Ja, de huisarts geeft misschien wel al een verloskundige aan als optie, die ze goed vinden. En dan kun je die bellen, je word echt steeds goed verder geholpen. Want ja, als het zo is komt er ineens veel in je op: o ja dat ook nog! Hahah. Zo wist ik niet dat je al in week 8 mag gaan zoeken voor een kraamzorginstantie ? maar daar zijn handige checklists voor overal online enz. Nee inwendig komt geen risico op schade bij kijken verder(zo ver gaan ze niet, zo mag je ook gewoon seks hebben. Alleen kun je in de eerste 3 maanden even een beetje felrood bloeden na de seks, zoals je ook snel een neusbloeding kunt krijgen. Niet schrikken als dit gebeurd) Is wel heel raar hoor zo'n apparaat naar binnen ? ik dacht dat ik pas de broek uithoefde zodra de weeen zouden beginnen, niet de eerste maand dat ik weet dat ik zwanger ben ? maar ik ben heel blij dat ik het wel gedaan heb, hele mooie en duidelijke eerste echo. En raar idee, op het scherm is het een giga groot plaatje en je ziet zelfs al armpjes enz. maar de afmeting is dan in werkelijkheid maar 1,3 cm??? Hahaha. Doe morgenvroeg nog maar 1 test, ik ben benieuwd! Maar als die ook wazig blijft gewoon even een paar dagen overheen laten gaan. Anders ben je dalijk een fortuin kwijt! ik moest toendertijd dinsdag de periode krijgen maar voelde al paar dagen eerder dat ik zwanger was. Toch heb ik de zondag (dus paar dagen na die dinsdag dat het moest beginnen) pas mijn eerste test gedaan. Omdat ik niet teleurgesteld wilde zijn. Ookal voelde ik het al, kon ook 'schijnvoelen' zijn dacht ik haha. Maar bovenal: relax, hoe moeilijk dat ook is ??