Help: koemelkallergie?

Hoi Ivy,
Ik schrik wel even van je berichtje! De arts reageerde zo stellig op mijn vraag, ook nadat ze Zarah gezien heeft. Misschien heb ik het mis en is het geen eczeem? Hoe dan ook, ik hou het absoluut in de gaten, ik heb ook aangegeven dat ik vanwege haar huidje niet pas over 6 weken weer langs wilde komen, dus nu mag ik eerder.

Overigens lijken de plekken wel minder te worden. Ik was haar nu alleen met een washandje en water, en 1 keer per week even in bad, wat ze heerlijk vindt.
Ik heb al haar kleertjes, lakens, etc gewassen zodat de wasverzachter eruit is. Tenminste, ik hoop dat dat met een keer wassen eruit is?
En ik smeer het heel vaak in met lekkere zalf.

Bedankt voor je berichtje, ik hou het natuurlijk goed in de gaten!

Hoi Suuz,
Je hoeft niet te schrikken hoor van mijn berichtjes. Ik ben gewoon 'allergisch' voor onzin adviezen. Die heb ik iets te veel gehad.
Maar misschien heb je gelijk en is het geen eczeem, maar een vorm van huidirritatie ofzo. Ik hoop het voor je. Misschien is het weg laten van wasverzachter al wel voldoende, wie weet.
Maar als de jeuk blijft, ga dan op zoek okee?
Groetjes,
Ivy

En soms kan toeval je een handje helpen. Lars wilde gisteravond per sé meesnoepen van de ontbijtkoek van papa. Laat daar nou hazelnootpasta op zitten... Vandaag was meneer aan de diarree en had rode vlekken in zijn gezicht. Hij kan dus nog steeds niet tegen chocola.

We zijn weer een poosje verder en ik wilde toch even vermelden hier dat ik vandaag met Zarah naar de huisarts gegaan ben. Ik wilde graag de mening van een andere arts over haar eczeem.
Ook deze arts zei dat hij niet dacht aan een koemelkallergie. Dat zou er anders uit moeten zien en meer klachten moeten geven. Nu heb ik een hormoonzalf gekregen die ik 5 dagen moet opsmeren. Dit zou het eczeem weg moeten halen. Als het blijft, wil hij graag dat ik weer terug kom bij hem.

Hopelijk gaat de zalf werken en hoef ik niet terug. Wanneer het niet werkt, weten we toch weer wat meer en gaat hij het verder uitzoeken.

Groetjes!

Hoi Suuz,

fijn, dat deze arts naar je wil luisteren en met je meedenkt! Nu maar duimen, dat de zal aanslaat en je oogappeltje snel van de exzeem en jeuk af is!

Groetjes, Marijon

Hoi Marijon,
Ik hoop ook heel erg dat de zalf aan slaat. Ik vind het zo sneu dat ze zo'n jeuk heeft. Ze is er niet minder vrolijk om gelukkig. Sterker nog, ze wordt vrolijker met de dag. Maar jeuk is natuurlijk nooit prettig..

Groetjes!

Hoi Suuz,
Allereerst wil ik even zeggen hoe fijn ik het vind dat je naar een andere arts bent gestapt. Goed van je dat je er bovenop zit, want je hebt gelijk, jeuk is zeker niet fijn. Maargoed, nu even over die hormoonzalf. Deze zal bijna zeker het gewenste resultaat opleveren, namelijk de eczeem zal rustig worden en verdwijnen. Nu is hormoonzalf over de jaren sterk verbeterd, dat wil zeggen het is niet meer zo'n paardemiddel als vroeger, maar nog steeds is het eigenlijk een zalf die alleen in noodsituaties gebruikt moet worden. Hormoonzalf heeft namelijk een groot nadeel; het maakt de huid dunner bij vaker gebruik waarddor deze dan ook weer kwetsbaarder is. Begrijp me goed, ik heb het ook gebruikt bij mijn kinderen, maar door mijn man die heel zijn leven al eczeem heeft, was ik op de hoogte.
Zoals ik al zei, waarschijnlijk zal de zalf perfect werken. Vraag is alleen of het het probleem oplost. Bij mijn kindjes zag ik de eczeem daarna weer vrolijk terugkeren.
Weet je Suuz, ik voel me echt een beetje lullig dat ik elke keer zulke doemverhalen schrijf. Ik probeer je echt alleen maar te helpen omdat ik zelf in precies dezelfde situatie heb gezeten en ik zo graag wil dat je er uit komt. Je zult wel denken: oh, daar heb je haar weer.
Maargoed, we zullen even positief zijn en stel dat de eczeem verdwijnt. Als die nu maar een paar keer per jaar de kop opsteekt, dan is zo'n zalf natuurlijk wel een prima geneesmiddel.
Groetjes,
Ivy

Ik sluit me aan bij Ivy. Ook ik kreeg hormoonzalf mee voor de eczeemplekken van mijn dochter, en natuurlijk hielp het. Alleen je haalt de oorzaak niet weg en als je stopt met smeren dan komt het weer terug.
Mijn huisarts heeft niet eens nagedacht over waar het eczeem vandaan kwam, ik kreeg gewoon de zalf mee. Het begon met 1 plekje en   1 jaar later zat haar hele hoofd, rug, handen, voeten, knieën en ellebogen onder.
Ik weet bijna zeker dat het koemelk allergie is. Ik ben namelijk toen ze   1 1/2 jaar was gewoon eens gestopt met het geven van koemelk en toetjes en kaas enz. In 2 weken was bijna alle eczeem weg en na 4 weken alles. Verder had ze trouwens ook geen andere klachten, alleen eczeem.
Al snel bleek dat als ze alleen kaas op haar brood at het prima ging. En regelmatig probeerde ik of ze wat meer aan kon. Toen ze 2 was kon ze ongeveer 3 keer per week een dannoontje eten, anders gelijk weer eczeem.
Nu is ze 3 en kan ze iedere dag een toetje eten zonder problemen. Ik wil proberen als ze 3 1/2 jaar is om haar ook weer melk te laten drinken.
Ze kunnen er namelijk overheen groeien.
Je zou net als ik gewoon eens kunnen proberen hoe het gaat als je een paar weken geen melk geeft.

Terug
Bovenaan