heel erg jong dan maar??

Hoi Samantha. Wat een naar verhaal maar gelukkig ben je er goed uitgekomen met je kindje. Jij komt er wel hoor. Na die kut reactie (sorry voor mijn taalgebruik) van Ponyville had ik zoiets van, wie ben jij om iemand die je niet kent zo te beoordelen. Je weet helemaal niet wat er gebeurd is. Nu heb jij je verhaal opgeschreven en ik hoop dat Ponyville (ik hoop goed geschreven ) zich kapot schaamt! Ze heeft wel vaker op topics domme antwoorden geschreven. Misschien moet ze eerst maar even volwassen worden.

Heel veel geluk met je 2e kindje en met je nieuwe vriend!!

zo negatief als dat jij bent had je het nooit gered wand daar mee kom je er echt niet!!
en ik heb ook nooit gezegd dat ik meisjes van 15/16jaar zou aanmoedigen om zwanger te worden. duss.. reeel??? ik denk persoonlijk dat jij niet erg reeel bent omdat je dus  dergelijke dingen kan typen. positiever in het leven staan zou je wonderen doen en daar zul je ook ruggegraad van krijgen om dus negatieve dingen ook goed op te kunnen vangen. en idd lang niet iedereen komt goed te recht daar ben ik mij zeker van bewust maar als jij laat zien dat je wil en er ook daadwerkelijk voor gaat dan kun je 100x je kop stoten maar dan zul je daar sterker van worden en daarna de juiste keuzes kunnen maken.

samantha..

hihi humor vind ik dit een meisje van 18 die mij verteld wat reeel is.

Je kent mij  helemaal niet om te oordelen of ik niets heb meegemaakt ja of nee dus dat is dan helemaal niet netjes van JOU.

Jij hebt dit meegemaakt in je leven maar ben daardoor geen expert van het leven (die is pas net begonnen)

Ik kan wel een paar dingen noemen zoals; mijn kindje is WEL overleden doordat mijn vriend het uit mijn buik heeft geslagen, ik ben al vanaf mijn geboorte ziek, heel mijn jeugd ziekenhuis in en uit gelegen, per jaar maar gemiddels 3 maanden naar school toe kunnen omdat ik de kracht niet had om als een normaal gezond kind  naar school toe te gaan. En dan toch een klas over mogen slaan omdat ik thuis mijn werk wel deed, nu mijn eigen bedrijf hebben met een miljoenenomzet dus zeg niet dat IK geen ruggegraat heb, ik heb heel mijn leven al moeten vechten. En ondanks alles ben ik keigoed terrecht gekomen juist DOOR mijn instelling.

Juist doordat zo sterk ben ben ik hier gekomen, ik heb nu een bedrijf met een miljoenenomzet, een geweldige vriend, eindelijk een stuk gezondheid terug (al is die door de bevalling en zwangerschap nu een stuk slechter) elke dag hoop ik dat mijn kindje niet het lichaam krijgt van zijn moeder en ben ik bang dat hij net zo'n leven krijgt als mij. Want dat gun ik niemand al helemaal mijn eigen kindje niet. Maar het heeft me 100 keer sterker gemaakt en dan komt zo'n gup als jij me vertellen dat ik geen ruggegraat heb? Kijk DAT is oordelen over iemand. Ik heb alleen maar gezegd dat ik het niet hoopte dat er nog meer zulke jonge moeders als jij zijn omdat ik kinderen een echte jeugd gun, ik  denk ook dat jij dat andere meisjes ook wel gunt en niet wat jij mee hebt gemaakt een ander wenst?

Hoi meis,

Gefeliciteerd! Zelf ben ik dan wat ouder (24) maar nu net sinds een week alleenstaande moeder van een prachtig zoontje.
Ik wil je vooral een hart onder de riem steken. En trek je vooral niks aan van wat sommige mensen zeggen.
Zelf ben ik ook 'per ongeluk' zwanger geworden. Ik was gewoon aan de pil! Blijkt
dus dat die pil bij mij niet goed werkt...(volgens de huisarts). Ik had die pil net
een half jaar. Dus ongelukjes bestaan! Vind het alleen een heel naar woord.

