hoe gaan de nachten?

Hallo Allemaal!

Volgens mij heb ik echt het ideale kind! Vanaf 8 weken geen nachtvoeding meer (4.00) en vanaf 11 weken geen voeding meer om 22.00..   Dus 4 flessen per dag.
Laatste fles om 19.30 en dan moet ik haar sóchtends wakker maken.(7.30) Of ze komt zelf om 7:00.

Succes allemaal!

Hoi
Ik geef ook 4 voedingen. Dilan mag 900 cc per dag en dat verdeel ik over 4 voedingen. Hij krijgt de laatste voeding om 22 uur en de eerste om 8 uur. Dat bevalt heel goed.
Liefs nurse

Slapen jullie baby's ondertussen al door of is het nog steeds elke nacht 'feest'???? Ben erg benieuwd. Loïs is sinds die dinsdag nooit meer 's nachts gekomen, voor 6 uur! Nu slaapt ze zelfs tot half 8. En bij jullie????

Hoi
Hier gaat alles nog steeds goed. Dilan gaat om 18.30 uur naar bed. Krijgt om 21 uur nog een voeding en slaapt dan meestal door tot 8-9 uur. Een enkele keer is hij 's nachts wel even een poosje wakker maar hij huilt dan niet.
Groetjes Nurse

Het enige wat ik kan zeggen is overdag echt geen 5 uren laten slapen. Mijn meisje maak ik drie kwartier voor de voeding al wakker. Dus als ze de fles om 12:00 uur moet hebben, maak ik haar om 11:15 al wakker. Dan ga ik drie kwartier met haar spelen. 10 minuten op de buik, dan op haar rug, met speeltjes, dan nog maar een keer op haar buik, etc. Dan geef ik haar de fles en dan merk ik meestal wel dat ze moe is. En zo herhaal ik dat riedeltje voor elke fles. Behalve bij de laatste fles. Dan doe ik alles rustig aan. Niet teveel geluiden, tv uit, etc. En dan leg ik haar in bed. Ze slaapt dan in 1 ruk door. Ze krijgt vier voedingen op een dag. 4 flessen van in totaal 200cc.

Hoe pak je het verder aan met licht? Overdag heb ik het gewoon licht in haar kamer. Rolgordijn omhoog en haar gordijntjes dicht. Als het zes uur is geweest, doe ik haar rol gordijn naar beneden, zodat het donker is in haar kamer. Dat licht is ook heel belangrijk voor hun dag en nachtritme!

Succes ermee

Hallo

Zojuist ook al gereageerd bij "schrappen laatste voeding". Ik moet er dus nog steeds iedere nacht uit. Aan de ene kant begin ik daar behoorlijk de balen vanm te krijgen, aan de andere kant accepteer ik het maar. Elise krijgt nog steeds de borst. En als ze 's nachts komt ben ik na een kwartier ook wel weer klaar. Dus erg veel moeite kost het me niet. Als ze een flesje afgekolfde melk krijgt, drinkt ze ook 180cc in een klein kwartier. Dus ze zal wel genoeg binnen krijgen. Ze krijgt nog 6 voedingen, dus meer dan 180 geef ik haar niet. Soms probeer ik het wel, maar dan komt het er gelijk weer uit.... Ook zonde van dat kolven!!
Ze heeft wel een speen met nr 3 (drie gaatjes) Als ik de kleine speen (1 gaatje) erop zet, stopt ze ook na een kwartier met drinken, maar is de fles nog niet leeg!! En uit mn borst komt het ook niet met 1 straaltje tegelijk.... Best lastig. Maar we volgen ons gevoel en dat is goed.
Een vroiendin van mij heeft een kleintje waarbij het 8 maanden ongeveer duurde voordat hij door ging slapen. En dat was met fv. Dus ik heb hoop dat het voor die tijd toch wel een keer moet lukken....
We wachten rustig af!

Trouwens we hebben vorige week haar niet wakker gemaakt voor de voeding van 22.30u en gewacht tot ze zelf kwam. Het was weekend en we zaten lekker een filmpje te kijken. Ze kwam toen uit zichzelf om 1 uur. Na de voeding naar bed, maar toen kwam ze toch weer om 5 uur....
Fijn te lezen dat het bij jullie allemaal zo goed gaat!
Gr antoi

hallo,

Hier een niet-frequente bezoeker van dit forum- 23 januari bevallen van een dochter. Ik geeft volledige borstvoeding op verzoek en mijn dochter wordt bijna elka nacht nog 3 keer wakker! vanaf 19.30 slaapt ze, komt om ca 1.00u, 4.00u en 7.00u. Gebroken? Ach, dat merk ik pas als er een keer een nacht tussen zit dat ze wel langer slaapt. Ik heb er alle vertrouwen in dat het vanzelf minder gaat worden.
En oh ja, ik voed overdag ook heel vaak, lekker als het zo uitkomt, helemaal op gevoel. Ik denk wel 8 keer per 24 uur gemiddeld. Wat een verschil met al die verhalen over flesvoeding!

Terug
Bovenaan