Hoi Denise,
Ik lees al een tijdje mee, moet toch effe zeggen dat ik veel van jou verhaal herken...
Ik ben op mijn 22e moeder geworden, op mijn 20e gestopt met de pil.Werd een half jaar niet ongesteld, naar AMC, kreeg Clomid, een eisprong bevorderend medicijn en was toen na 3 maanden zwanger.Kreeg wel de tip niet meer aan de pil te gaan totdat ons gezin compleet is...
Inmiddels ben ik (o, wat moeilijk om te zeggen!) 29 jaar, maar heb 3 hele mooie dochters van 7 en 4,5 jaar en de jongste is 10 maandjes.
En we gaan deze maand voor een 4e kindje.
Wat ik vooral herken is dat je zoooo graag wilt.Ik was 20 jaar en was er ook alleen maar mee bezig.Niemand wist er vanaf.Bang voor negatieve reacties.
Ook vond ik de aantrekkingskracht van winkels als Prenatal groot.Ik kocht niks, zoals jij maar liep er gewoon af en toe naar binnen.
Wat ik me af vroeg, heb je geen medicatie gekregen in het ziekenhuis?Wij kregen dus in 1e instantie een eisprong opwekkend medicijn wat goed werkte, want er bleek na onderzoek niks mis met mijn man en met mijn eicellen.(Zover je dit laatste kan laten onderzoeken in zo ´n vroege fase.)Na 3 maanden was ik zwanger, eindigde in een miskraam, maar 2 maanden erna was ik weer zwanger.En vervolgens ben ik bij dochter 2 en 3 in de 1e ronde zwanger geraakt.
Mijn tip, probeer het een beetje los te laten, hoe moeilijk het ook is.En volgens mij is het ook makkelijk gezegd door iemand die zelf al kindjes heeft en vrij makkelijk en snel zwanger word.Maar probeer niet geobserveerd te raken want dat kan echt op je lichaam slaan, hoe zweverig het ook klinkt...
Kan je niet eens een afspraak maken bij je gyn over andere opties om je vruchtbaarheid op te feizelen?Wie weet is dat eisprong stimulerend medicijn een optie?
Bij mij ging het zo:Ik moest eerst iets anders slikken: ´Duphaston ´.(Later ´Primolut ´want had veel last van ongesteldheidspijn van het eerst genoemde merk.)
Hierdoor werd ik eerst ongesteld.(Werd ik niet meer door langdurig pilgeruik).Na 5 dagen werd ik dan ongesteld en op dag 5 tot en met 9 moest ik Clomid slikken en dat stimuleerde dan een eisprong.En die kwam dan rond dag 18 soms dag 20.Dit omdat mijn eisprong altijd al erg laat is, maar dit was dus mijn carriere in het ziekenhuis.
Daarna dus nooit meer problemen gehad om zwanger te worden.
Vraag het eens na, wie weet....
Succes!!!!En hopen dat je nu zwanger bent!
Groetjes Roos.