Nou ik hoop dat je hier wat mensen vind om ervaringen mee te delen.

Liefs Rinske (mama van Twan, 1 week oud)

Zo Samantha, jij hebt al heel wat mee gemaakt. En zoals je ziet, waar een wil is, is een weg.

Mijn schoonmoeder werd zwanger van mijn zwager toen ze 17 jaar was, een jaar en twee weken nadat hij was geboren kwam zelfs nummer 2 (mijn man). Allebei waren ze niet gepland en natuurlijk veroordeelde de hele omgeving hen. Er was zeer weinig sociaal vangnet, op een oudere zuster van mijn schoonvader na. Toch hebben ze het, met vreselijk veel afzien en doorzettingsvermogen, gered. Ze hebben allebei diverse avondstudies gedaan . Mijn schoonvader werkte ook nog in de zeevaart (is uiteindelijk zelfs nog kapitein geworden) dus mijn schoonmoeder stond er regelmatig maanden alleen voor.. Ook mijn man en mijn zwager hebben er " niks " aan overgehouden. Ze hebben allebei gestudeerd en hebben nu hele goede banen.

Het enige wat ik soms merk, ik dat ze soms te snel volwassen moesten worden, door alle verantwoordelijkheden die ze hadden en moesten nemen. Mede daardoor reageren ze nu zelfs allebei nog regelmatig zeer "kinderachtig". Maar ja, op iedereen valt wel wat aan te merken en ieders weg door het leven is nu eenmaal anders.

Sterkte Samantha, maar bovenal heel veel succes en geluk toegewenst.

Groetjes,
Lotje 123

Hallo

TIENERMOEDERS ZULLEN ER ALTIJD ZIJN EN BLIJVEN!!!
Zoals iedereen weet is de pil, condoom spiraal en weet ik al niet nog meer NIET
100% BETROUWBAAR!!! In de middeleeuwen was het heel normaal om op je 15e
zwanger te zijn. Het gebeurde 100 jaar terug, 20 jaar terug, nu en over 20 jaar zal
je ook tienermoeders hebben. 9 van de 10 gevallen gaat het om een ongelukje.Condoom gescheurd, ziek geweest enz. Of iemand kan zelfs door verkrachting zwanger raken!!
En natuurlijk heb je liever niet dat het je dochter overkomt, maar het kan wel gebeuren
en dan hoop ik niet dat je zo'n moeder als ponyville heb. Daar zal je het dus echt niet
aan durven te vertellen. Mijn ouders hebben er met mijn ook over gesproken dat ik
rond de 14/15 jaar was. Die zeiden ook het is niet de bedoeling dat je zwanger raakt
maar het kan gebeuren en dan zijn we er voor jou en de baby. Ik ben toen ook aan de
pil gegaan. Niet dat ik er al mee bezig was, maar me ouders zeiden je weet maar nooit. Niet om me aan te moedigen, maar omdat ze gewoon REEEL waren!!
Het is voor een tiener heel moeilijk om tegen hun ouders te zeggen dat ze zwanger zijn. De eerste gedachte is ze vermorden me. Ik had een vriendin die ook op haar 16
zwanger was en ze durfde het ook niet te vertellen. En heeft het 9 maanden verzwegen. Uit pure wanhoop heeft ze het in de steeg gelegd en het kindje is overleden. En dat gebeurd dus steeds vaker, meestal zijn het dus ook tienermoeders.
Dit lijkt me ook niet de bedoeling.

Die tienermoeders zijn er echt niet trots op dat ze zo jong moeder zijn geworden.
Maar nemen wel hun verantwording, maar een ongelukje kan ook op je 40e gebeuren.
Het kan altijd gebeuren en dat is wel reeel.

