stap naar het ziekenhuis, zoek een internist op en laat je behandelen.Durf je het gewoon nog niet (begrijp ik heel goed!) moet je denk ik iets minder bezig zijn met het hele zwanger willen worden.Dit door middel van....Niet overdreven veel klussen, wel met een positieve ovu test, niet elke dag op dit forum (klinkt niet aardig maar bedoel ik echt niet zo) en is iets totaal anders gaan doen.

Ik weet dat ik makkelijk praten heb...ik ben al zwanger, maar ik zie dat je worstelt met je te laten onderzoeken terwijl je zoooo graag zwanger wilt worden...

Met extra veel klussen word je echt niet sneller zwanger als er iets is met je voortplantingsorganen.
Hoe denkt je vriend erover?Wil die je niet steunen met de stap naar het ziekenhuis?

Beetje lang verhaal, maar moest het even kwijt.
Groetjes Roos.

Hee Denies ben ik weer :) ... Ik ben afgelopen week weer naar de gyneacoloog geweest had een nieuwe aangevraagd en ook ik moet 6 kilo afvallen. Op dit moment drink ik veel water, snoep laat ik staan etc. je kent 't allemaal wel. Maar ik ga wel naar een dieetiste van de week, het is belangrijk voor een eventueel toekomstig beebje maar ook lichamelijk ga ik er dan op vooruit!!
En meer klussen meis geloof me heeft geen nut... Elke dag is zoiezo niet echt goed dan verminderd de kwaliteit van de zaadjes van je vriend. Om de dag of 2 dagen is het beste! Ga alsjeblieft gewoon voor je schildklier naar de dokter en vraag om een bloedtest.. Want zoiezo als je bij de gyneacoloog aanklopt en je verteld je probleem daar wilt die ook van alles weten gaat hij ook vragen stellen weet je er geen antwoord op zal hij je bloed laten prikken dus dan moet het alsnog snap ie?
Meis doe rustig aan!! En ik hoor het wel van je ...

Liefs.

Heej,
Sorry dat ik zo`n poos niet heb geschreven.
Ik zat er even helemaal doorheen.
@Miss mamma:
Geliciteerd met je zwangerschap!!Echt supergoed toch!  
Ik snap wat je bedoeld hoor.

Maar ik heb het gewoon niet op naalden en ziekenhuizen enzo.
Het is niet dat ik niet durf of whatever, maar ik heb het er gewoon niet op.
Ik heb voor de 16de een afspraak met de huisarts om een doorverwijzing naar e internist, of wie dat ook uitzoekt van mn schildklier.
En ik schaam me ook helemaal niet voor het fijn dat ik `niet uit mezelf`zwanger kan worden enzo.
Ik ben vanaf deze week gaan dieeten als in niks meer tussen door, en gezonde dingen eten.
Vanaf vandaag ga ik fitnessen.
Dus ik ben benieuwd.

Xxx

He deniesje,

Heel knap van je dat je de stap zet om naar de dokter te gaan! Echt waar want dat valt niet mee denk ik. En afvallen en beginnen met fitniss! Petje af hoor! Knap, dat wilde ik je even zeggen. Heel veel succes he bij de huisarts, en echt meid geloof me jouw tijd komt ook! Houd moed!!

Knuffel

Heej,
Dankjewel voor je berichtje Janne!
Gisteren ging echt heel erg goed.
Begon met een kwartier fietsen, dat ging echt heel goed.
Daarna 20 minuten op de loopband flink doorlopen.
Dat ging ook wel, was niet helemaal moe ofzo.
Toen 20 minuten op de crosstrainer, dat ging ook wel, maar toen trok m`n instructor me ineens eraf omdat m`n hartslag te hoog was
Die was 190.
Ja wist ik veel, ik was niet eens zo heel erg moe
Maar toen ik met beide beentjes op de grond stond werd ik helemaal duizelig enzo
Dus dat was het voor die dag.
Donderdag weer.
Xx Denise

Hoi Deniesjuuh,
Wat goed van je dat je bent gaan sporten!!
En dapper dat je naar de internist gaat!
Echt, zo'n prikje is niks, je kijkt een andere kant op en het is al klaar.
Want onthoud, als je straks evt. zwanger bent, moet je aan het begin van je zwangerschap bloed laten prikken.Voor in je dossier.En rond de 30e week weer, om te kijken of je zwangerschapsvergiftiging hebt...Dus helaas ben je nog niet van die prikken af...
Maar succes met het dieten en sporten!Doe het in een rustig opbouwend tempo he!!!
Groetjes Roos.

Heej,
dankjewel voor je berichtje Roos!
Ik doe het allemaal in een opbouwend tempo.
Ik ben gisteren weer geweest.
Ging echt veel beter dan vorige keer.
Alles langer volgehouden, nu ik tussen alle dingen zeg maar even 3 minuutjes ga zitten.
Volgende week en de week daarna gaan we even aan m`n conditie werken, en daarna gaan we over op vetvernbranding. Ik heb een instructeur die alles goed in de gaten houd.

Maandag ga ik de verwijzing ophalen bij de dokter, dan kan ik met hem ook even praten over mijn slaapproblemen, en over m`n `tietpijn`   word echt vreeselijk.
Heb gewoon al 3 weken last van m`n borsten....
Maarja, lijkt me niet dat ik zwanger ben, want toen had ik m`n eisprong nog helemaal niet ofzo. Dus..
Verder deze mand ook geen positieve ovu test gehad.

Ik vind bloedprikken helemaal niet erg, als ze maar goed prikken .
Moest eens 2 keer in 1 week.
Eerste keer deed pijn, en toen wilde ik de 2de keer neit, maar dat ging toch en dat meisje deed het veel beter, dat oude takkemens de keer daarvoor haha..
Maar dat komt allemaal wel goed.

Verder heb ik niet zo veel te melden.
D`r is wel een klein dingetje wat kwijt wil.
Het loopt sinds dec 2008 niet meer zo goed tussen mij en m`n moeder, en als ik haar sms  doet ze heel kortaf, terwijl ze eerst altijd hele verhalen typte...
Vind ik echt fucked up.
Ik ben ook wel boos op haar, omdat ze echt ze zich echt heel erg asosiaal gedroeg tijdens mijn verjaardag.
En ik denk dus dat omdat m`n stiefvader me niet zo graag mag, m`n moeder dan ook maar niet zoveel `met me omgaat`.
blegh, ik haat het!!

Nja Xx

Terug
Bovenaan