Het lukt maar niet om zwanger te worden....

Heee Meiden!

Super bedankt voor jullie reacties!
Het doet me goed dat ik niet de enige ben.

Ik ben momenteel 27 jaar & mijn partner 30.
Voor ons beide gaat dit ons 1e kindje worden.

Ik heb normaal een cyclus van 5 weken, maar af en toe ook een cyclus van 4 weken.

Ontpillen hoefde ik niet te doen, want ik slikte er geen. Ik kon helemaal niet tegen de hormonen die daarin verwerkt zitten.

@ Wendy --> temperaturen & ovulatie-testen heb ik nog niet gedaan. Daarmee wil ik de volgende ronde (ronde 10) toch maar mee gaan beginnen.
Gister ben ik weer ongi geworden :eek:(

@ Sukkie --> je hebt idd gelijk :eek:)
Als het strax zover mag komen, zal ik het wachten idd weer snel vergeten zijn.
Van me afschrijven via dit forum doet me goed!
Omdat er niemand in onze omgeving op te hoogte is van onze kinderwens, kan ik er verder met niemand over praten.
Behalve een goede vriendin is op de hoogte. Zij had vorig jaar een kinderwens en in ronde 3 was ze aangeteld. Mei dit jaar is ze bevallen van een mooie dochter. Zij heeft me dit forum geadviseerd.

@ Jootje --> ik wil ook zo graag en dan duurt wachten ontzettend lang!
Mijn ouders zeggen dat je er gerust 1 tot 2 jaar voor uit mag tellen, maar dat klinkt zo ontzettend lang.

@ Shari --> ik kan me voorstellen dat je ondertussen de tel bent kwijtgeraakt.
Dan mag ik eigenlijk nog nix zeggen met mijn 9 maanden....
Ongi worden is idd iedere maand weer een teleurstelling. Ik kan er behoorlijk verdrietig van worden die dag. Gelukkig kan ik me de dagen erna weer oppakken en tegen mezelf zeggen dat de volgende ronde weer nieuwe kansen geeft.
Ik heb met mijn partner afgesproken dat we in de ronde van december naar de dokter gaan, mocht het dan nog niet gelukt zijn. Dan hebben we 14 rondes erop zitten. Dus ruim een jaar.

@ Tes --> elke week testen is voor mij geen optie. Ik zou er alleen maar onzekerder van worden, mij kennende.
Heerlijk dat jij zometeen ronde 3 ingaat :eek:) Ik ga voor jou duimen dat jij een 9 rondes hoeft te wachten :eek:)

@ Marjoleine --> ik ben gister helaas ook weer ongi geworden. Mijn lichaam kan me ondertussen goed voor de gek houden, merk ik.
Vervelend dat je 2 MK's hebt gehad. Lijkt me niet nix om zoiets mee te maken.
Dat we idd maar weer snel zwanger mogen worden!

Liefs José

Hey meiden
wat balen dat jullie gisteren weer ongesteld zijn geworden ik ben ook altijd een dag verdrietig om maar wij gaan nu naar ronde 6 ben net ongesteld geweest dus weer een maand wachten nu
en we hebben nu 3 weken vakantie dus wie weet gaat het nu wel eindelijk lukken nu we wat rust hebben
1 tot 2 jaar klinkt idd wel heel erg lang hoor maar zou kunnen bij ons in de familie is iedereen zo zwanger ik hadt nu ook niet op 6 maanden gerekend en misschien nog wel langer
nou ja we zien het wel ik heb eigenlijk nog niks te klagen als ik naar anderen kijk
hopelijk voor iedereen snel een positieve test maar we kunnen de natuur niet dwingen!

Hey dames,
@Josanne: Ik weet niet eens meer wanneer ik moet testen, met zo'n onregelmatige cyclus. Ik heb inderdaad besloten om ook niet elke week te gaan testen, ik wil er eigenlijk helemaal niet mee bezig zijn... Verdrietig worden is inderdaad lastig, je er niet mee bezig houden is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk..Geniet lekker van je vakantie, misschien een idee om in de vakantie de klemtoon te leggen op het klussen ipv wat daaruit voort komt? Gezellig genieten met je mannetje :)
@Marjoleine: Het is altijd een cadeautje toch? Ik begrijp wat je bedoelt, het is misschien heel anders zo. Hoe langer het duurt, hoe meer welkom het is zeg ik dan maar... Om de klemtoon weer minder op het tijdsbestek te leggen...
@Joseeke: ik moet volgende week ergens ongi worden.. Ook niet leuk. Ongi worden is nooit leuk, nu nog minder.

