Het gaat zo langzaam

Hoi ,
Het is moeilijk om controle over je zelf te houden,
Het lijkt voor haar wel een spel aan het worden,
Geen overbodig eten meer vandaag of morgen beginnen met honger op te wekken.
probeer het voor een dagje misschien dat ze in ziet dat dit geen spel is.
Ze voelt heel goed dat jij dat perse wil, je moet eten.
Hoe klein ze ook zijn , ze zijn niet dom geboren
Een verpleegkundige in het ziekenhuis zei vorig jaar een keertje tegen me
Ze zijn in staat je heel goed te manipuleren.
Isa wou bij mij ook niet drinken en deed gewoon haar ogen dicht voor mij het idee dat ze moe was. maar door te doen alsof manipuleerde ze me wel. De verpleegkundige nam het over en wat denk je ze dronk gewoon haar flesje leeg.
Doordat ik alleen maar bezig was van dat ze haar fles moest drinken leek het wel alsof ze me gewoon wou zeggen , ja mam als jij je nou niet zo druk maakt dan ga ik wel drinken. vanaf dat moment heb ik het losgelaten en ze dronk elke keer beter

monique

monique
 
Hoi ,
Het is moeilijk om controle over je zelf te houden,
Het lijkt voor haar wel een spel aan het worden,
Geen overbodig eten meer vandaag of morgen beginnen met honger op te wekken.
probeer het voor een dagje misschien dat ze in ziet dat dit geen spel is.
Ze voelt heel goed dat jij dat perse wil, je moet eten.
Hoe klein ze ook zijn , ze zijn niet dom geboren
Een verpleegkundige in het ziekenhuis zei vorig jaar een keertje tegen me
Ze zijn in staat je heel goed te manipuleren.
Isa wou bij mij ook niet drinken en deed gewoon haar ogen dicht voor mij het idee dat ze moe was. maar door te doen alsof manipuleerde ze me wel. De verpleegkundige nam het over en wat denk je ze dronk gewoon haar flesje leeg.
Doordat ik alleen maar bezig was van dat ze haar fles moest drinken leek het wel alsof ze me gewoon wou zeggen , ja mam als jij je nou niet zo druk maakt dan ga ik wel drinken. vanaf dat moment heb ik het losgelaten en ze dronk elke keer beter

monique

monique
 
Hoi Monique,
Ik zie onze meid ervoor aan dat het een spel is. Ze is erg slim en heeft dingen heel snel door. Met speelgoed en zo. Dus het zou best kunnen dat ze mij manipuleert.
Maar hoe wek ik bij haar honger op?
Gewoon 20 minuten aan tafel om te eten en dan klaar. LAten spelen. En dan weer pas iets geven als het tijd is voor de volgende maaltijd?
En hoe zit het met drinken tussen door?
Ik heb geen idee hoe dit aan te pakken. Want of ze nu bv heeft gehad om 02:00 uur en dan om 08:00 uur pap ov bv om 05:00 uur en om 08:00 uur pap. Maakt geen verschil, ze eet even slecht. Ze eet niet meer.
Iemand tips.
groetjes Chantal

PS.Ik wacht ook nog steeds op een telefoontje van de wijkverpleegkundige.
En ik ga voor de zekerheid wel na of ze geen kokhalsreflex problemen heeft.

 
Hoi Chantal

Hoe laat krijgt ze nog de laaste bvoeding, Het zou ook kunnen dat ze dan om 8 uur bij de eerste papfles\bord nog verzadigd is.zodat ze niet met echte honger opstaat.
Je kunt wel gewoon het vocht geven bv sapje of flesje water of roosvicee diksap.
Ik weet niet wat ze altijd drinkt. maar dat je het vast eten pap enz. laat vallen .
En alleen dat geeft als ze laat merken dat ze honger heeft , je zal er wel meer dan een half uurtje voor uit moeten trekken.
Maak een schema wat je haar van vocht geeft hoeveel en hoelaat, en wat ze er van op drinkt.  en een schema van wat ze vraagt als ze honger heeft, hoeveel ze eet en hoe laat.
Probeer haar als ze zelf iets heeft gegeten zonder druk te belonen met iets goed, dit werkt meestal positief, een knuffel of een fijn gebaar kan al ooit voldoening geven, maar ook een lach op je gezicht.
Van een dagje ingrijpen kunnen ze niet uitdrogen.
Maak anders vandaag nog een afspraak met je huisarts vaak heb je hier meer aan dan aan het consultatiebureau, bel anders gewoon is even naar een logepediste bij je in de buurt.
Dit is moeilijke stap , je wilt namelijk het liefst dat ze zo gaat eten maar soms kun je niet anders.
tot later
 
Nog één aanvulling, ga met haar aan tafel zitten en eet met haar spelenderwijs.
door te lezen of iets wat ze graag doet, door de afleiding hebben ze vaak niet in de gaten dat ze eten.
 
Maak voor het honger op te wekken geen afspreken die met tijd te maken hebben ,   je kunt dit alleen maar proberen door te wachten tot dat ze zelf haar eigen meld

groetjes monique
 
Ben ik weer, Ik zit je vorige berichtjes te lezen. Je geeft al aan dat je  haar regelmatich moet helpen omdat ze zich verslikt , je klopt op haar rug. je zegt zelf al misschien komt het daardoor.
De kans bestaat wel dat verslikken word ervaren als niet fijn dus negatief. daardoor zal ze met moeite dingen willen eten waar ze zich in kan verslikken.
Ze zet haar eigen vast ze heeft hier waarschijnlijk een angst voor opgebouwd ze zal het moeten loslaten om over de angst heen te komen

groetjes monique

Ik herken heel veel dingen die ik zelf al heb ervaren met Isa
 
Hoi chantal,

heeft de wijkverpleegkundige al gebeld?
Heb je al een afspraak gemaakt met de huisarts?
Het is echt belangrijk dat er nu wat gaat gebeuren want jij zit er doorheen en dat is voor niemand goed. Het is nu eerst even belangrijk dat jij tot rust komt. Ga vanavond even voor jezelf wat doen ga hard lopen, zwemmen, dansen wat dan ook maar probeer even stoom af te blazen. Praat erover met je partner wat jullie gaan doen.
Als het voor jou alleen mogelijk is om weer de rust te vinden door even een paar dagen alleeen borstvoeding te geven dan is dat misschien wel het beste als jij er maar rustiger door wordt. Maar als je de rust hebt over jezelf om de pap en groente te geven doe dit dan.
Het allerbelangrijkste is dat je dit niet verder alleen doet maar dat je hulp zoekt, wij kunnen je via dit forum tips geven met je meedenken etc maar het gehele plaatje naar voren halen is moeilijk en daardoor krijg je misschien wel helemaal de verkeerde tips.

Ga je niet helemaal schuldig voelen dat je vanmiddag over de rooie ging als het gebeurd knuffel dan je kinderen zeg hen dat het je spijt leg het uit waarom het gebeurdeook al snappen ze er misschien niks van ergens begrijpen ze het dan misschien toch wel.

Sterkte
Groetjes Renée
 
Terug
Bovenaan