heel erg jong dan maar??

Hallo Samantha,

Wat vind ik het dapper van jou zeg, dat je dit alles hier zo neer kan zetten, je hebt zoveel meegemaakt, ik ben echt heel blij dat je nu een fijne vriend hebt gevonden die lief voor jou en je kindje is. Ben ook heel blij dat het allemaal goed gekomen is met jou en je dochtertje, dankzij jezelf en je wilskracht om het kindje bij je te houden... Je verdient echt een PLUIM!!! Geniet nu lekker van je zwangerschap en je gezinnetje, je hebt echt wel bewezen dat je verantwoordelijk bent, dus wat iedereen ook zegt voor mij ben je een kei van een moeder en doe je het erg goed!

heel veel geluk,
groetjes van een mama van 2 zoontjes en 14 weken zwanger van nr. 3

Hallo Samantha,

Ik ben zelf 20 en heb bewust voor een kindje gekozen samen met mijn vriend. Ik vind het leuk te lezen dat er meerdere jonge mama's zijn,w ant wordt af en toe zo gek van al die negatieve reacties in de omgeving.Terwijl je als jonge moeder net zo blij bent en hetzelfde doormaakt als een wat oudere moeder vind ik. Hoe lang ben je nu zwanger??:)

Groetjes,

Joyce

Hai samantha,

Nog even een berichtje van mij want ik had de eerste keer alleen je laatste berichtje gelezen. Maar wat erg zeg wat je hebt meegemaakt. Ik vind je echt heel sterk als ik het allemaal zo lees en ik vind niet dat volwassenheid en levenservaring aan leeftijd gebonden is. Iemand van 50 kan nog minder meegemaakt hebben als iemand van 15, of misschien even veel maar gaat er anders mee om en zo is het andersom ook.Leeftijd is een getal en het is het gevoel dat telt en niet dat stomme getalletje.Ik heb bewust voor het kindje gekozen samen met mijn vriend en ik ben heel blij dat het allemaal zo gaat zoals het gaat nu. Wij hadden alleen de financiele situatie erg onderschat en zitten nog zonder huis en met schulden, We zijn dus hard bezig deze weg te werken en een huisje te vinden. Maar dan is het ook alleen maar negatief gezeik wat je van iedereen hoort maar nooit eens van hoe gaat het met jou of de kleine. En ik vind dit soms al moeilijk laat staan hoe sterk jij in je schoenen moest staan!
daarom vind ik ook dat dat ene mens haar mond dicht moet houden. wat zij heeft meegemaakt vind ik heel erg hoor, maar wat jij hebt meegemaakt ook, en er is niet om een mening gevraagd maar om begrip en steun. Iemand die het zelf moeilijk heeft gehad en zelf ook wel te maken heeft gehad met vooroordelen zal toch moeten weten dat jij er niet op zit te wachten. Dit moest ik even kwijt. geniet maar lekker van je zwangerschap en je kleine.Want dat gaat vast helemaal goedkomen! En laat negatieve mensen maar lekker links liggen. Zat mensen die je WEL begrijpen.

Groetjes, Joyce

quote: samantha mama van chloe reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-10-2007 19:25:30'));

hallo ponymuts,
volgens mij is het je nog niet duiderlijk he ik zal het wat groffer neer zetten (mijn excuses voor de anderen) als je iemand wil helpen prima zou mooi zijn maar als je nix anders kan dan afzeiken en daardoor alleen maar negatief te zijn wil JIJ dan even niet op mij reageeren wand ik ben je MEER EN VEEL MEER DAN SPUUG ZAT MEID!!! ik hoop dat je je anders opsteld naar je kind wand is dat niet het geval... heb ik het met hem te doen hij heeft er echt niet om gevraagt van doe mij maar zó'n zeikwijf van een moeder pfff ik vind jou echt een verschrikkelijke vrouw en dan ken ik je verder nog niet eens!! bah.., ik walg echt van jou meid ik hoop dat je mij nu gewoon verder met rust zal laten wand aan mensen zo als jij heb je nix en erger je je alleen maar dus maak het jezelf ook makkelijker en hoepel op!!!!

m.v.g samantha.

Blijkbaar is lezen (naast volwassen typgedrag) erg moeilijk anders had je kunnen lezen dat ik je helemaal niet afzeik, JIJ beoordeelde mij niet andersom. Nu oordeel je weer over mijn kind en over mij als moeder terwijl ik jarenlang hard heb gewerkt om moeder te mogen worden (financieel en emotioneel) mijn kind heeft alles wat het zich wensen kan, een liefhebbende moeder, een rolmodel en alles wat het zich financieel kan wensen. JIJ oordeelt meer dan ik ooit heb gedaan en dan ga je nog schelden ook dat geeft alleen maar aan hoe onvolwassen JIJ bent.

