heel erg jong dan maar??

Hé samantha,

Moedig van je om je verhaal hier neer te zetten.
En volwassenheid of hoe het hier ook wordt gezet, heeft echt niks met leeftijd te maken.

Sommige 'kinderen' zijn al volwassen in de puberteit, terwijl duidelijk is dat sommige 'volwassenen' dat nog echt niet zijn.
Ach ja ook die mensen leren het ooit.

Meid ontzettend veel plezier met je zwangerschap, geniet ervan.
X

Tjee Samantha,

Terwijl ik je verhaal lees rollen de tranen over mijn wangen... Wat een ongeloofelijke klootzakken zijn er toch!!!
En wat heb jij het goed aangepakt; idd door zoiets mee te maken wordt je vanzelf heel snel volwassen!
En wat heb ik er een respect voor dat je 'gewoon' je school hebt afgemaakt: ik ben nu een 'oudere' studerende moeder en weet hoe zwaar het is om te studeren terwijl je zwanger bent of een kind hebt!
Maar ook weet ik dat juist de wetenschap dat een klein onschuldig wezentje je nodig heeft ervoor zorgt dat je alles doet om jullie toekomst zo goed mogelijk te laten worden!
Ik ben een schoolverlater, heb nogal wild geleefd en ben nooit bezig geweest met mijn toekomst totdat ik zwanger van mijn zoontje was (ook 'onverantwoord; geen woonruimte, geen opleiding en geen geld, maar wel heel veel liefde voor dit wezentje). Om een verhaal kort te maken ben ik na de geboorte van mijn zoontje begonnen met een opleiding, heb een huisje gekregen en krijg nu studiefinanciering.
Ben nu nog steeds aan het studeren (dus financieel heb ik het niet ruim, maar naar mijn mening is het hebben van geld geen vereiste om kinderen te hebben) en ben heel gelukkig om zwanger te zijn van mijn tweede 'wondertje'.
Dus leeftijd doet er idd niet toe; ik was 23 toen ik zwanger werd en dat was ook 'onverantwoord'. Het gaat erom hoe je handelt wanneer het zo is...

Oja, als je opzoek bent naar moeders van ongeveer dezelfde leeftijd is het misschien een idee om op een site van tienermoeders te kijken, ik heb hier geen adres van, maar als je het intoetst op google moet je ze makkelijk kunnen vinden.

Liefs Nika (27jaar en 35weken zwanger van nr twee)

hoi Samantha, ik ben 35 jaar maar na het lezen van je verhaal rollen de tranen ook over mijn wangen, meid dit is te erg voor worden en zou geen 1 moeder mogen overkomen, ben heel blij voor je dat het met jou en je kleine meid nu goed gaat en dat je volgend jaar gaat trouwen met een man die van je houdt. geniet van elkaar en dadellijk met zijn 4tjes. en dat je een rooskleurige en gelukkige toekomst in gaat, je verdient het.

hoop dat je veel leeftijdgenootjes vindt en je ervaringen met elkaar kan delen.
liefs linda

Hoi Samatha,

Ik vind het echt verschrikkelijk om je verhaal te lezen. Ongelooflijk hoe mensen kunnen reageren. Ik kan mij voorstellen dat je al die tijd in angst geleefd hebt. Gelukkig is alles verder goed gegaan.

