Hoe financieer je kinderopvoeding?

Hoi fee83

ik denk dat je gewoon goed moet gaan nadenken
waarom zou je een kind op de wereld zetten als jullie neit bereid zijn er tijd aan te besteden? van 7-19.30 opvang en dat 5 dagen per week is belachelijk.
je kan niet alleen een weekendouder zijn toch?

daarnaast is minder werken wel een optie, als jij jouw bestedingspatroon maar aan wil passen. 150 euro per maand aan kleding zit er neit meer in, die hele dure biefstuk van de AH ook niet, of apart sparen voor een auto. enz.

Zo doen andere moeders het dus, die maken keuzes en stellen hun eigen leven niet voorop maar die van het kind.

als jij minder werkt krijg je minder inkomen maar wel meer toeslagen en kinderbijslag dus dat compenseert wel wat.

Suzanne009, een hele late reactie, maar die dame werkt 44 uur per week voor 900 euro in de maand?
Dat is wel een heel slecht salaris voor meer dan full-time werken. Ik denk niet dat je makkelijk zo iemand vindt.

Wat denk je dat het voor invloed heeft op je kind als je m fulltime weg brengt? Krijg dan gewoon geen kinderen.

Ik werk niet, mijn man werkt voor een minder dan modaal inkomen, en we komen makkelijk rond. Ik wil mn kind dan ook niet naar een kinderdagverblijf brengen. Kinderen krijgen kost tijd en geld. Maar zoals ik dit nu lees moet je gewoon lekker voor jezelf kiezen kiezen.

ik zit hier dit zo te lezen, beetje heel laat maar misshcien leewst ze het nog,

1 zols anders het zeggen je denkt wel na voor je er aan begint ( positief)

2 wel heel egoistisch, ga eens bij je zelf na waarom wil je kinderen, bedoel ik meer wat levert je op als je kinderen neemt,

ik heb zelf 2 kinderen wonen wel is waar in een huur huis maar niet goed koop, wij komen net rond en me manw erkt full time en ik werk sinds paar maanden weer 1 ochtendje de rest avond ( als de kids op bed liggen) en in het weekend 1 a 2 dagen, dit is meer voor extra dan dat we nodig moeten hebben.

Wat vind je leuk aan kinderen? Als je juist leuk vind om kinderen in de buurt te hebben maar je wilt wel blijven werken,neem dan wat cursussen en ga dan zelf op een kdv of gastouder werken, dat kan je ook combineren met je eigen kinderen.

Ik hoop misschien dat je dit nog leest denk zelf van niet maar proberen waard,

Uit ervaring zeg ik: wanneer er een eerste kindje word geboren word er ook een moeder geboren! Geloof me als jij zo'n lief schattig baby-tje in je handen hebt. Wil je echt niet meer fulltime time werken.

Terug
Bovenaan