Ik hoop dat jij en je kids goed terecht komen echt waar, en dat je vriend de rest van jullie leven goed voor jullie zag zorgen en dan houd ik het daarbij ik heb altijd geleerd om voor mezelf te zorgen dus zal dat dan doen.  

Ik zal uit jouw topics blijven maar aangezien jij geen forumeigenaar hier bent (je weet waarschijnlijk niet eens hoe dat werkt) zal ik zeker niet "ophoepelen" WEL zal ik jou met rust laten omdat je je zeer aangevallen voelt (blijkbaar toch een reden voor?) en niet leest wat er werkelijk gezegd word en dus niet te redeneren valt (is ook moeilijk voor iemand van 18 dat snap ik)

En hele fijne en gezonde zwangerschap gewenst.

Hallo meiden

Ik wil even reageren over jong moeder zijn . Je bent nou zelf jong moeder geworden en je heb de taak om je kind een goede opvoeding mee te geven en zo makkelijk is dat niet en dat weet iedereen. Maar je heb zelf ook een dochter je zit er toch ook niet op te wachten dat ze met haar 15e al moeder word dus ik vind bepaalde reacties niet gek je wil toch het beste voor je kind of niet dan en het is ook niet normaal op die leeftijd dan zou je nog lekker van je jeugd moeten genieten en we zitten in een veel andere generatie als vroeger dus daar moet het niet zo vergeleken mee worden nou meiden succes

ponyville, iedereen vind dat een meisje van 15/16 te jong is om kinderen te krijgen. Dat is een feit. En dat vind ik ook begrijpelijk.
Maar zoals je nu ook kan lezen is het ook niet haar bedoeling geweest om destijds zwanger te raken.
En als ze echt zo onverantwoord was geweest, had ze het ook laten aborteren.
En betreft voorlichting, ieder gezin leeft anders. En ook al heb je de "juiste " (is ook voor iedereen anders) voorlichting gehad. En gebruik je de pil en condoom etc...kan het alsnog misgaan. Ja de kans is klein, maar een "fout" zit in een klein hoekje.

Ik vind tevens dat je niet kan oordelen of iemand van 18 volwassen is of niet. Dat is zo verschillend bij ieder persoon.
Ik ben zelf 22, is opzich ook vrij jong (oke vergeleken met eerder valt het wel mee) maar als je er dan zelf klaar voor ben, dan vind ik kan/moet je er ook voor gaan.
ben overigens erg benieuwd hoe oud jij ben en hoe oud je kinderen zijn?

Maar hoe dan ook, ik vind dat je op een nogal afkrakende manier heb zitten praten hier op het forum. Respecteer ook iemand anders mening of uiting. Niet iedereen is hetzelfde!!!

Samantha, ik vind het heel knap van je hoe je het allemaal doe. Zeker na wat er allemaal gebeurt is in je 1e zwangerschap. En het is begrijpelijk dat mensen je leeftijd bij de 1e te jong vonden. Want niemand van die leeftijd kiest er bewust voor. Maar ik vind erg knap van je dat je geen abortus heb laten plegen.
Ik zelf zou dat ook niet kunnen hoor, ook al was ik 16! Wees trots op je dochter en op je zwangerschap nu! Geniet ervan.....

ben overigens erg benieuwd hoe oud jij ben en hoe oud je kinderen zijn?

Ik ben nu 26 en onze zoon is 6 weken oud, ik heb altijd graag jong moeder willen worden (zo tussen mijn 22e en 25e zeg maar) maar was toen nog te ziek en had het financieel nog niet op een rijtje. (had net ons bedrijf gestart en dit moest eerst stabiel lopen) pas later ben ik de man tegengekomen met wie ik kinderen wilde krijgen maar anders had ik het alleen gedaan (met hulp van mijn familie) omdat in mijn familie elke vrouw met 30-32 in de overgang kan gaan ga je daar iets anders over nadenken als dat je alle tijd van de wereld hebt denk ik. En mijn kinderwens was erg groot, op dat moment groter dan een liefdesleven, toen ik mijn huidige vriend had ontmoet dacht ik pas ja DAT is een man waarmee ik kids wil, andere mannen waren mij veel te onvolwassen, onstabiel om kinderen mee te krijgen. Dus had ik twee vliegen in  1 klap.

oke. Ja het is wel het fijnst (als je het voor het kiezen heb) om eerst alles lekker op een rijtje te hebben.
Dat had ik ook, vriend, huisje, vaste banen, en ja toen de baby! :)

Vriendinnen van mij hebben ook al een kindje, dus dan rol je er vanzelf ook sneller in denk ik. Heb 1 vriendin van 25 en 1 van ook 22 die nu dan dus kindje hebben. Tevens een vriendin van 19 die in nov kindje verwacht. Dus erg leuk allemaal.

Geniet van je zoon!

Terug
Bovenaan