Hoi,
Ik herken je verhaal heel goed....
Ons dochtertje is al haar hele leventje een slechte eter te noemen. Ze is nu 22 maanden en dit is wat zij eet op een dag;
's ochtends bekertje melk (waarvan hooguit 60 ml wordt opgedronken), en één of twee blokjes brood (blokjes bedoel ik mee; stukje van 1,5 bij 1,5 cm). Ze houdt het stukje ook heel lang in haar wang, en slikt het dan meestal wel door..
Fruit gaat altijd goed eigenlijk, mits ik haar ondertussen afleid met een puzzel of boekje.
's Middags wat melk, en door afleiding weer wat brood proberen. Af en toe eet ze een halve of zelfs hele boterham op! Maar dit hangt vooral af of ze goed genoeg wordt afgeleid, en ik dus na elk stukje brood weer een nieuwe 'ongemerkt' in haar mondje kan stoppen.
Koekje, wordt maar één of twee hapjes van gegeten. Drinken doet ze alleen als ze onderweg is, dus in de buggy of in de auto. Je raadt al wat wij elke dag dus doen!
's Avonds warm eten, sinds 3 weken wil ze nu eindelijk ook geprakt, daarvoor was het gepureerd. Eet ze ook maar één of twee hapjes van, eens in de aantal maanden wat meer....maar ze heeft nog nooit alles opgegeten. Toetje gaat ook meestal niet op.
's Avonds voor het slapen gaan wat melk, ondertussen zet ik een kinder-dvd op, voor de afleiding. Meestal gaat ie dan wel op, anders geef ik haar wat yoghurt als ze dat wil.
Dit is het bij ons...
Pap lust ze jammer genoeg niet meer. Dit was opeens iets wat ze absoluut niet meer wilde hebben, ze begon dan te kokhalzen.
Ik heb het eens aan een kinderarts gevraagd, en die zei dat zolang ze vrolijk is en goed groeit, er niets aan de hand is.
Ze is ontzettend lief en vrolijk, en groeit heel goed! Ze is langer dan gemiddeld en 14 kilo.
Ik maak me verder eigenlijk niet zoveel zorgen.... Ik vind het wel heel vervelend hoor, want je wilt zó graag dat ze eens iets met smaak op eet, en dat ze om nóg meer vraagt. Ik denk dan maar zo; er komt vast een dag dat ze pannekoeken heerlijk vindt en dat ze patat wil eten. Dat hebben alle kinderen toch? Dus die van ons krijgen die fas vast ook wel! Alleen duurt het wat langer voor ie aangebroken is....
Heel veel succes, ik hoop dat je kindje snel wat meer wil eten!
Liefs