Ik hoop inderdaad wel dat er in ieder geval 1 van de dames van het forum met goed nieuws komt deze maand!

Geniet van het mooie weer ook dames! Groetjes

@Tessa, helemaal mee eens. De zwangerschappen waren onverwacht maar wel zeer gewenst.. Laat ik het zo maar schrijven dan.

Ongi bijna over. Klaar voor ronde 7! Manlief komt morgenavond na een week in de kost gezeten te hebben weer thuis.. Precies op tijd zal ik dan maar zeggen! Hopelijk gaat het lukken!

Succes meiden!

Grtjs, Marjoleine

hey meiden
mijn eerste kindje was ook totaal onverwachts maar ook erg welkom de relatie die ik toen met mn ex hadt stelde toen weinig meer voor met de zwangerschap heeft hij bijna niet meegeleefd en hij heeft zijn dochter maar 1 keer gezien
7 maanden later kwam ik mn vriend tegen met wie ik nu een kiindje wil het lijk me heerlijk om straks zwanger te zijn en er dan echt samen voor te gaan!dat heb ik bij mn eerste zwangerschap zo gemist!en een broertje of zusje voor mn kleine meid lijk me ook leuk ze vind babys zo leuk!ik ben wel heel erg aan het dromen he!ha ha het is natuurlijk niet alleen maar rosengeur en manenschijn moet realistisch blijven
hebben jullie soms ook allamaal van die droombeelden?of blijven jullie heel nuchter?
liefs jootje
en Marjoleine wij gaan denk ik gelijk op ik ben ook net ongesteld geweest en klaar voor ronde 6
iedereen succes.

hey meiden,
Josanne, zeker dat ik van die droombeelden heb!
Ik stel me al helemaal voor hoe mijn vriend z'n hoofd op m'n groeiende buik legt etc. Hoe we samen de babykamer klaar zullen maken, shoppen voor kleertjes, de eerste echo of droom ik nu te veel??
De dromen zijn heerlijk, om weg te dromen. Maar ik hoop niet dat het dan daardoor ineens tegenvalt ofzo. En ik hoop denk ik ook teveel....

Misschien maar gewoon genieten van de dromen hihi.
Marjoleine, succes in ronde 7, dat het maar raak mag zijn!

@ Josanne --> vanaf volgende week heb ik ook 4 weken vakantie. Eindelijk effe heerlijk rust & ik hoop dat een positieve invloed zal hebben :eek:)
Ze zeggen wel eens dat rust veel doet & dat mensen juist aantellen, nadat ze een vakantie achter de rug hebben gehad.
Ik hoop dat dit ook zo bij ons mag zijn :eek:)

@ Marjoleine --> heel veel succes in ronde 7!
Mijn ongi is komende dinsdag over & dan staan wij weer paraat voor ronde 10 ;o)

@ Tessa & Josanne --> ik heb ook van die droombeelden. Heerlijk is dat!
Ik droom ook regelmatig over baby's & zwanger zijn.
Alleen ben ik soms bang dat ik alles idealiseer, aangezien dit ons 1e kindje gaat worden.
Ze zeggen dat je leven zich compleet omdraait als er een kleine is, maar ik heb het er graag voor over.
Net zoals iedereen hier :eek:)

Groetjes José

hey meiden,
leuk om te lezen dat jullie ook van die droombeelden hebben
ik moest bij mijn dochter ook wel heel erg wennen vond de eerste maanden heel zwaar maar ik stond er ook alleen voor toen pas na 3 maanden vond ik het leuk worden en nu vind ik het geweldig al is het soms best pittig ik werk nu ook nog eens 32 uur in de week vanaf volgend jaar een dag minder en hopelijk een 2de op komst maar dat hoop iedereen natuurlijk voor zichzelf we zien het wel
morgen nog een dagje werken en dan 3 weken vrij die rust zal ons goed doen
jose;ook een hele fijne vakantie en succes in ronde 10 duim voor je
marjoleine jij ook succes voor ronde 7 duim ook voor jou!jij heb toch ook al een kleine?hoe oud is jou kindje?mijn dochter wordt over 2 weken 2 jaar
liefs jootje

Terug
Bovenaan