Hoi Corina,
Wat een grote teleurstelling! Ik vind het heel erg voor je.
Dat onderzoek? Ons is het min of meer op gedrongen toen ik in december mijn tweede miskraam kreeg. En diep in mijn hart wil ik het helemaal niet. Mijn man heeft zoiets van: nou dan weten we het. Maar wat schieten we er mee op? Ik wil echt nog een derde. En als we straks weten dat we een grote kans hebben op een miskraam omdat we een afwijking bij ons dragen, ja, wat dan. Ik wil toch die derde, dus afwijkingen/miskraam of niet, ik wil er het nog wel blijven proberen. Die uitslag zou het alleen maar zwaarder maken. Gelukkig duurt de uitslag 12 weken, dus hoop ik gewoon voor die tijd weer zwanger te zijn.
Mijn eigenl gyn. geloofde niet zo in het onderzoek. Ze zei ook, er komt vrijwel nooit wat uit en als er een slechte uitkomst is, doen ouders vaak niets met die uitslag. Ze willen graag een kind en laten zich daar niet van weerhouden door de uitslag. En het is niet uitzonderlijk dat je meerdere miskramen krijgt.
Aan dat laatste heeft geen van ons een boodschap, maar het houdt mij ook wel overeind. Het kan nog denk ik dan maar steeds.
groetjes, keesje