Hoi Monique,
Ik heb je berichtje gelezen......en het dan zijn de eet-problemen met mijn dochter niets vergeleken als jullie problemen. Sonde-voeding......operaties... voor zijn klein meisje.
Ik leef heel erg met jullie mee. En ik kan me helemaal voorstellen dat jullie nu ook even stoppen met het proberen. Maar, ze is pas 6 maanden. Ik ben pas bij 7 maanden begonnen met bijvoeden (fruit en groente).
Dus ik zou me daar inderdaad nog maar niet druk om maken.
Vandaag was een redelijke dag met onze dochter. Ze heeft zowaar eens uitgeslapen. Om half 9 werd ze wakker...... mijn man zei nog nee hoor het is al half 10...... oh ja helemaal vergeten. Nu komen we helemaal in de war met haar schema.... Pap vanmorgen. Met moeite 100ml binnen gekregen. Ze moest al huilen toen ze de lepel zag. Maar bij veel afleiding ging het redelijk. Fruithapje (banaan, liga en een beetje yoghurt gepureerd) ging ook met moeite maar wel helemaal op. Happen op zich gaat dus wel, maar dat doorslikken. En zoals ik al geschreven heb, ik geef haar toch elke dag brood, want wie weet begint ze het opeens te eten. Ik zet het neer, en ze mag doen en laten ermee wat ze zelf wil. En vandaag heb ik het op tafel gezet met een vorkje en ze kroop wat rond en dan weer naar de tafel om ermee te spelen. En later toen ik ging opruimen, lagen er nog 2 kleine stukjes in. En nog een klein stukje op de grond. Ze had zowaar bijna een halve boterham op.
En ik ben aan het experimenteren met het eten. En probeer alle adviezen die ik hier krijg uit. En vandaag maar weer eens brocolli en bloemkool gemaakt. In een bordje en haar dan zelf laten eten (dat deed ze altijd al hiermee, maar 3 dagen geleden gooide ze het weg en als ik een stukje in de mond deed dan spuugde ze het uit) En ze begon lekker te eten. En had wat vlees en aardappel gepureerd, en dat ging met moeite. Misschien zit ze in een overgangsfase, dat ze nu toch over wil gaan op stukjes, maar weer niet bij alles wat ze verslikt nou ja, meer stikken, in stukjes. Reglematig moet ik haar ondersteboven houden en op haar rug kloppen. Soms wel paar keer per dag. Misschien komt daar ook wel haar slikproblemen vandaan.....ik zit ook maar wat te gissen.
En ik geef haar ook weer lekker borstvoeding overdag. Want om nou ook nog met de melk en papfles moeilijk zitten te doen met een lepeltje. Ik wil haar niet te veel plagen, want ze gaat al huilen als ik de fles en lepel pak. Dus daar gewoon even rust. Want aan de borst drinken vind ze echt heerlijk. Dus dat gun ik haar dan ook.
Dus al met al een redelijke dag. Beter dan gisteren.
Nogmaals iedereen bedankt
groetjes Chantal