Help: koemelkallergie?

Hi Dames,

Ik heb zelf (gelukkig) helemaal geen ervaring met exceem en Kyan lijkt vooralsnog ook nergens allergisch voor te zijn, Dus van dat soort dingen heb ik allemaal geen kaas gegeten. Wat ik wel weet is dat een vriendin (vervent wasverzachter gebruikster) De tip van haar kraamverzorgster kreeg om een scheutje azijn ipv wasverzachter te gebruiken.  
De was ruikt niet naar  azijn, wees niet bang maar wordt wel zachter! Ik heb het zelf  in het begin ook gedaan en als  mijn  wasverzachter  weer eens op is  doe ik het nog  wel...
Misschien een tip?

Groetjes Saskia  

Hee, Sas, dat is een heel goede tip, en ook nog eens een heel milieuvriendelijke en goedkope!

(ik gebruikte vroeger wel azijn i.p.v. conditioner in mijn haar en dat rook je inderdaad ook helemaal niet).

Dat is inderdaad een goeie tip! Maar ik ga het eerst eens doen zonder iets, kijken hoe ze daar op reageert. Ik vraag maandag aan de consultatie arts of ze me kan verwijzen. Zo niet, dan ga ik naar mijn eigen huisarts.

Ik smeer het nu ook in met een vette zalf. Dat vindt ze heerlijk, en de eczeem blijft ook heel rustig. Maar het is natuurlijk niet goed dat het er uberhaupt zit. Zal haar nog minder vaak in bad doen, misschien verlicht dat ook wat. Goeie tip trouwens, van die rooibosthee. Ik doe er nu vette badmelk in van Weleda. Dacht dat dat ook wel goed zou zijn. Ze heeft er een vettig huidje van als ik haar er weer uithaal. Maar ik zal dit ook een tijdje niet gebruiken. Eens zien of dit allemaal gaat helpen.

Hoi,

Dat minder in bad doen is idd beter, wij kregen bij onze oudste het advies om hem 1x per week in bad te doen, liever in douche trouwens dan weken de eczeem plekken niet zo, want daar krijgen ze juist jeuk van!

En mijn wasverzachterbakje is 2wk kapot geweest en of je dat wil? zonder iets? het word echt wel stug dan hoor! Maar in de droger word het weer wat zachter dus als je die hebt is dat weer een idee!

Succes, laat je even wat weten maandag?

Gr MJ

We hebben inderdaad een droger, dus dat maakt het al iets zachter. Ik ga gewoon eens kijken hoe hard de was blijft. Anders kan ik alsnog de azijn proberen. Gebruik je dan gewone azijn of schoonmaakazijn??

Ik heb Zarah vandaag gewassen. Gewoon even haar hoofdje en billen. Ik vind het wel zo fris om dat in ieder geval te doen. Vooral gezien de grote hoeveelheid poepluiers die er tegenwoordig doorheen gaan! Zal haar voorlopig even niet in bad doen.

Ik laat maandag wel even weten hoe het gegaan is!

Ik gebruik nooit wasverzachter, omdat ik er zelf ook jeuk van krijg. Maar ik vind mijn wasgoed niet stug of zo. Ik probeer het wel zo veel mogelijk buiten te laten drogen, wasdroger heb ik ook niet, energieslurper wilde ik niet hebben.

De kinderen wassen zich wel elke dag hoor, maar maar eens in de week in bad. Met een washandje word je ook heel schoon!

Hey Suuz,

Ik gebruik altijd gewone witte azijn, schoonmaakazijn weet ik niet of dat ook kan..
Het leek mij wat te agressief....en kruidenazijn was ik bang voor vlekken..

groetjes Saskia

Hoi Suuz,

onze zoon kreeg op gegeven moment (nadat we met vaste voeding waren begonnen) rode vlekjes op zijn hoofdje en had een opgeblazen buik en vaak diarree.
Wij zijn uiteindelijk uitgekomen bij een lactose-intolerantie. Lactose is een melksuiker. Volgens de arts van het consultatiebureau hebben sommige kinderen even de tijd nodig om aan de lactose te wennen. Hun darmpjes zijn dan nog niet genoeg op gang gekomen.
Wij zijn van de hypo-allergene voeding overgestapt op Nutrilon Soja. Sindsdien zijn de rode vlekjes verdwenen en is zijn buikje weer rustig. Onze zoon is net 1 jaar geworden en krijgt naast de Nutrilon Soja ook lactose vrije melk (MinusL) en zure melkprodukten, zoals kwark (hoe zuurder het produkt, hoe minder lactose erin zit).
Hij heeft nog wel een droge huid en krabt, zodra we zijn kleertjes uit doen. Waarschijnlijk, omdat we de lactose niet geheel uit zijn voeding hebben gebannen.
Meer info kun je leze op:

www.allesoverkinderen.nl/ne_koemelkallergie.htm

Wij badderen onze zoon om de dag en gebruiken dan een vette badolie voor kinderen. Daarna masseer ik hem in met babyolie. De andere dag gebruiken we een bodylotion van het kruidvat met kamille.

Schrijf al je vragen voor het consulatiebureau vast op, samen met  de problemen, die je kindje ondervindt (welke symptomen). Dan kan de arts je vast wel verder helpen.
Het is een hele puzzel. Ik heb ondervonden, dat je moederinstinct je al een heel eind op weg helpt naar de oplossing.

Succes! Marijon

Terug
Bovenaan