Groetjes Evy

hoi dames,

samantha ik ben ook heel erg jong bewust moeder geworden was net als jij ook 18, ik was wel getrouwd en ben nog steeds getrouwd ben nu zestien jaar verder, en ben nu moeder van drie bengels en een engel en ik vind dat niemand hierover een oordeel kan geven ik zou ook kunnen zeggen dat wij nederlandse vrouwen wel erg laat moeder worden eerst denken we    aan het geld ,carriere maken en weet ik niet allemaal wat en als het dan even kan willenwe een kindje plannen alsof dat te plannen is een kindje is een wonder dat word je gegeven of niet en zo zou ik nog wel even door kunnen gaan met allerlei vooroordelen, een  jonge dame van 18 is net  zostaat om een kind op    te    voeden     als    een vrouw van 35   , ik geloof dat jullie hier over sommige topics heen lezen en zien dat sommige vrouwen van wat oudere leeftijd het niet trekken en moeite hebben met het huilgedrag of het feit dat ze ineens verantwoordelijk zijn  en zichzelf voelen    geclaimd    door dit nieuwe    mensje en of je nu 18 of 30 ben het is allemaal uitvogelen en gelukkig had je in ieder geval veel steun ikzelf ben nu volgende maand 35 en ben moeder van een trio 15, 10 en 5 maanden en als ik mn zoon naast me ziet lopen die al een kop groter is dan mij dan ben ik trots dat ik een jonge moeder ben, en ik denk dat iedereen trots moet zijn wat voor leeftijd je dan ook mag hebben, want volwassen zijn heeft niets met leeftijd te maken volgens mij het is je karakter wat je hebt meegemaakt en het speelt allemaal in je hoofd... je hebt veel meegeeaakt meid,  ik zou zeggen    wees trots dat je zo ver bent en als jij dalijk met je twee kindjes aan je hand loopt kin ophouden neus in de lucht en trek je van niemand iets aan ik vimnd het heel moedig dat je je verhaal hier    vertelde    ondanks dat je weet dat je afen toe van die vreemde opmerkingen kan verwachten, want die zal je wel vaker hebben gehad..ik ook hoor nou zou zeggen, veel sterkte met je zwangerschap verder.

groetjes Bianca

ik wil graag even reageeren op wat je zei ''ponyville'' dit dus..

Ik heb nooit gezegd dat ze een slechte moeder is of dat ik in haar geval niet hetzelfde had gedaan het moet alleen niet aangemoedigd worden om op je 15e een kindje te krijgen (het blijft een uitzondering hopelijk in Nederland)

Ik vind het keigoed dat je je studie hebt afgemaakt en ook knap dat je zo jong een kindje opvoed maar je als je nadenkt ben je toch wel zo reeel dat je hoopt dat andere 15 jarigen het niet overkomt? DAAR ging het om. Nu heb jij een hele lieve vriend die voor jullie zorgt maar zoals je bij je eerste kindje heb kunnen meemaken (vreselijk genoeg!) zijn ze niet allemaal zo en kom je vaak niet zo goed terrecht als jij bent gekomen.

zo negatief als dat jij bent had je het nooit gered wand daar mee kom je er echt niet!!
en ik heb ook nooit gezegd dat ik meisjes van 15/16jaar zou aanmoedigen om zwanger te worden. duss.. reeel??? ik denk persoonlijk dat jij niet erg reeel bent omdat je dus  dergelijke dingen kan typen. positiever in het leven staan zou je wonderen doen en daar zul je ook ruggegraad van krijgen om dus negatieve dingen ook goed op te kunnen vangen. en idd lang niet iedereen komt goed te recht daar ben ik mij zeker van bewust maar als jij laat zien dat je wil en er ook daadwerkelijk voor gaat dan kun je 100x je kop stoten maar dan zul je daar sterker van worden en daarna de juiste keuzes kunnen maken.

samantha..

He Samantha!

Moedig van je om je verhaal hier neer te zetten!
Je bent er zeker sterker uit gekomen en vind het dapper dat je nu je tweede kindje verwacht!

Ikzelf ben net 23 en zwanger van de eerste.. Heb een stabiel leven maar het kwam heel onverwachts.. Net klaar met school, klaar om aan de carriere te beginnen..
Heb er ook meteen voor gekozen omdat het inderdaad een wondertje is!!

Altijd jammer als mensen snel hun oordeel klaar hebben.. Maar je maakt jezelf inderdaad in een klap volwassen en gaat er gewoon voor.

Super meid! En geniet lekker van de zwangerschap van je zoontje!
Je mag altijd contact met me zoeken ondanks dat ik iets ouder ben!!

liefs,
annelies
zwanger 28 + 5 van mijn meisje!

hoi hoi ik zou het idd heel erg fijn vinden om contact te hebben met mensen die daar zelf ook de behoeft aan hebben dan ik heb wel msn dat is yochihuahuayo@hotmail.com
ik vind het zelf wel leuk nou ik hoor het dan wel..

veel liefs samantha..

Terug
Bovenaan