Ponyvile ik las dat je vaak in het ziekenhuis lag. Nu niet meer of is dat nog steeds
zo. Als ik 9 mnd van het jaar in t ziekenhuis lag, dan had ik niet voor een kind gekozen. Want dat wil ik me kind niet aan doen. Het is toch niet iets erfelijks hoop
ik, want dat zou ik mijn kind ook niet aan doen. Misschien wat stof tot nadenken.
Ik wacht op je reeele reactie!!

groetjes hopvrouw

Ponyvile ik las dat je vaak in het ziekenhuis lag. Nu niet meer of is dat nog steeds
zo. Als ik 9 mnd van het jaar in t ziekenhuis lag, dan had ik niet voor een kind gekozen. Want dat wil ik me kind niet aan doen. Het is toch niet iets erfelijks hoop
ik, want dat zou ik mijn kind ook niet aan doen. Misschien wat stof tot nadenken.
Ik wacht op je reeele reactie!!

Als kind zijnde ben ik zoveel ziek geweest dat ik 9 maanden niet naar school toe kon, gelukkig gaat het nu stukken beter met de juiste medicatie e.d.

Het is niets erfelijks waar ik ziek door was anders had ik inderdaad geen kids durven krijgen, ik vond het nu al doodeng want het zou wel net zoals mij een vitamineafwijking kunnen hebben maar weet nu dat dat met medicijnen goed op te lossen is.
Zou iemand die ziek is trouwens geen kinderen mogen krijgen is dat alleen weggelegd voor gezonde mensen? Dat zou wat zijn, lekker eerlijk verdeeld.
Mijn vriend is trouwens hollands welvaren dus die is er ook nog :)

Ik heb nog wel elke dag pijn en ben altijd moe maar met een kindje moet je zoiezo door.

Mijn ouders hebben trouwens ook mij goed ingelicht toen ik 14 was en hadden me ook altijd gesupport no matter what, maar ik ben zo ingelicht dat als ik de pil gebruikte maar OOK een condoom moest gebruik AL had ik een vast vriendje (ben van mijn 14e tot 19e bij 1 iemand gebleven), de kans is dan wel ENORM klein he?

Tienermoeders zullen er inderdaad altijd blijven want helaas denken veel ouders te laat of niet aan een goede voorlichting (of word er gewoon simpelweg niet geluisterd door de kids dat kan ook)

hallo ponymuts,
volgens mij is het je nog niet duiderlijk he ik zal het wat groffer neer zetten (mijn excuses voor de anderen) als je iemand wil helpen prima zou mooi zijn maar als je nix anders kan dan afzeiken en daardoor alleen maar negatief te zijn wil JIJ dan even niet op mij reageeren wand ik ben je MEER EN VEEL MEER DAN SPUUG ZAT MEID!!! ik hoop dat je je anders opsteld naar je kind wand is dat niet het geval... heb ik het met hem te doen hij heeft er echt niet om gevraagt van doe mij maar zó'n zeikwijf van een moeder pfff ik vind jou echt een verschrikkelijke vrouw en dan ken ik je verder nog niet eens!! bah.., ik walg echt van jou meid ik hoop dat je mij nu gewoon verder met rust zal laten wand aan mensen zo als jij heb je nix en erger je je alleen maar dus maak het jezelf ook makkelijker en hoepel op!!!!

m.v.g samantha.

Hey samantha,

Ik heb ongeveer zowat meegemaakt als jij,ben nu wel iets ouder(22) maar dat doet er niet toe...
Ik weet wat het is omdat ik het zelf heb meegemaakt,wat anderen zeggen trek je je maar beter niet aan he..
Doe dat ook niet hoor...
Ik ben vorige week bevallen van een prachtige dochter en sta er nu alleen voor maar ik zou het direct trug doen hoor,is het mooiste wat er is he..
Bij mij komt de papa nu ook trug bij ons..
Ik was bevallen en hij is dan naar het ziekenhuis gekomen en besefte toen pas dat hij papa geworden was...
Wij komen nu overeen als vrienden..in hoeverre dat gaat natuulijk he en zo lang hij zen verantwoordelijkheid blijft nemen dan zal ik dat heel leuk vinden,is het dat hij na een tijdje er niet meer naar om kijkt ja dan zal ik ook wel mijn conclusies trekken he...
Wens je nog veel succes met je zwangerschap en je ander kindje..;
Liefs orchi

Terug
Bovenaan