HEVIGE BUIKkrampen (VOORAL IN DE NACHT) maar geen bloeding

Hoi Damam,

Ik heb er ook vreselijk last van gehad, die krampen  - al vanaf de innesteling, heb ik teruggerekend, tot ongeveer 7 weken. Ik heb ook een beetje bloedverlies gehad, maar toen had ik al geen krampen meer. Dus ik denk dat het met de innesteling te maken heeft. Zolang je geen helderrood bloed verliest, niet in paniek raken hoor! Ik ben intussen 39w3d zwanger - laat dat een troost voor je zijn!

Ik vond het ook zo raar dat je hierover bijna nooit iets in de zwangerschapsboeken leest... Maar het komt dus meer voor - ik heb het al van verschillende vrouwen op dit forum gehoord.

Bij mij gingen de krampen soms ook gepaard met hevig zweten en misselijkheid (alleen 's nachts) - het leek wel een soort combi van menstruatiepijn en voedselvergiftiging! Maar het is dus allemaal goed gekomen - hopelijk hebben we binnen een week of twee een gezond kindje in de wieg liggen!

Heel veel sterkte ermee - je mag evt trouwens wel paracetamol slikken (met mate). Dat hielp bij mij wel iets. Geen ibuprofen of andere pijnstillers, want die werken als bloedverdunner.
~Hilde
 
hallo,

Bedankt weer voor jullie reactie het steld me toch wel wat gerust,, Afgelopen nacht weer 2 keer gehad en idd,.. ook met zweten en ik ben er misselijk bij.. verder helemaal (nog) geen kwaaltjes maar jah.. als het alleen in de nacht blijft.. is misschien ook wel net zo makkelijk i.v.m. werk... Maar het maakte me toch wat ongerust die HEVIGE pijnen..

gr damam
 
Hoi,
Ook ik heb in het begin ERGE last gehad van buikkrampen. De arts vertelde dat het waarschijnlijk een gevoelige darm was. Door de veranderingen van de hormonen in je lichaam kunnen ook die van slag zijn. Je kunt er weinig aan doen. Wel goed vezels blijven eten en veel drinken.  Bij mij was het rond de 8 wkn weer over.
Succes!!!

Loesl
12wkn
 

Hoi Damam,

Ik kan je natuurlijk niet geruststellen, maar het klinkt wel herkenbaar. Ik heb sinds mijn zwangerschap erg problemen met naar de wc gaan. Vooral savonds en snachts voel ik hier echt pijn van.

Succes!

Groetjes Marjolein
 
Jezus wat ben ik blij dat ik dit mega oude topic vind!
wat jullie beschrijven is precies wat ik nu heb! Ik zit iedere nacht met een emmer voor het overgeven zwetend en huilend op de wc, de darmkrampen zijn zo heftig dat ik soms denk dat ik ga flauwvallen. Het zweet loopt letterlijk langs mijn hele lichaam en ik weet niet waar ik het zoeken moet! 
Mijn nachtrust is helemaal naar de kl*te.
heeft iemand hier nog een soort van oplossing gevonden? Ik zit nu iedere nacht (na de aanval) met een kruik op me bank?
 
@Takisjaki, ik heb het vannacht toevallig voor het eerst gehad, ben nu ruim 9 weken zwanger. Ik dacht dat het een soort mini-bevalling was, wist niet waar ik het moest zoeken zoveel pijn, geen enkele houding hielp! Wel iedere keer na de krampen (15 min. later) naar de toilet geweest. Wat ik vooral zorgwekkend vond is dat het om de 3 uur kwam en dan 15 minuten aanhield.
Ik heb vannacht de dokter gebeld en vanochtend de verloskundige. Zij zeiden dat je je darmen niet moet onderschatten in deze tijd van je zwangerschap, je baarmoeder en darmen strijden om hun plekje zogenaamd, en dat kan echt hevige pijn veroorzaken, al is het maar een luchtbelletje wat dwars zit. Bij ons was iedereen na het kerstdiner ziek geworden, dus dat kan ook nog een rol hebben gespeeld.
De verloskundige gaf aan dat dit niet klinkt alsof er iets mis is, vooral niet zolang je geen bloed verliest. Hopen dat het geen nachten aanhoud, ik vond het echt vreselijke pijn! 
Sterkte maar volgens mij is er geen reden om je zorgen te maken! hopen dat het niet terug komt.
Groet, Oostdijk
 
 
 
 
ook ik ben blij deze topic tegen te komen! Ik ben nu precies 6 weken zeg maar en ineens krijg ik enorm hevige krampen onderin mijn buik waar ik misselijk van wordt en het ook erg warm van krijg...... Ik weet even niet waar ik het zoeken moet..... Voor de rest heb ik geen last van verstopping. Moet juist erg vaak beide boodschappen doen zeg maar. Maar o wat is dit naar. Hier staat niks over bij de kwaaltjes.
 
groetjes
 
Wat een opluchting om deze topic te lezen. Zojuist hevige buikkrampen gehad. Ik dacht even dat het helemaal mis zou gaan. De pijn was zo heftig dat ik er spontaan misselijk van werd. Ik ben nu 6 weken zwanger, en heb elke nacht last van buikkrampen. Gelukkig zonder bloedverlies, maar dit is geen pretje.
 
Terug
Bovenaan